Rabobank houdt RV in ?
Re: Rabobank houdt RV in ?
Dat het een grote flater is geweest, ben ik mee akkoord. Dat het kon voorkomen worden, ben ik ook mee akkoord. Realiteit is nu dat het gebeurd is. Alleen zijn een aantal reacties er hier wel ferm over. Onmiddellijk dreigen met naar de politie te lopen ... . Als ze een fout gemaakt hebben, moet je ze de kans geven die fout terug recht te zetten ook. En Rabobank geeft toe dat er iets verkeerd is gelopen. Ben je hierdoor als klant niet tevreden met hun service, goed, dan moet je daar je conclusies uit trekken en het eventueel op een ander zoeken.Ranter schreef:Bij mij is deze RV ook onterecht afgehouden.Dieter schreef: Reageer aub toch beetje rustig hé. Der is een fout gemaakt en die zal rechtgezet worden. Missen is menselijk en in een bank werken mensen. Hoe gaat dat gezegde ook al weer 'Wie zonder zonde is werpe de eerste steen'
Mijn complementen trouwens voor de moderator van rabobank.be die snel gereageerd heeft. En mijn allerbeste wensen voor iedereen.
Met uw mening over "missen is menselijk" ga ik absoluut niet akoord. Voor één van de grootste internetbanken (wat maakt het trouwens uit??), is dit een absolute grote flater!! Programmatiefoutje, sorry daar lach ik mee! Voor een instelling als deze is dit niet te verantwoorden....
Ondanks deze enorme blunder, toch ook een dikke chapeau voor de moderator Rabo.be voor de snelle reactie!
Ik vind de moderator van rabobank trouwens een voorbeeld van hoe hij rustig blijft reageren. Hij/zij doet de moeite op nieuwjaarsdag te reageren. Een pluim voor de persoon/personen die hierachter zitten.
Kan iemand deze vraag beantwoorden a.u.b. ? :
Met andere woorden waaraan kan je dat zien of er al dan niet RV ingehouden is ?SilentSpring schreef: zie je daar ergens een melding van of er RV is ingehouden ofzo?
Laatst gewijzigd door Seppe op 1 januari 2009, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Met andere woorden waaraan kan je dat zien of er al dan niet RV ingehouden is ?
Het staat tussen de verrichtingen van je spaarrekening, waar je ook ziet hoeveel rente je hebt ontvangen dus.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Even een update
Zoals terecht aangegeven op het Forum zijn er ondertussen zowel in Nederland al in België een aantal mensen die hun verwachte nieuwjaarsdag een beetje anders hebben mogen invullen.
Ondertussen weten we wat er juist aan de hand is en kan ik een paar vragen van hier op het forum beantwoorden.
1: Je kan zien of er roerende voorheffing is afgehouden als je naar de detail van je spaarrekening kijkt. Normaal gezien staat de afgehouden RV helemaal bovenaan. Als je niets ziet dan is jou rekenning niet verkeerd behandeld.
2: Er is geen informatie naar de fiscus gegaan
3: Ondertussen werd de volgende tekst toegevoegd aan de beveiligde omeving
Beste klant,
Bij het berekenen van de roerende voorheffing op de interest op de spaarrekening is er in een aantal gevallen een fout gebeurd. Wij zijn momenteel volop bezig deze fout recht te zetten. Mocht u dus merken dat er onterecht roerende voorheffing van uw rekening werd afgehouden hoeft u zich geen zorgen te maken, dit wordt zo snel mogelijk rechtgezet. Het spreekt voor zich dat bij de rechtzetting rekening zal worden gehouden met de correcte valutadata wat inhoudt dat er voor u als klant geen enkele negatieve impact is.
Met onze excuses voor dit ongemak,
Rabobank.be
Conclusie:
Er werd inderdaad een fout gemaakt. De bank heeft echter ondertussen de nodige maatregelen genomen om de fout te analyseren en er alles aan te doen om in de komende dagen de getroffen rekeningen terug juist te zetten. Uiteraard zal hier rekening worden gehouden met de juiste valutadagen en zal geen enkele klant hier een financieel nadeel van ondervinden.
Zoals terecht aangegeven op het Forum zijn er ondertussen zowel in Nederland al in België een aantal mensen die hun verwachte nieuwjaarsdag een beetje anders hebben mogen invullen.
Ondertussen weten we wat er juist aan de hand is en kan ik een paar vragen van hier op het forum beantwoorden.
1: Je kan zien of er roerende voorheffing is afgehouden als je naar de detail van je spaarrekening kijkt. Normaal gezien staat de afgehouden RV helemaal bovenaan. Als je niets ziet dan is jou rekenning niet verkeerd behandeld.
2: Er is geen informatie naar de fiscus gegaan
3: Ondertussen werd de volgende tekst toegevoegd aan de beveiligde omeving
Beste klant,
Bij het berekenen van de roerende voorheffing op de interest op de spaarrekening is er in een aantal gevallen een fout gebeurd. Wij zijn momenteel volop bezig deze fout recht te zetten. Mocht u dus merken dat er onterecht roerende voorheffing van uw rekening werd afgehouden hoeft u zich geen zorgen te maken, dit wordt zo snel mogelijk rechtgezet. Het spreekt voor zich dat bij de rechtzetting rekening zal worden gehouden met de correcte valutadata wat inhoudt dat er voor u als klant geen enkele negatieve impact is.
Rabobank.be
Conclusie:
Er werd inderdaad een fout gemaakt. De bank heeft echter ondertussen de nodige maatregelen genomen om de fout te analyseren en er alles aan te doen om in de komende dagen de getroffen rekeningen terug juist te zetten. Uiteraard zal hier rekening worden gehouden met de juiste valutadagen en zal geen enkele klant hier een financieel nadeel van ondervinden.
bedankt, nu hopen dat dit niet meer gebeurd
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
U mag de rekening volledig en onbeperkt gebruiken. Dit zal geen enkele invloed hebben. Het teveel ingehouden bedrag zal zo snel mogelijk worden teruggestort met valutadatum 1 januari.KoenBB schreef: Even een praktische vraag, want ik zit ook bij het gedeelte waar een foutje gebeurde:
Mag er geld van de rekening gehaald worden zonder dat dit invloed gaat hebben op de rechtzetting?
Of gaat dit de rechtzetting vertragen?
Ben ook "getroffen" door dit foutje (ongeveer 50 euro)Rabobank.be schreef: Het spreekt voor zich dat bij de rechtzetting rekening zal worden gehouden met de correcte valutadata wat inhoudt dat er voor u als klant geen enkele negatieve impact is.
Betekent dit dat het laattijdig uitbetaalde bedrag enkel de ingehouden RV zal zijn?
En dat ik op het einde van volgend jaar nog eens 3,75% rente zal ontvangen op 50 euro voor de periode dat ik moet wachten op de uitbetaling?
Ik heb op één januari al mn -reeds ontvangen- rente overgeschreven naar een andere bank die 4,25% basisintrest geeft. Ik wil geen muggenzifter zijn, maar zeggen dat er geen enkele negatieve impact zal zijn voor de klant klopt niet: ik vermoed dat ik namelijk enkele dagen 0,50% intrest minder zal ontvangen op onterecht ingehouden RV. Of zal Rabobank een uitzondering maken en die dagen vergoeden aan 4,25%?
Laatst gewijzigd door Roeland op 2 januari 2009, 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Waiting for the financial meltdown...
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Beste Roeland. U en andere klanten die in een dergelijke situatie zouden zitten mogen mij contacteren op 03/2901821. Wij zullen een oplossing uitwerken waarbij het verschil u zal worden terugbetaald op de rekening die u wenst. Er werd beloofd dat er geen enkele negatieve impact zal zijn en wij zullen ons daar aan houden.Roeland schreef: Ik heb op één januari al mn -reeds ontvangen- rente overgeschreven naar een andere bank die 4,25% basisintrest geeft. Ik wil geen muggenzifter zijn, maar zeggen dat er geen enkele negatieve impact zal zijn voor de klant klopt niet: ik vermoed dat ik namelijk enkele dagen 0,50% intrest minder zal ontvangen op onterecht ingehouden RV. Of zal Rabobank een uitzondering maken en die dagen vergoeden aan 4,25%?
Indien de'fout' voor maandag 05-01-2009 is hersteld, kan er m.i. zelfs geen benadeling zijn van maximaal ENKELE EUROCENTEN, omdat de eerste bankwerkdag 05-01-2009 is, en de stortingen toch nooit eerder zouden uitgevoerd zijn.Rabobank.be schreef:Beste Roeland. U en andere klanten die in een dergelijke situatie zouden zitten mogen mij contacteren op 03/2901821. Wij zullen een oplossing uitwerken waarbij het verschil u zal worden terugbetaald op de rekening die u wenst. Er werd beloofd dat er geen enkele negatieve impact zal zijn en wij zullen ons daar aan houden.Roeland schreef: Ik heb op één januari al mn -reeds ontvangen- rente overgeschreven naar een andere bank die 4,25% basisintrest geeft. Ik wil geen muggenzifter zijn, maar zeggen dat er geen enkele negatieve impact zal zijn voor de klant klopt niet: ik vermoed dat ik namelijk enkele dagen 0,50% intrest minder zal ontvangen op onterecht ingehouden RV. Of zal Rabobank een uitzondering maken en die dagen vergoeden aan 4,25%?
bv. een koppel heeft de max intrest 1660 x 2 = 3320 euro x15% RV =498 rv teveel ingehouden. Schade 0,5% per jaar = 498x0,005/365=0,00682191 euro per dag. Bij een kaptiaal van 86 000 euro spaargeld geeft dit 3 eurocent schade per 5 dagen. Jongens waar zijn wij toch mee bezig
Laatst gewijzigd door paul op 2 januari 2009, 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik besef dit ten volle. Het gaat dan ook om enkele eurocenten. Voor mensen in "mijn geval (rond de 50 euro) maakt het inderdaad niet veel uit:paul schreef:Indien de'fout' voor maandag 05-01-2009 is hersteld, kan er m.i. zelfs geen benadeling zijn van ENKELE EUROCENTEN, omdat de eerste bankwerkdag 05-01-2009 is, en de stortingen toch nooit eerder zouden uitgevoerd zijn.Rabobank.be schreef:
Beste Roeland. U en andere klanten die in een dergelijke situatie zouden zitten mogen mij contacteren op 03/2901821. Wij zullen een oplossing uitwerken waarbij het verschil u zal worden terugbetaald op de rekening die u wenst. Er werd beloofd dat er geen enkele negatieve impact zal zijn en wij zullen ons daar aan houden.
Stel dat we een week moeten wachten op 50 euro. => ongeveer 1/50 van een jaar.
3,75% van 1 euro = 3,75 cent
4,25% van 1 euro = 4,25 cent
en als ik het god heb, dan wordt dit beide afgerond naar 4 cent.
Zelfs voor mensen die een week moeten wachten op 249 euro (15% van 1660 euro, het maximum dat mogelijk onterecht ingehouden is door Rabobank) gaat het maximium over 2,5 cent verschil.
Alles hangt natuurlijk af van hoe lang de rechtzetting op zich laat wachten.
Met andere woorden, ik ga niet bellen voor een eurocent...
Maar het siert Rabobank wel dat ze aanbieden om een oplossing te vinden
Laatst gewijzigd door Roeland op 2 januari 2009, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
eerste bankwerkdag is vandaag, 2 januaripaul schreef:Indien de'fout' voor maandag 05-01-2009 is hersteld, kan er m.i. zelfs geen benadeling zijn van ENKELE EUROCENTEN, omdat de eerste bankwerkdag 05-01-2009 is, en de stortingen toch nooit eerder zouden uitgevoerd zijn.Rabobank.be schreef:
Beste Roeland. U en andere klanten die in een dergelijke situatie zouden zitten mogen mij contacteren op 03/2901821. Wij zullen een oplossing uitwerken waarbij het verschil u zal worden terugbetaald op de rekening die u wenst. Er werd beloofd dat er geen enkele negatieve impact zal zijn en wij zullen ons daar aan houden.
Heb daar ook al aan gedacht, want zit ook in hetzelfde geval. Heb alles wat ik qua rente heb ontvangen nog op 31 december 2008 naar m'n Argenta e-spaarrekening van 4,25% overgeheveld, en zit nu nog met 'n 112,08 euro intrest die geblokkeerd is aan een lagere intrest. Maar het lijkt me wat overbodig om daarvoor contact te gaan opnemen op het aangeboden telefoonnummer van Rabobank.be. Dat telefoongesprek zal meer kosten dan de intrest die je daar mee wint. Stel dat ik op vijf januari terug aan die €112,08 aankan, dan loop ik eigenlijk maar slechts 5 dagen intrest aan 0,50% mis ofte een bedrag van 0,0076 euro. Het bedrag staat overigens nog niet op m'n e-spaar, waarschijnlijk gebeurd dit vandaag, maar in het slechtste geval pas op 5 januari. Als we vandaag nog onze geblokkeerde intrest terugkrijgen, zou het dus best kunnen dat we helemaal geen verlies aan deze operatie zullen ondervinden. Het lijkt mij dus niet de moeite waard om daarvoor te gaan bellen, en in het geval van die aangehaalde 50 euro door Roeland zal dit dan nog eens meer dan de helft minder zijn dan bij mij.
Het is misschien een principekwestie, maar als je er echt winst mee wil uithalen, en ik neem aan dat dit het geval is voor mensen die de moeite doen om voor 0,50% verschil overschrijven naar een rekening waarvan je weet dat die binnen dit en 'n paar weken, maximum tot 1 april 2009, ook z'n rente zal laten dalen, zou je dit moeten kunnen regelen via 'n e-mail of gratis telefoonnummer.
Het is misschien een principekwestie, maar als je er echt winst mee wil uithalen, en ik neem aan dat dit het geval is voor mensen die de moeite doen om voor 0,50% verschil overschrijven naar een rekening waarvan je weet dat die binnen dit en 'n paar weken, maximum tot 1 april 2009, ook z'n rente zal laten dalen, zou je dit moeten kunnen regelen via 'n e-mail of gratis telefoonnummer.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
U mag steeds u aanvraag versturen naar info@rabobank.be. Ook in dat geval zullen wij er alles aan doen om ons engagement na te komen.Kurt schreef:
Hello,
In tegenstelling met wat ik eerder beweerde is er geen fout gemaakt door RABO be bank voor de intresten van 2007: ikzelf was hier fout en had verkeerdelijk de voorheffing op mijn zichtrekening bekeken.
Dus mijn excuses aan Rabo be!.
Ik wens de man van Rabo die gisteren zo actief was te feliciteren voor zijn inzet!
Vriendelijke groetjes,
Raeymalex
In tegenstelling met wat ik eerder beweerde is er geen fout gemaakt door RABO be bank voor de intresten van 2007: ikzelf was hier fout en had verkeerdelijk de voorheffing op mijn zichtrekening bekeken.
Dus mijn excuses aan Rabo be!.
Ik wens de man van Rabo die gisteren zo actief was te feliciteren voor zijn inzet!
Vriendelijke groetjes,
Raeymalex
Vanmorgen om 11:19 ontving ik volgende mail van Rabobank:
Bij het berekenen van de roerende voorheffing op de intrest van de spaarrekening is er in een aantal gevallen een fout opgetreden. Wij zijn momenteel volop bezig deze fout recht te zetten. Mocht u merken dat er onterecht te veel roerende voorheffing werd afgehouden, hoeft u zich geen zorgen te maken. Dit wordt zo snel mogelijk rechtgezet. Het spreekt voor zich dat bij de rechtzetting rekening zal worden gehouden met de correcte valutadata, waardoor u geen nadeel zult ondervinden.
Rabobank.be
Unquote
Een pluim voor deze onberispelijke service!
Bij het berekenen van de roerende voorheffing op de intrest van de spaarrekening is er in een aantal gevallen een fout opgetreden. Wij zijn momenteel volop bezig deze fout recht te zetten. Mocht u merken dat er onterecht te veel roerende voorheffing werd afgehouden, hoeft u zich geen zorgen te maken. Dit wordt zo snel mogelijk rechtgezet. Het spreekt voor zich dat bij de rechtzetting rekening zal worden gehouden met de correcte valutadata, waardoor u geen nadeel zult ondervinden.
Rabobank.be
Unquote
Een pluim voor deze onberispelijke service!