De toepassing van de Bogleheads Investement Principles in Belgie
TIP
Re: De toepassing van de Bogleheads Investement Principles in Belgie
Toegevoegd in portefeuille hierboven.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Hij heeft de "box" aangepast in zijn vorige post. Niet super veel verschil met mijn aandelenstijl enkel meer mid en small caps.
Dit is mijn box:
Dit is mijn box:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ziet er goed uit
Ik begin het zowat te krijgen van de zoektocht naar de ideale samenstelling.
Enkele van mijn MK fondsen die het zouden moeten doen doen het niet of minder volgens mij.
Mijn eigen fondsen blijven overeind in de laatste drie maand (Robeco Consumer & Asian Small Comp), op YTD is daar nog Pictet Security bij.
Dank dan ook om voorzichting naar een richting Omega Mixfonds te switchen.
Een combinatie van etf en fondsen.
Maar in het huidige klimaat ben ik wat terughoudend om zomaar alles te switchen naar een IWDA of Robeco Premium.
Heb FVS Multi Opps en zou dit aanvullen met S&P500 en Eurostoxx600 etf icm met small/mid caps.
IEAG blijft overeind en maakt winst, maar ofdat voldoende zal zijn als het richting 2008 gaat ?
Als het richting 2008 gaat zal er weinig zijn wat niet daalt. En als deze volatiliteit je al terughoudend maakt dan zou ik allereerst terug gaan naar de basis van je samenstelling namelijk hoeveel risico nemen of met andere woorden hoeveel procent van je beleggingen in aandelen en hoeveel procent in obligaties en/of cashinstrumenten.