De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Jeromeke spreekt in een half uurke, ik verwacht niets onverwacht, maar goed...
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Incorrect, bij de meeste transacties van etf zorgen er enkel voor dat het ETFmandje van aandelen van de verkoper naar de koper word doorgegeven.omega6 schreef: ↑6 april 2018, 16:43 Daimler zit ook in veel indices en ETFs zoals die op de DAX. Iedere keer er geld vloeit in een DAX ETF, gaat die automatisch ook voor een stuk kooporders ingeven voor Daimler. Die kooporders van die ETF zijn vermoedelijk markt orders dus die zouden toch die opening van Daimler zoveel % lager op ex-div dag moeten verstoren?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
De meeste ETFs werken volledig anders dan gemeenschappelijke beleggings fondsen.
Gemeenschappelijke beleggingsfondsen kopen en verkopen de effecten die ze beheren.
Een ETF koopt en verkoopt zelf geen effecten. Google eens op ETF redemption en creation units/blocks.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Stel je voor dat je een dag van te voren zou weten wat deze man zou twitteren en precies wanneer..
'T is precies weer een gemoedelijkere toon.
'T is precies weer een gemoedelijkere toon.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Morgen weer naar boven, ze hebben hem niet boos gemaakt
Ik denk nog steeds dat er een sluw plan achter steekt. Je kan hem zeker niet verwijten dat hij de dingen niet aan zich laat voorbij gaan, hij grijpt gewoon echt de koe bij de horens.