De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Jeromeke spreekt in een half uurke, ik verwacht niets onverwacht, maar goed...
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Incorrect, bij de meeste transacties van etf zorgen er enkel voor dat het ETFmandje van aandelen van de verkoper naar de koper word doorgegeven.omega6 schreef: ↑6 april 2018, 16:43 Daimler zit ook in veel indices en ETFs zoals die op de DAX. Iedere keer er geld vloeit in een DAX ETF, gaat die automatisch ook voor een stuk kooporders ingeven voor Daimler. Die kooporders van die ETF zijn vermoedelijk markt orders dus die zouden toch die opening van Daimler zoveel % lager op ex-div dag moeten verstoren?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
De meeste ETFs werken volledig anders dan gemeenschappelijke beleggings fondsen.
Gemeenschappelijke beleggingsfondsen kopen en verkopen de effecten die ze beheren.
Een ETF koopt en verkoopt zelf geen effecten. Google eens op ETF redemption en creation units/blocks.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Stel je voor dat je een dag van te voren zou weten wat deze man zou twitteren en precies wanneer..
'T is precies weer een gemoedelijkere toon.
'T is precies weer een gemoedelijkere toon.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Morgen weer naar boven, ze hebben hem niet boos gemaakt
Ik denk nog steeds dat er een sluw plan achter steekt. Je kan hem zeker niet verwijten dat hij de dingen niet aan zich laat voorbij gaan, hij grijpt gewoon echt de koe bij de horens.
Als je een Wouter Beke, Kris Peeters, John Crombez, Alexander De Croo, Johan Van Overtveldt, ... daarnaast zet dan zouden ze er een beetje omheen walsen om de discussie uit de weg te gaan. Vervolgens 34x rond de pot draaien en er een lullig verhaal aan vast hangen.
Ik denk nog steeds dat er een sluw plan achter steekt. Je kan hem zeker niet verwijten dat hij de dingen niet aan zich laat voorbij gaan, hij grijpt gewoon echt de koe bij de horens.
Als je een Wouter Beke, Kris Peeters, John Crombez, Alexander De Croo, Johan Van Overtveldt, ... daarnaast zet dan zouden ze er een beetje omheen walsen om de discussie uit de weg te gaan. Vervolgens 34x rond de pot draaien en er een lullig verhaal aan vast hangen.
Die tweet is eigenlijk dubbelzinning. "No matter what happens with our dispute on trade" sluit een verdere trade war niet uit. Trump bekijkt dit veel te persoonlijk terwijl het China om de knikkers te doen is. De US media hechten er verder weinig belang aan dus weet niet of dat verdere daling zal kunnen stoppen.
Je kan hem zeker niet verwijten dat hij de dingen niet aan zich laat voorbij gaan...
Dit wil zeggen: hij grijpt gewoon echt niet de koe bij de horens!
Hij grijpt liever iets anders: grab ‘em by the pussy.
https://www.cnbc.com/2018/04/09/us-stoc ... genda.html
"Dow's 400-point rally is nearly erased in final hour on report of FBI raid of Trump's lawyer"
Als dit soort bijzaak al de beurs naar beneden haalt, vraag ik mij echt af wat er gaat gebeuren als Mueller al zijn kaarten op tafel legt. Je zou verwachten dat Wallstreet dat al heeft ingecalculeerd. Denk eerder dat men het nog ontkend.
"Dow's 400-point rally is nearly erased in final hour on report of FBI raid of Trump's lawyer"
Als dit soort bijzaak al de beurs naar beneden haalt, vraag ik mij echt af wat er gaat gebeuren als Mueller al zijn kaarten op tafel legt. Je zou verwachten dat Wallstreet dat al heeft ingecalculeerd. Denk eerder dat men het nog ontkend.
De markten zijn hypervolatiel. Elke tweet van de president en elk nieuwsbericht doen de indexen een paar procenten winnen of verliezen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
De Aziatische en Europese beurzen gaan fors hoger nadat de Chinese president Xi Jinping aangekondigd heeft de Chinese importtarieven te verlagen en het land meer open te stellen voor buitenlandse investeerders.
De bescherming van intellectueel eigendom wil hij ook gaan versterken. Blijkbaar is Xi uiteindelijk toch wel ontvankelijk voor de tweets van Trump.
/
Laatst gewijzigd door omega6 op 10 april 2018, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.