Retail Estates
TIP
Re: Retail Estates
Ik ga mijn dividend cashen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Wat bedoel je precies Evita?
- Er is nog geen sprake van een dividenduitkering bij Retail Estates. Boekjaar werd pas afgesloten op 31/03, resultaten worden pas in mei bekendgemaakt. Dividenduitkering volgt normaal gezien pas in juli.
- Retail Estates voerde pas een kapitaalverhoging door.
- Kans lijkt dus eerder klein dat er dit jaar een keuzedividend van toepassing is.
Indien je nog rechten van Retail Estates in portefeuille hebt, dan zijn dit er ongetwijfeld in het kader van de kapitaalsverhoging. Niet-uitgevoerde rechten werden als scrip verkocht aan 0.80€ per stuk. Uitbetaling daarvan is voorzien voor 30/04.
Zie ook: gvv-gereglementeerde-vastgoedvennootsch ... ml#p346223
Mogelijk verwar je met andere GVV's die keuzedividend voorstellen. Momenteel lopen er keuzeperiodes bij WDP en Wereldhave Belgium.
- Er is nog geen sprake van een dividenduitkering bij Retail Estates. Boekjaar werd pas afgesloten op 31/03, resultaten worden pas in mei bekendgemaakt. Dividenduitkering volgt normaal gezien pas in juli.
- Kans lijkt dus eerder klein dat er dit jaar een keuzedividend van toepassing is.
Indien je nog rechten van Retail Estates in portefeuille hebt, dan zijn dit er ongetwijfeld in het kader van de kapitaalsverhoging. Niet-uitgevoerde rechten werden als scrip verkocht aan 0.80€ per stuk. Uitbetaling daarvan is voorzien voor 30/04.
Mogelijk verwar je met andere GVV's die keuzedividend voorstellen. Momenteel lopen er keuzeperiodes bij WDP en Wereldhave Belgium.
https://twitter.com/orakelvanoilsjt
Ik heb mij inderdaad vergist. Ik bedoelde WDP.Afrodiziak schreef: ↑28 april 2018, 13:51 Wat bedoel je precies Evita?
Ik heb meegedaan aan de kapitaalsverhoging bij Retail Estates.
RET - verhuurder van winkelvastgoed - heeft vorige week zijn jaarresultaten bekend gemaakt (het boekjaar sluit af op 31 maart). Deze GVV schijnt in tegenstelling tot bv. QRF geen last te hebben van het 'Amazon' effect: de resultaten lagen (iets) boven de verwachtingen van de analisten. RET bevestigd dan ook het dividend van €3.60 - een groei met 9%.
Het aandeel gaat exDIV op 27 juli en het Dividend wordt uitbetaald op 31 juli.
Niettegenstaande de verschillende kapitaalsverhogingen van het afgelopen jaar, enerzijds door inbreng in natura en anderzijds door rechtstreekse bevraging, stelt RET terug een verhoging van het dividend in het vooruitzicht.
Het aandeel gaat exDIV op 27 juli en het Dividend wordt uitbetaald op 31 juli.
Niettegenstaande de verschillende kapitaalsverhogingen van het afgelopen jaar, enerzijds door inbreng in natura en anderzijds door rechtstreekse bevraging, stelt RET terug een verhoging van het dividend in het vooruitzicht.
RET behoort tot het gele GVV kwadrant met bovengemiddelde dividenden groei en is tevens een zoete dividend aristocraat. Geen wonder dus dat het Nederlandse Beleggers Belangen RET heeft uitgeroepen tot een van de tien veiligste aandelen (RET noteert eveneens op de beurs van Amsterdam)Net als in de vorige jaren verwacht Retail Estates nv dat het dividend voor het boekjaar 2018-2019 zal groeien in lijn met voorgaande jaren zodat het minimaal inflatiebestendig is. Retail Estates nv stelt als streefdoel een dividend van ,3,80 EUR bruto (2,66 EUR netto) voorop voor het boekjaar 2018-2019. Dit zou een stijging van 5,56% inhouden ten opzichte van het dividend voor het boekjaar 2017-2018 (3,60 EUR bruto).
6 vragen aan Jan De Nijs van Retail Estates:
https://www.bolero.be/nl/analyse-en-inz ... il-estates
https://www.bolero.be/nl/analyse-en-inz ... il-estates
Uit de resultaten van het derde kwartaal eindigend op 31 December:
ex-coupon: 29 juli, betaaldag: 31 julide groei in het EPRA resultaat vertaalt zich naar een verhoging van de dividendprognose van 3,80 EUR naar 4,25 EUR per aandeel. Dat is een stijging van het dividend ten opzichte van vorig boekjaar van 18,06%. Retail Estates is van plan om de aandeelhouders bij de uitbetaling van het dividend een keuzedividend aan te bieden.
Als de datum ex-dividend en de datum van uitbetaling slechts 2 dagen verschilt, dan kan er toch moeilijk sprake zijn van een keuzedividend??
-
- Sr. Member
- Contacteer:
@landethk
Vandaag werd FY2018-2019 report gepubliceerd, waarin vermeld staat:
FY-dividend werd afgeklopt op 4.25€.
Dat interimdividend kan 4.25€ zijn (zonder slotdividend, in juli?), of minder (met slotdividend, in juli?).
Ex-date voor interimdividend zou volgens FY2018-2019 report 31/05/2019 zijn.
Voor volgend boekjaar is de guidance 4.40€ brutodividend.
Als Retail Estates even actief blijft als de voorbije jaren, dan kan daar gerust nog wat bijkomen. De schuldgraad staat op 52.58%. Voor RET een "normale" ratio. Met de winstreservatie, en enig te verwachten succes voor het keuzedividend (gezien de uitgifteprijs), is er alvast vooruitzicht op munitie die "inhouse" blijft om te investeren.
Vandaag werd FY2018-2019 report gepubliceerd, waarin vermeld staat:
FY-dividend werd afgeklopt op 4.25€.
Dat interimdividend kan 4.25€ zijn (zonder slotdividend, in juli?), of minder (met slotdividend, in juli?).
Ex-date voor interimdividend zou volgens FY2018-2019 report 31/05/2019 zijn.
Voor volgend boekjaar is de guidance 4.40€ brutodividend.
Als Retail Estates even actief blijft als de voorbije jaren, dan kan daar gerust nog wat bijkomen. De schuldgraad staat op 52.58%. Voor RET een "normale" ratio. Met de winstreservatie, en enig te verwachten succes voor het keuzedividend (gezien de uitgifteprijs), is er alvast vooruitzicht op munitie die "inhouse" blijft om te investeren.
https://twitter.com/orakelvanoilsjt
Afrodiziak,
Bedankt voor de toelichting. Bij een keuzedividend ga ik zeker voor stockdividend...
Bedankt voor de toelichting. Bij een keuzedividend ga ik zeker voor stockdividend...
Zou van deze graag nog een pakketje bijkopen.
Wat denken jullie: aan deze prijs nog koopwaardig?
Wat denken jullie: aan deze prijs nog koopwaardig?
Een paar posts hierboven staat een krantenartikel dat Retail estates bij de veiligste aandelen behoort. Ik begrijp dat mensen in de huidige omstandigheden hun aankopen uitstellen. Retail estates heeft echter vooral baanwinkels waar mensen snel in en uit hun wagen kunnen stappen, aankopen doen en vervolgens weer naar huis.
Koers staat momenteel op 67.10 en ben aan het overwegen om een extra positie aan te schaffen.
Koers staat momenteel op 67.10 en ben aan het overwegen om een extra positie aan te schaffen.
Deze is vandaag ook terug in mijn visier gekomen... aan 65€ ben ik koper.
Retail Estates heeft de laatste weken ook flinke klappen gekregen. Ik twijfel om terug in te stappen. Vraag me af hoe groot de impact van het coronavirus gaat zijn op de cijfers.