Rabobank houdt RV in ?
Re: Rabobank houdt RV in ?
Hello spaarders,
Het schiet mij juist te binnen: ook verleden jaar heeft Rabo be dit al gedaan .
Daar het toen om een klein bedrag ging heb ik niet gereageerd: stom van mij.
Ga uitleg vragen.
Beste wensen voor 2009!
Raeymalex
Het schiet mij juist te binnen: ook verleden jaar heeft Rabo be dit al gedaan .
Daar het toen om een klein bedrag ging heb ik niet gereageerd: stom van mij.
Ga uitleg vragen.
Beste wensen voor 2009!
Raeymalex
-
- Jr. Member
- Contacteer:
bij me ook 50 RV ingehouden op 456 euro interest
Ofwel heb ik er over gelezen ofwel is er nog niet op geantwoord, ik heb het in elk geval niet gevonden: is dit doorgegeven aan de fiscus?
Vind dit een terechte opmerking,maar ik geloof dat deze afhouding naamloos doorgestort wordt naar de fiscus.(niet 100% zeker)
-
- Newbie
- Contacteer:
zie je daar ergens een melding van of er RV is ingehouden ofzo?
Probleem kan het volgende zijn :
1° Bij mensen met maar 1 spaarrekening : Nooit RV behalve indien meer dan 1.660 euro
Hier stelt zich voor niemand een probleem.
2° Bij mensen met meerdere spaarrekeningen (bij bv echtgenoten)
Rabo telt alle interesten van alle rekeningen samen en trekt daar 1 keer 1.660 euro af en berekent daar 15% RV op
2 fouten :
- ipv 1 x 1660 euro moeten ze 2 x 1660 euro in rekening brengen
- ze dienen deze niet op te tellen, Rabo heeft altijd beweerd dat de spaarder zijn bruto-inkomsten ZELF dient aan te geven. Rabo mag zich niet in de plaats stellen van de spaarder. Of vergis ik mij ?
1° Bij mensen met maar 1 spaarrekening : Nooit RV behalve indien meer dan 1.660 euro
2° Bij mensen met meerdere spaarrekeningen (bij bv echtgenoten)
Rabo telt alle interesten van alle rekeningen samen en trekt daar 1 keer 1.660 euro af en berekent daar 15% RV op
2 fouten :
- ipv 1 x 1660 euro moeten ze 2 x 1660 euro in rekening brengen
- ze dienen deze niet op te tellen, Rabo heeft altijd beweerd dat de spaarder zijn bruto-inkomsten ZELF dient aan te geven. Rabo mag zich niet in de plaats stellen van de spaarder. Of vergis ik mij ?
bij mij is alles perfect verlopen (of het is reeds aangepast)
Lanius ; 1 of meerdere rekeningen ?
@Rabo : een programmafout is snel gemaakt. De formule bevat misschien de melding van 1.660 + 2 ipv 1.660 * 2
@Rabo : een programmafout is snel gemaakt. De formule bevat misschien de melding van 1.660 + 2 ipv 1.660 * 2
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik zie toch nergens een bericht over RV, dus dan mag ik er van uitgaan dat alles bij mij correct gegaan is?
nicky schreef: Probleem kan het volgende zijn :
Ik heb nogthans maar 1 spaarrekening bij Rabo, ben niet over de 1.660 euro interest geweest en er is ook roerende voorheffing van mijn rekening afgetrokken. (en is voorlopig nog niet rechtgezet)
Hello,
Zijn er nog Rabo spaarders dia RV betaald hebben op de intresten van 2007 (DUS OP 31/12/2007 OF 1/1/2008)?
Kijken jullie ook eens naar de afrekening van 2007.
Groetjes,
Raeymalex
Zijn er nog Rabo spaarders dia RV betaald hebben op de intresten van 2007 (DUS OP 31/12/2007 OF 1/1/2008)?
Kijken jullie ook eens naar de afrekening van 2007.
Groetjes,
Raeymalex
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Bij mij is d'er niets afgehouden. 1 Rekening, ook 2007 was correct.
Nou ja, ... hij wie zonder zonde is werpe de eerste steen zou ik zeggen. Ze zijn d'er in ieder geval al mee bezig (zelfs al op nieuwjaarsdag) wees d'er maar zeker van dat er 'n paar IT-ers vandaag zullen mogen gaan werken zijn om dit direct recht te zetten.
Nou ja, ... hij wie zonder zonde is werpe de eerste steen zou ik zeggen. Ze zijn d'er in ieder geval al mee bezig (zelfs al op nieuwjaarsdag) wees d'er maar zeker van dat er 'n paar IT-ers vandaag zullen mogen gaan werken zijn om dit direct recht te zetten.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
dan zou nen mens denken na al de bankproblemen in 2008 wordt het beter in 2009, niet dus
ik vraag me af waar dat geld hene is? Is toch wel nen serieuze blunder. Ik denk dat er koppen gaan rollen bij Rabobank...
en idd, wat gaat de dienst belastingen doen? geld terug geven? of dieper graven om nog meer geld op te eisen?
nogmaals, enorme flater van Rabobank!
en haal die banner van 4% op alle site maar weg, dat was verleden jaar ...
ik vraag me af waar dat geld hene is? Is toch wel nen serieuze blunder. Ik denk dat er koppen gaan rollen bij Rabobank...
en idd, wat gaat de dienst belastingen doen? geld terug geven? of dieper graven om nog meer geld op te eisen?
nogmaals, enorme flater van Rabobank!
en haal die banner van 4% op alle site maar weg, dat was verleden jaar ...
Bij mij is deze RV ook onterecht afgehouden.Dieter schreef: Reageer aub toch beetje rustig hé. Der is een fout gemaakt en die zal rechtgezet worden. Missen is menselijk en in een bank werken mensen. Hoe gaat dat gezegde ook al weer 'Wie zonder zonde is werpe de eerste steen'
Mijn complementen trouwens voor de moderator van rabobank.be die snel gereageerd heeft. En mijn allerbeste wensen voor iedereen.
Met uw mening over "missen is menselijk" ga ik absoluut niet akoord. Voor één van de grootste internetbanken (wat maakt het trouwens uit??), is dit een absolute grote flater!! Programmatiefoutje, sorry daar lach ik mee! Voor een instelling als deze is dit niet te verantwoorden....
Ondanks deze enorme blunder, toch ook een dikke chapeau voor de moderator Rabo.be voor de snelle reactie!
Laatst gewijzigd door Ranter op 1 januari 2009, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit blijft wel een menselijke fout die ondanks alles kan voorkomen bij elke bank. Rabobank.be probeert in alles de snelste te zijn, en mogelijk heeft dit nu hen in hun nadeel gespeeld. Als ze tenminste eerst zelf voldoende controles hadden uitgevoerd voordat ze tot de effectieve storting hadden overgegaan.Ranter schreef:Bij mij is deze RV ook onterecht afgehouden.Dieter schreef: Reageer aub toch beetje rustig hé. Der is een fout gemaakt en die zal rechtgezet worden. Missen is menselijk en in een bank werken mensen. Hoe gaat dat gezegde ook al weer 'Wie zonder zonde is werpe de eerste steen'
Mijn complementen trouwens voor de moderator van rabobank.be die snel gereageerd heeft. En mijn allerbeste wensen voor iedereen.
Met uw mening over "missen is menselijk" ga ik absoluut niet akoord. Voor één van de grootste internetbanken (wat maakt het trouwens uit??), is dit een absolute grote flater!! Programmatiefoutje, sorry daar lach ik mee! Voor een instelling als deze is dit niet te verantwoorden....
Ondanks deze enorme blunder, toch ook een dikke chapeau voor de moderator Rabo.be voor de snelle reactie!
Ik heb bij Foertis een keer ongeveer het 150-voudige van wat zij hadden moeten storten ontvangen. Een bedrag van méér dan 25 000 euro dat ze binnen de 3 dagen zonder enige excuses terug van de rekening hebben gehaald.
( Ze hadden de waarde van de yen met de euro verwisseld voor een coupon bij ALLE klanten van hun japans aandelenfonds. Een foutje in het totaal van ongeveer 1 miljard oude belgische franken. )