Beleggen in een superfonds: Bestinver Internacional
TIP
Re: Beleggen in een superfonds: Bestinver Internacional
Een voorproefje uit het boek;
https://media.wiley.com/product_data/ex ... 1190-4.pdf
https://media.wiley.com/product_data/ex ... 1190-4.pdf
Hier is het boek intussen geleverd. Heel benieuwd . Bedankt voor de tip!
Ik heb het zelf al gelezen. Al bij al beter dan verwacht maar zijn optimisme over smart beta etf's en de Greenblatt-formule zijn wel onterecht.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
@umi
Iets beter dan The Five Rules is er denk ik niet, maar dat moet ook niet. Dat van Paramés vind ik al bij al ok, maar smaken kunnen verschillen.
@woete
Sommige SB ETF's doen het goed, andere niet. Het is voor beleggers praktisch onmogelijk om de winnaars van de toekomst er uit te kiezen. De aanbieders waar Paramés naar verwijst doen het niet goed.
Iets beter dan The Five Rules is er denk ik niet, maar dat moet ook niet. Dat van Paramés vind ik al bij al ok, maar smaken kunnen verschillen.
@woete
Sommige SB ETF's doen het goed, andere niet. Het is voor beleggers praktisch onmogelijk om de winnaars van de toekomst er uit te kiezen. De aanbieders waar Paramés naar verwijst doen het niet goed.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Hier is het boek door omstandigheden een beetje blijven liggen. Het eerste deel had ik al gelezen (zijn achtergrond, historiek van zijn fondsen, het stuk over de Austrian School of Economics) en dat vond ik een beetje saai en niet echt vlot lezen. Het interessantste stuk moet ik wel nog lezen denk ik (en hoop ik), dus voorlopig kan ik nog niet echt een gefundeerde mening vormen .
Paramés zijn Internacional-fonds is niet in goede doen dit jaar: -10%
Grootste positie Aryzta is al 63% gezakt dit jaar.
www.cobasam.com
Grootste positie Aryzta is al 63% gezakt dit jaar.
www.cobasam.com