Contactloos betalen
Re: Contactloos betalen
Voor 5 euro per periode van 5 jaar ( 1 euro/jaar) ga ik mij daar niet druk in maken, en als niet anders kan ga ik die wel betalen,ook al ben ik het er niet mee eens.Maar zal mij het geloop om naar een andere bank over te stappen en daarmee het gedoe van allerlei produkten etc. aangeboden te krijgen,waar ik me misschien meer druk in zou maken, daarmee wel ontlopen. Als ik voor de rest tevreden ben van mijn bank zal mij die 1 euro per jaar niet veel kunnen maken,en eens betaald zal ik da snel vergeten zijn, zoals met veel zaken,oa. dikke boete in men bus, eens het betaald en van mijn rekening is, maak ik mij er al niet meer druk in. Thats life. Hoe minder druk en,stress in men leven, hoe gelukkiger en langer leven me te beurt zal vallen.
Net mijn nieuwe bankkaart ontvangen met inderdaad contactloos betalen functie. Ik heb het onmiddellijk uitgeschakeld op de website. De pagina waar je het kan uitschakelen hebben ze wel goed verstopt op de website (kbc)
Vele jaren terug werden werkmensen cash uit betaald per week.
Van die cash werd een hap uit genomen voor vertier van meneer.
De rest was voor de vrouw en de kinderen.
Op een dag werd de vrouw plots rijk.
Waarom de cash uit betalingen waren gedaan alles kwam op een zichtrekening.
Waarom dan heisa voor contactloos betalen , blijkbaar niet weten waar het over gaat.
max 25 € per dag contactloos betalen , daarboven pincode nodig , en terug 25 €.
Waarom het dan uitschakelen zo belangrijk .
Nog een paar jaar en cash is voorbij.
Estate Guru believer.
Het uitschakelen is belangrijk omdat er skimmers zijn die ongezien geld van je kaart halen.platin schreef: ↑25 april 2018, 10:04Vele jaren terug werden werkmensen cash uit betaald per week.
Waarom dan heisa voor contactloos betalen , blijkbaar niet weten waar het over gaat.
Zo kan het zijn dat je gedurig telkens 25 euro kwijt bent.
https://www.security.nl/posting/459859/ ... o's+stelen
Dat binnen een paar jaar cash voorbij zal zijn is jammer genoeg juist. Meer mogelijkheden voor de banken en de overheid om iedereen indien nodig op droog zaad te zetten voor een korte of lange of permanente periode.platin schreef: ↑25 april 2018, 10:04 Vele jaren terug werden werkmensen cash uit betaald per week.
De man die al zijn geld aan zijn vrouw afgeeft is een dommekloot. Ik geef niets af. We hebben elk een eigen rekening en storten een bedrag op de gemeenschappelijke rekening om alle gemeenschappelijke kosten te dekken. De rest is vrij te besteden. Nooit zever bij ons over geldzaken.
Het zal niet lang meer duren voor oplichters de weg vinden naar contactloze betaalkaarten. Ze vinden steeds nieuwe technieken uit om mensen geld afhandig te maken. Ik speel liever op veilig dan 2 seconden te proberen te winnen bij de bakker of slager met contactloos betalen.
Contactloos betalen en zonder pincode betalen zijn 2 verschillende zaken. Bijna niemand in dit topic maakt het onderscheid.
Jullie angst voor contactloos betalen in ongegrond. Er zit een dubbele beveiliging in:
Wanneer iemand jullie portemonnee met cash geld steelt ben je dat geld ook kwijt.Een aankoop van maximaal 25 euro kun je contactloos betalen zonder pincode. Hogere bedragen moet je altijd bevestigen met een pincode (of een andere beveiligingsmethode van je smartphone).
Wanneer je opeenvolgende transacties hebt gedaan en je bereikt daarmee een totaalbedrag van 50 euro, dan zul je je kaart opnieuw in de betaalterminal moeten steken en een pincode moeten invoeren. Pas nadien kun je opnieuw contactloos betalen.
Laatst gewijzigd door Yaris op 25 april 2018, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Jap en die portemonnee kan duizenden euro's bevatten terwijl die contactloos betalen maar beperkt is tot max 50 euro.
Iedereen is bang van techniek maar hier zit wel een serieuze beveiliging in. Ik vind het handig dat ik voor een brood of dergelijke niet altijd cash moet bijhebben.
Iedereen is bang van techniek maar hier zit wel een serieuze beveiliging in. Ik vind het handig dat ik voor een brood of dergelijke niet altijd cash moet bijhebben.
Het gaat hier niet over het stelen of verliezen van je portemonnee omdat je onvoorzichtig ofzo was. Maar het gaat hier over skimmers die met een toestelletje ongemerkt geld van je rekening halen. Ze hoeven nog niet eens je tas of portemonnee te stelen. Even met dat toestelletje langs je tas of je broekzak is al voldoende, om geld kwijt te zijn.Yaris schreef: ↑25 april 2018, 11:17 Jullie angst voor contactloos betalen in ongegrond. Er zit een dubbele beveliging in:
Wanneer iemand jullie portemonnee met cash geld steelt ben je dat geld ook kwijt.Een aankoop van maximaal 25 euro kun je contactloos betalen zonder pincode. Hogere bedragen moet je altijd bevestigen met een pincode (of een andere beveiligingsmethode van je smartphone).
Wanneer je opeenvolgende transacties hebt gedaan en je bereikt daarmee een totaalbedrag van 50 euro, dan zul je je kaart opnieuw in de betaalterminal moeten steken en een pincode moeten invoeren. Pas nadien kun je opnieuw contactloos betalen.
https://www.security.nl/posting/459859/ ... 27s+stelen
Alsof dat dagelijkse kost is. Wie dat een keer heeft meegemaakt zal het contactloos betalen wel vanzelf deactiveren.
Ik bewaar mijn kaarten in een mapje van miniformaat.
Elke kaart zit omgeven door plastic.
Als ik mijn bankkaart in de plastic laat en ik veeg er op die manier mee tegen de kaartlezer, werkt het niet eens. Ik moet de kaart dan uit het zakje nemen.
Ik twijfel dan ook sterk eraan dat die skimmer door mijn kleren (jeans) en door het mapje het signaal van 1 kaart, daar waar er veel kaarten zitten, zou kunnen lezen. Meer zelfs : ik geloof er niet in.
Ook : wie geen licentie heeft op een toestel kan niets. Je moet een toestel hebben dat bankkaarten aanvaardt. Het geld gaat dan op de rekening van de 'afhaler' overgeschreven worden. Je volledige identiteit en rekeningnummer zijn dan gekend.
Als dat de bezorgde gebruiker misschien een beetje zou kunnen geruststellen..
Als ik mijn bankkaart in de plastic laat en ik veeg er op die manier mee tegen de kaartlezer, werkt het niet eens. Ik moet de kaart dan uit het zakje nemen.
Ik twijfel dan ook sterk eraan dat die skimmer door mijn kleren (jeans) en door het mapje het signaal van 1 kaart, daar waar er veel kaarten zitten, zou kunnen lezen. Meer zelfs : ik geloof er niet in.
Ook : wie geen licentie heeft op een toestel kan niets. Je moet een toestel hebben dat bankkaarten aanvaardt. Het geld gaat dan op de rekening van de 'afhaler' overgeschreven worden. Je volledige identiteit en rekeningnummer zijn dan gekend.
Die "vele jaren terug" waar Platin naar refereert dateert vanuit de tijd dat getrouwde vrouwen nog "aan de haard bleven" en het huishoudbudget en de zorg voor de vele kinderen op zich moest nemen en alleen de man het voorrecht had om buitenshuis te mogen gaan werken. Vrouwen kregen onder druk van de maatschappij (en dikwijls ook van hun jaloerse mannen) de kans niet om op eigen (financiële) benen te staan.
Dat is in ons land gelukkig beginnen veranderen in de loop van de 60er jaren (in grootsteden veranderde deze mentaliteit eerder dan in klein(ere) dorpsgemeenschappen).
En daarom combineer ik de twee. Duizenden euro cash gaan ze van mij nooit kunnen ontvreemden gezien ik nooit meer dan wat kleingeld op zak heb. Alles (tot de prijs van een brood toe) kan je tegenwoordig betalen met bancontact/maestro/mastercard/visa + pincode. Zoals FTP al aanhaalde gaan die twee seconden die nodig zijn om een pincode in te tikken mijn leven echt niet ingrijpend wijzigen. En of je eventuele partner over je (of een deel) van je loon kan beschikken heeft niets te maken met de wijze dat je betaalt noch je loon ontvangt. Dat zijn onderlinge afspraken.boonpwnz schreef: ↑25 april 2018, 11:22 Jap en die portemonnee kan duizenden euro's bevatten terwijl die contactloos betalen maar beperkt is tot max 50 euro.
Zelf heb ik al bijna een 6 op de teller staan. Nooit een partner gehad die niet gewerkt heeft en/of geen eigen inkomen had om onafhankelijk te zijn. Dus die tijd ligt voor de meesten onder ons toch al heel ver in het verleden.
Tegen vernieuwende technieken ben ik dus ook niet. Alleen heeft contactloos betalen (voor mij en op dit ogenblik) geen echte meerwaarde.
Net zoals een smartphone (voor mij) meer nadelen heeft dan voordelen.
Ze zouden dergelijk misbruik niet in de media brengen als het niet zou bestaan.haelewyn schreef: ↑25 april 2018, 11:33 Ik bewaar mijn kaarten in een mapje van miniformaat.
De manier om je kaart te beveiligen tegen dergelijk misbruik is je kaart laten omgeven door aluminiumfolie, de zgn Kooi van faraday. Misbruik wordt gemaakt op plaatsen waar veel volk rondloopt, beurzen - markten enz.
Het geld wordt direkt overgeschreven op een buitenlandse rekening waar moeilijk nog verhaal kan gehaald worden,omdat dit telkens maar per persoon om 25 euro gaat, en de banken dergelijke kosten procedure niet willen voeren in een buitenlands gebied. Mogelijks betalen ze de getroffene de 25 euro dan liever terug,is goedkoper.
Cronos schreef: ↑25 april 2018, 11:49Zou die een inkomen verdieners toch niet graag een frisdrank blikje betalen.
Dat het minder is dan vroeger klopt.
Maar sommigen moeten toch eens hun gekleurde bril opzij leggen.
Maar wij hebben alles op een rijtje en dan er maar van uitgaan dat het bij iedereen zo is
Estate Guru believer.