cooperatieve aandelen
TIP
Re: cooperatieve aandelen
Is het nog zinvol om coöperatieve aandelen aan te houden? Ik heb een aantal Cera aandelen, doch het dividend is behoudens vergissing al jaren 2,5%. Dan kan ik dit bedrag misschien beter liquideren en in een brede ETF plaatsen? Wat is jullie houding ten opzichte van dergelijke coöperatieve aandelen?
Vaak hebben coöperaties ook voordelen/kortingen voor hun leden.
Als je daar (veelvuldig) gebruik van zou maken, zou je dit ook kunnen beschouwen als 'rendement' waardoor het interessant kan zijn om coöperant te blijven.
Als je daar (veelvuldig) gebruik van zou maken, zou je dit ook kunnen beschouwen als 'rendement' waardoor het interessant kan zijn om coöperant te blijven.
Klopt, maar daar maak ik dus (helaas) nooit gebruik van.
Lijkt me dat bvb Cera wel voor elk wat wils jaarlijks aanbied.
Nooit iets bij , is precies een wereld vreemde die zo iets schrijft.
Tickets Plopsa , korting concert of optredens , korting wijn enz.
Estate Guru believer.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Tja voor elk wat wils; maar mssch ben ik dan ook niet die 'elk'. Ik heb er alvast weinig of geen voordelen van.
Zijn m;i. vaak ook voordelen die je via andere kanalen ook kan krijgen of eerder een achterliggende commerci¨le bedoeling hebben. BV 1 maand een krant gratis; een viursscanner tegen ene prijs die je ook met wat zoeken elders kan vinden,.....
Kortingen wijn; ik drink geen alcohol, Plopsa lijkt een gunstig aanbod; ze rekenen op max 14.000 deelnemers (4 per vennoot)en je weet pas 10 dagen vooraf of je erbij bent. Vaste dag weer of geen weer; wie kan er met kleine kinderen, afbetaling huisje,enz nog centen opzij zetten in coöperatieve aandelen .....of zal het oma en opa zijn met de kleinkinderen die de plopsa jobstudenten op hun eerste werkdag mogen opleiden ?
Mocht ooit eens een lijstje invullen (waar mag je dat tegenwoordig niet ?) en gevraagd waarom ze op hun eigen diensten hun trouwe spaarders/investeerders niet belonen.
VB gratis bepaalde kredietkaart van KBC, vermindering instapkosten pensioensparen pricos, aanbod fietsverzekering ipv promokosten 'woensdag fietsdag".....
Nu ja mssch zal dat dan weer niet mogen om voordelen in/van eigen huis toe te kennen; zonder dat ik er hier bijschrijf van wie dat niet mag ;-)
Bij bepaalde aandelen op de beurs kunnen voordelen in natura dan weer wel VB skipas.
Zijn m;i. vaak ook voordelen die je via andere kanalen ook kan krijgen of eerder een achterliggende commerci¨le bedoeling hebben. BV 1 maand een krant gratis; een viursscanner tegen ene prijs die je ook met wat zoeken elders kan vinden,.....
Kortingen wijn; ik drink geen alcohol, Plopsa lijkt een gunstig aanbod; ze rekenen op max 14.000 deelnemers (4 per vennoot)en je weet pas 10 dagen vooraf of je erbij bent. Vaste dag weer of geen weer; wie kan er met kleine kinderen, afbetaling huisje,enz nog centen opzij zetten in coöperatieve aandelen .....of zal het oma en opa zijn met de kleinkinderen die de plopsa jobstudenten op hun eerste werkdag mogen opleiden ?
Mocht ooit eens een lijstje invullen (waar mag je dat tegenwoordig niet ?) en gevraagd waarom ze op hun eigen diensten hun trouwe spaarders/investeerders niet belonen.
VB gratis bepaalde kredietkaart van KBC, vermindering instapkosten pensioensparen pricos, aanbod fietsverzekering ipv promokosten 'woensdag fietsdag".....
Nu ja mssch zal dat dan weer niet mogen om voordelen in/van eigen huis toe te kennen; zonder dat ik er hier bijschrijf van wie dat niet mag ;-)
Bij bepaalde aandelen op de beurs kunnen voordelen in natura dan weer wel VB skipas.
Denk nog niet voor Belgische bedrijven.JulusCesar schreef: ↑3 mei 2018, 19:47
Bron;
https://clubact.info/clubs-actionnaires/
Vertaald door Google.
Laatst bijgewerkt op 12-05-17
Aandeelhoudersvoordelen zijn voordelen die bepaalde bedrijven bieden aan hun aandeelhouders. Ze worden soms aangeboden aan leden van aandeelhoudersclubs die door deze bedrijven zijn opgezet. Over het algemeen zijn de voordelen gerelateerd aan de activiteit van deze bedrijven.
Deze voordelen en clubs zijn een andere manier om uw aandelenmarktinvesteringen te laten groeien. Afhankelijk van het bedrijf kunnen deze clubs en voordelen toegang bieden tot voordelen met echte marktwaarde. We moeten ze echter relativeren: wij worden geen aandeelhouder voor hen, maar omdat het bedrijf binnen de door u gedefinieerde investeringscriteria valt. Voordelen moeten daarom worden beschouwd als een pluspunt, een manier om uw ROI te verhogen.
Al deze voordelen kunnen snel en zonder kennisgeving van het bedrijf ter discussie worden gesteld. Dit is de reden waarom we u aanraden om ons op de hoogte te stellen via de contactpagina of de opmerkingen, van elke wijziging waarvan u op de hoogte zou zijn.
De onderstaande lijst geeft u toegang tot: Open link
de websites van bedrijven die aandeelhoudersvoordelen en clubs aanbieden Bedrijfslogo logo,
op de pagina met uitleg over de lidmaatschapsvoorwaarden voor de club ( Aandeelhoudersclublogo ) of de voorwaarden voor het verkrijgen van de voordelen ( voordeel ).
Ik heb liever de loyaliteitsbonus zelfde link.
Laatst bijgewerkt op 30/01/18
Premiedividenden zijn een voordeel dat wordt geboden door sommige bedrijven die hun aandeelhouders willen behouden. Dit voordeel vereist meestal een minimale periode van bewaring van het effect en het houden ervan op naam. In Frankrijk wordt het bonusdividend, ook wel de loyaliteitsbonus genoemd, beheerst door de wet: Code of Commerce - Article L232-14 .
De invoering van verhoogde dividenden vereist de statutenwijziging van de vennootschap en bijgevolg een stemming op een buitengewone algemene vergadering. Over het algemeen zijn sommige beleggers tegen deze maatregel, omdat hierdoor de gelijkheid van behandeling tussen de aandeelhouders wordt verbroken. Dat is de reden waarom maar weinig bedrijven dit voordeel bieden. Het idee om langetermijnaandeelhouders te belonen om hen te bevoordelen ten opzichte van kortetermijnbeleggers wint echter terrein. Omdat de wet de praktijk in Frankrijk heeft ingepast, groeit het aantal bedrijven dat het verhoogde dividend in de praktijk brengt langzaam maar gestaag.
Kan verkeerd zijn 10 dagen op voorhand uw tickets , of 10 dagen op voorhand weten of men er bij is.JulusCesar schreef: ↑3 mei 2018, 19:47 Tja voor elk wat wils; maar mssch ben ik dan ook niet die 'elk'. Ik heb er alvast weinig of geen voordelen van.
Plopsa lijkt een gunstig aanbod; ze rekenen op max 14.000 deelnemers (4 per vennoot)en je weet pas 10 dagen vooraf of je erbij bent. Vaste dag weer of geen weer; wie kan er met kleine kinderen,
Juist lezen blijkbaar toch moeilijk.
En wat die jongeren betreft en aankopen , elke maand 100 € aan hun telecom kunnen ze wel.
En hou me altijd aanbevolen voor voordelen aan dezelfde prijs.
Of al die voordelen er echt moeten zijn is een andere zaak.
Toont echt wel dat sommige prijzen voor aankopen er echt wel over zijn ( bvb telecom)
Plopsa aan die prijs voor mij oke , normale prijzen nimmer , nooit.
Estate Guru believer.
Vandaag email gekregen dat we vanaf 14/05 terug aandelen kunnen bijkopen van ArgenCo.
Wat doen jullie? Bijkopen of toch maar niet? Ik hoor het graag.
Wat doen jullie? Bijkopen of toch maar niet? Ik hoor het graag.
Is er iemand die wat meer info heeft over de Record Bank cooperatieve aandelen? Gaat ING deze terugkopen?
Ik pas omwille van de 30% rv.
Estate Guru believer.
Ik ga wel bijkopen, want door de kapriolen van Fintro vorig jaar, heb ik nog maar voor 1000 euro. En nu ik bij Argenta zit, kan dat geen probleem meer zijn.
3,25 % niet gewaarborgd - rv ... daar pas ik voor. Al vermoed ik wel dat snel het maximale Inteken bedrag bereikt zal worden
Ik beschik reeds over een aantal aandelen in Argen-co. Omdat dit aandeel reeds een van de grootste in mijn portefeuille is ga er ik er geen meer bijkopen.