overzetten van makelaar naar spaargids referentie
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Re: overzetten van makelaar naar spaargids referentie
Dan is er nog steeds het advies. Aangezien de instapkosten bij elke storting terugkomen zoals webmaster aangaf.
Als ik hetzelfde contract neem als ik nu heb bij spaargids zal dat mij dus iets opleveren of zie ik dat mis?
Als ik hetzelfde contract neem als ik nu heb bij spaargids zal dat mij dus iets opleveren of zie ik dat mis?
'opleveren' neen. Minder kosten: ja.
Maar zolang je 1% gegarandeerde rente doorloopt, is binnen de 6 jaar is die instapkost weer ingehaald door de hogere gegarandeerde rente.
Langs de andere kant, bij de 0,75% zal je meer winstdeelname hebben, en die is 'voorlopig' belastingsvrij. En heb je lagere instapkosten.
Ik persoonlijk zou voor optie 2 gaan en een nieuwe openen.
Maar zolang je 1% gegarandeerde rente doorloopt, is binnen de 6 jaar is die instapkost weer ingehaald door de hogere gegarandeerde rente.
Langs de andere kant, bij de 0,75% zal je meer winstdeelname hebben, en die is 'voorlopig' belastingsvrij. En heb je lagere instapkosten.
Ik persoonlijk zou voor optie 2 gaan en een nieuwe openen.
Een belegging op 40 jaar en jullie zitten op procenten instapkosten te kijken. 

Hoe langer de belegging, hoe belangrijker die procenten. Compounded returns hé
Die instapkost is een eenmalige uitgave. Vergeet die. Het leven gaat voort. Bereken wanneer je op pensioen bent eens hoeveel rendement je mislopen hebt door vanaf je jeugd geld uit te geven en niet te beleggen. Ga je daar ongelukkig om zijn?