Bedrijfswagen vs nieuw vs certified 2dehands vs 2dehands
Re: Bedrijfswagen vs nieuw vs certified 2dehands vs 2dehands
Ik heb 100000 kilometers op een periode van 5 jaar, of ongeveer 20000 kilometer per jaar. Een afstand van 19,2 km valt nog vrij goed mee.
Als er 261 werkdagen zijn in 2019, en heb 34 betaalde vakantie dagen, dan heb ik nog 11283.2km voor privé gebruik. Dat komt ongeveer nog op 30.9 km per dag voor privé gebruik buiten de werkuren.
Als er 261 werkdagen zijn in 2019, en heb 34 betaalde vakantie dagen, dan heb ik nog 11283.2km voor privé gebruik. Dat komt ongeveer nog op 30.9 km per dag voor privé gebruik buiten de werkuren.
250 euro zal waarschijnlijk minder dan 100 euro netto schelen. Ook het hogere bruto verliezen zou ik niet zo erg vinden, waarschijnlijk.
Reken het eens uit op
https://www.jobat.be/nl/test/bruto-netto-calculator/
100.000 km is theorie van de maatschappij die de auto verhuurt. Voor meer kilometers rekenen ze een kleine plus, voor minder misschien niet eens een minprijs.
Ik heb collega's gekend die DIK over dat maximum aantal kilometers gingen. Daar werd geen probleem van gemaakt, door geen van de partijen. Het bedrijf betaalt een extraatje en het is opgelost.
Ik zou in jouw plaats er gewoon van genieten zo vaak als je zin hebt en dat cijfer volledig vergeten.
Reken het eens uit op
https://www.jobat.be/nl/test/bruto-netto-calculator/
100.000 km is theorie van de maatschappij die de auto verhuurt. Voor meer kilometers rekenen ze een kleine plus, voor minder misschien niet eens een minprijs.
Ik heb collega's gekend die DIK over dat maximum aantal kilometers gingen. Daar werd geen probleem van gemaakt, door geen van de partijen. Het bedrijf betaalt een extraatje en het is opgelost.
Ik zou in jouw plaats er gewoon van genieten zo vaak als je zin hebt en dat cijfer volledig vergeten.
Het komt op welgeteld 110 EUR uit. Maar heb ook meegegeven dat ik niet veel kilometers doe. Hoopte nog juist voor een extra meerkost van 10 EUR in de leasing een automaat te krijgen. Met die files in België kan het wel handig van pas komen.
Als mijn vriendin werkt hebben we uiteindelijk toch maar 1 wagen nodig, kan ik uiteindelijk nog een scooter bijkopen en schuiven we toch een mooie 1500-2000 EUR per maand aan de kant. Dan lijkt een pensioen bij mijn 40 jaar wel haalbaar :-).
Als mijn vriendin werkt hebben we uiteindelijk toch maar 1 wagen nodig, kan ik uiteindelijk nog een scooter bijkopen en schuiven we toch een mooie 1500-2000 EUR per maand aan de kant. Dan lijkt een pensioen bij mijn 40 jaar wel haalbaar :-).
Voor je het weet trap je in de klassieke valkuilen van het leven, de maatschappij en de eigen psychologie hoor.. En dan kom je misschien op je 60ste nog niet aan stoppen toe.
Goeie raadgever, denk ik (een nieuw boek) :
https://www.standaardboekhandel.be/seo/ ... -en-gedrag
Zelf hiervoor met die Astra gereden (wel diesel). Ik zou hem aanraden.jonash schreef: ↑10 april 2018, 07:38 Heb mijn voorstel gekregen. Ik kan 250 EUR brutoloon inleveren voor volgende wagens:
Volvo V40 - Diesel
Mini Cooper - Diesel
Opel Astra Sports Tourer - Benzine
Of 325 EUR:
BMW 2 Gran Tourer - Diesel
Mercedes CLA Shooting Brake - Benzine
Opel Insignia - Diesel
Allemaal komen met tankkaart en de werkgever vergoedt de VAA. Ik heb een voorkeur naar de Astra, met oog op gezinsuitbreiding en voorkeur naar benzinemotor in rijgedrag.
Ik vermoed niet dat het moeite waard is bij te betalen voor een BMW of Mercedes, hoewel het een grote stap is in luxe. Maar dat scheelt al snel ~480 EUR per jaar.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Super. Erg bedankt! Ik geloof wel dat ik daar erg goed zit, heb veel Amerikaanse websites als NerdWallet gelezen om een goed financieel gedrag te verkrijgen.haelewyn schreef: ↑10 april 2018, 10:46 Voor je het weet trap je in de klassieke valkuilen van het leven, de maatschappij en de eigen psychologie hoor.. En dan kom je misschien op je 60ste nog niet aan stoppen toe.
Heb zaterdag testrit met een 1.0 benzine motor.reteiP schreef: ↑10 april 2018, 13:18Zelf hiervoor met die Astra gereden (wel diesel). Ik zou hem aanraden.jonash schreef: ↑10 april 2018, 07:38 Heb mijn voorstel gekregen. Ik kan 250 EUR brutoloon inleveren voor volgende wagens:
Volvo V40 - Diesel
Mini Cooper - Diesel
Opel Astra Sports Tourer - Benzine
Of 325 EUR:
BMW 2 Gran Tourer - Diesel
Mercedes CLA Shooting Brake - Benzine
Opel Insignia - Diesel
Allemaal komen met tankkaart en de werkgever vergoedt de VAA. Ik heb een voorkeur naar de Astra, met oog op gezinsuitbreiding en voorkeur naar benzinemotor in rijgedrag.
Ik vermoed niet dat het moeite waard is bij te betalen voor een BMW of Mercedes, hoewel het een grote stap is in luxe. Maar dat scheelt al snel ~480 EUR per jaar.
Toekomstige werkgever liet uiteindelijk weten dat ik eerste twee maand geen auto zou krijgen, daarna wachten op de levering wat 6 weken gemiddeld duurt bij Opel. Hadden ze mij anders wel bij het interview mogen vertellen.
Precies of iemand gaat voor 4 maand even andere auto kopen. Huren is ook praktisch onbetaalbaar. Denk niet dat ze gaan lachen als mijn ontslagbrief nog voor de start op tafel zal liggen. Getuigt toch van weinig respect naar een nieuwe werknemer toe. Ook laten ze mij niet lezen in het groepsverzekeringscontract en de car policy.
Precies of iemand gaat voor 4 maand even andere auto kopen. Huren is ook praktisch onbetaalbaar. Denk niet dat ze gaan lachen als mijn ontslagbrief nog voor de start op tafel zal liggen. Getuigt toch van weinig respect naar een nieuwe werknemer toe. Ook laten ze mij niet lezen in het groepsverzekeringscontract en de car policy.
Kan je niet (nog even) bij de vorige werkgever blijven?
Je hebt een contract zonder bedrijfswagen getekend als ik het goed begrijp, dus waarom zouden ze je er ooit een geven?
Je hebt een contract zonder bedrijfswagen getekend als ik het goed begrijp, dus waarom zouden ze je er ooit een geven?
Ben gisteren bij een bedrijf op gesprek geweest dat mij een jaar geleden een uitstekend voorstel gedaan had, maar koos domweg (of misschien niet) voor iets korter bij huis. Uiteindelijk ben ik toch nog veilig tot 22 mei, dus nog even de tijd...
Nu hadden ze toch mooie keuzes in de fleet zoals een Mercedes berline of een bescheiden Mini Cooper. Als ik dan nog in Brussel zit kan ik afwisselen met een motor of openbaar vervoer.
Nu hadden ze toch mooie keuzes in de fleet zoals een Mercedes berline of een bescheiden Mini Cooper. Als ik dan nog in Brussel zit kan ik afwisselen met een motor of openbaar vervoer.
Oudere, goedkopere tweedehands auto en met de trein naar het werk reizen (in welke vorm wordt het abonnement betaald door de werkgever?)?
Het is toch wat, zulke boeven toch. Wat zou jij doen in hun plaats?jonash schreef: ↑26 april 2018, 07:35 Toekomstige werkgever liet uiteindelijk weten dat ik eerste twee maand geen auto zou krijgen, daarna wachten op de levering wat 6 weken gemiddeld duurt bij Opel. Hadden ze mij anders wel bij het interview mogen vertellen.
Gewoon even de fiets gebruiken , een paar maand zonder auto overleef je toch wel zeker ?