TIS-methode
TIS-methode
Nu de nieuwe website een feit is (en deze een verbetering is) zou ik graag nog eens het 'TIS probleem aankaarten.
Momenteel berekent MeDirect nog altijd met de nadelige fallback methode, dit kan hun klanten met mixfondsen vele honderden euros extra kosten wanneer deze verkopen.
Volgens wat ik op de mijnka****** website lees onder reynders-taks-meerwaardebelasting-op-fondsen is de TIS-berekening nog niet voor morgen (eerder voor overmogen) bij MeDirect. Quasi alle banken en internetbanken gebruiken ondertussen de TIS-methode. Ik begrijp niet goed dat MeDirect die zich profileert als 'fondsenbank' nog steeds de nadelige fallback methode gebruikt. Om de TIS-methode toe te passen is alleen een investering (geld en/of mankracht) nodig.
Momenteel staan al mijn aankopen op hold bij MeDirect en overweeg ik toch terug meer bij Keytrade te kopen. De kost per transactie van 9.95€ weegt niet op tegen het verlies (aan vadertje staat) bij verkoop van mixfondsen.
Graag een klaar en duidelijk antwoord van de MeDirect moderator.
Momenteel berekent MeDirect nog altijd met de nadelige fallback methode, dit kan hun klanten met mixfondsen vele honderden euros extra kosten wanneer deze verkopen.
Volgens wat ik op de mijnka****** website lees onder reynders-taks-meerwaardebelasting-op-fondsen is de TIS-berekening nog niet voor morgen (eerder voor overmogen) bij MeDirect. Quasi alle banken en internetbanken gebruiken ondertussen de TIS-methode. Ik begrijp niet goed dat MeDirect die zich profileert als 'fondsenbank' nog steeds de nadelige fallback methode gebruikt. Om de TIS-methode toe te passen is alleen een investering (geld en/of mankracht) nodig.
Momenteel staan al mijn aankopen op hold bij MeDirect en overweeg ik toch terug meer bij Keytrade te kopen. De kost per transactie van 9.95€ weegt niet op tegen het verlies (aan vadertje staat) bij verkoop van mixfondsen.
Graag een klaar en duidelijk antwoord van de MeDirect moderator.
Re: TIS-methode
Zeer terechte opmerking!
Indien dit voor de grote vakantie niet in orde is, teken ik alsnog in bij DB - 2% aktie.
Indien dit voor de grote vakantie niet in orde is, teken ik alsnog in bij DB - 2% aktie.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bij Belfius, DB, Keytrade,... passen ze bij verkoop van fondsen de TIS-methode toe.
Bij MeDirect moet dat dus ook lukken hé.
Ik stuur nogmaals in verband hiermee een mail naar MeDirect. Doen jullie mee ?
Bij MeDirect moet dat dus ook lukken hé.
Ik stuur nogmaals in verband hiermee een mail naar MeDirect. Doen jullie mee ?
Ik doe alleszins mee.
Volledig mee akkoord, ze profileren zich als fondsen supermarkt, maar volgen de wet niet voor hun belangrijkste product en bron van inkomsten.
Laatst gewijzigd door Rmv op 3 mei 2018, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb mail naar Me Direct gestuurd.
Met de vraag wanneer dit gaat toegepast worden voor alle klanten.
Tevens gemeld bij niet voldoen van antwoord dat klacht gaat naar febelfin en ministerie economische zaken.
Benieuwd naar reactie.
Met de vraag wanneer dit gaat toegepast worden voor alle klanten.
Tevens gemeld bij niet voldoen van antwoord dat klacht gaat naar febelfin en ministerie economische zaken.
Benieuwd naar reactie.
Estate Guru believer.
Voila mijn mail is ook weg naar MeDirect. Hopelijk leest hun moderator hier ook nog mee ...........
Hier het antwoord van MeDirect op mijn mail:
Geachte mevrouw,
Hierbij willen wij u bevestigen dat wij onderzoeken om ons bancair systeem aan te passen met de TIS-methode. Dit is op dit moment in een gevorderd stadium.
Een concrete datum wanneer ons systeem volledig zal zijn aangepast, kunnen wij u helaas nog niet meedelen.
Wij gaan er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Uw MeDirect Team
Bij mij reageren ze gewoon niet meer. Nog altijd geen antwoord gekregen in de beveiligde omgeving. Hun laatste antwoord (van 29/1/2018) was iets in dezelfde aard als het antwoord van Evita.
Ik begrijp niet goed waarom hun moderator niets van zich laat horen in dit draadje. Mijn vertrouwen in MeDirect begint toch serieus te slinken.
Ik begrijp niet goed waarom hun moderator niets van zich laat horen in dit draadje. Mijn vertrouwen in MeDirect begint toch serieus te slinken.
Antwoord
Wij hebben uw bericht, met betrekking tot het berekenen van meerwaardebelasting op fondsen die hieraan onderhevig zijn, goed ontvangen.
Daar MeDirect nog niet de volledige toegang heeft tot de TIS waardes wordt de “Fall-back” methode momenteel nog toegepast. We zijn volop in de testfase bezig, en hopen, voor de fondsen die een TIS waarde ter beschikking stellen, deze berekening spoedig te kunnen toepassen.
Wij hebben uw bericht, met betrekking tot het berekenen van meerwaardebelasting op fondsen die hieraan onderhevig zijn, goed ontvangen.
Daar MeDirect nog niet de volledige toegang heeft tot de TIS waardes wordt de “Fall-back” methode momenteel nog toegepast. We zijn volop in de testfase bezig, en hopen, voor de fondsen die een TIS waarde ter beschikking stellen, deze berekening spoedig te kunnen toepassen.
Estate Guru believer.
Ondertussen nog iemand hier iets van gehoord?
Niks meer van gehoord, het staat je vrij om bij hun te informeren, kwestie van de druk op de ketel te houden
Hallo iedereen,
Mijn eerste post hier. Worden bij Medirect bij alle mixfondsen ondertussen correct de TIS waarden toegepast of gebruikt men nog de fallback methode? Iemand ervaring mee met bvb mixfondsen van Banque de Luxembourg zoals BL-Global 75, BL-Global Flexible?
Als een mixfonds bvb 60% aandelen + 20% obligaties + 20% cash aanhoudt, ga je dan alleen meerwaarde betalen op die 20% obligaties gezien cash niks opbrengt of hoe werkt dit?
Mijn eerste post hier. Worden bij Medirect bij alle mixfondsen ondertussen correct de TIS waarden toegepast of gebruikt men nog de fallback methode? Iemand ervaring mee met bvb mixfondsen van Banque de Luxembourg zoals BL-Global 75, BL-Global Flexible?
Als een mixfonds bvb 60% aandelen + 20% obligaties + 20% cash aanhoudt, ga je dan alleen meerwaarde betalen op die 20% obligaties gezien cash niks opbrengt of hoe werkt dit?
Niemand die met bovenstaande vraag van al enkele maanden terug kan helpen?Nikki01 schreef: ↑9 september 2019, 18:23 Hallo iedereen,