POSTNL
TIP
Re: POSTNL
bij Belgische aandelen heb ik al meermaals voor stock dividenden gekozen en telkens krijg je eerst het bedrag uitbetaald en daarna komt er een lichting van het bedrag dat nodig is om de nieuwe aandelen te betalen.
maar bij postNL was dat anders
er is nooit een bedrag uitbetaald, ik heb geen lichting van nieuwe aandelen, maar daarna ging er een klein bedrag af om daarna een nog kleiner bedrag terug te krijgen!!!!
Ik heb hiervoor naar binck gebeld en voor hen was dat normaal, maar ik geloof het toch niet allemaal.
Hier mijn vraag: kan er iemand die hier ook voor stockdividenden heeft gekozen, dit ook eens nakijken.
Het maakt eigenlijk niet uit of je ook bij binck zit.
Alvast bedankt.
er is nooit een bedrag uitbetaald, ik heb geen lichting van nieuwe aandelen, maar daarna ging er een klein bedrag af om daarna een nog kleiner bedrag terug te krijgen!!!!
Ik heb hiervoor naar binck gebeld en voor hen was dat normaal, maar ik geloof het toch niet allemaal.
Hier mijn vraag: kan er iemand die hier ook voor stockdividenden heeft gekozen, dit ook eens nakijken.
Alvast bedankt.
Bij mij was dat ook zo, heb het gerust gelaten de bank zal het wel beter weten hoe het moet.Jhn schreef: ↑15 mei 2018, 17:02 bij Belgische aandelen heb ik al meermaals voor stock dividenden gekozen en telkens krijg je eerst het bedrag uitbetaald en daarna komt er een lichting van het bedrag dat nodig is om de nieuwe aandelen te betalen.
Alvast bedankt.
Dat komt omdat PNL het stockdividend uit de reserves betaalde. Is een iets andere strategie dan normaal bij stockdividenden (daarom ook dat ook op het CASHgedeelte er geen 15% NL voorheffing is). Daarom de aparte 'regeling', maar het komt wel redelijk normaal uit. Bij mij klopt het alleszins als een bus (op Binck).
Bedankt poldermol, rare regeling. Zal het eens narekenen met uw info.
Poldermol schreef: ↑15 mei 2018, 17:47 Dat komt omdat PNL het stockdividend uit de reserves betaalde. Is een iets andere strategie dan normaal bij stockdividenden (daarom ook dat ook op het CASHgedeelte er geen 15% NL voorheffing is). Daarom de aparte 'regeling', maar het komt wel redelijk normaal uit. Bij mij klopt het alleszins als een bus (op Binck).
Goeike! Klopt als een bus
Een lijnbus hé, geen postbus
Afin, JHN, als ge er niet aan uitgeraakt moogt ge altijd een PM'eke sturen. Maar aangezien het bij mij klopt zal Binck bij u ook wel kloppen
Afin, JHN, als ge er niet aan uitgeraakt moogt ge altijd een PM'eke sturen. Maar aangezien het bij mij klopt zal Binck bij u ook wel kloppen
Bij binck kan je de positieopbouw van een effect bekijken, voor dat stockdiv staat het aantal maar geen waarde?
Bij u ook poldermol?
Bij u ook poldermol?
Internationale verzending vanuit België online via PostNL aanmaken/betalen
-> Pakket labelen, aanbieden bij afgeefpunt 1. Scannen mislukt
-> Pakket aanbieden bij afgeefpunt 2. Scannen mislukt
-> Bellen naar PostNL: "Oh ja, wij hebben momenteel problemen met Belgische afgeefpunten, verstuur maar via een ander bedrijf. Over 6 dagen kan je je geld terugvragen..."
Mooi bedrijfje!
-> Pakket labelen, aanbieden bij afgeefpunt 1. Scannen mislukt
-> Pakket aanbieden bij afgeefpunt 2. Scannen mislukt
-> Bellen naar PostNL: "Oh ja, wij hebben momenteel problemen met Belgische afgeefpunten, verstuur maar via een ander bedrijf. Over 6 dagen kan je je geld terugvragen..."
Mooi bedrijfje!
Ik zou eens moeten zien, maar aangezien het een stockDIVIDEND is, is de aankoopwaarde natuurlijk 0, u hebt ze gekregen. De roerende voorheffing doet hier uiteraard niet ter zake.
I love it when a plan comes together
Er werd aangekondigd dat er minder bemoeienissen gaan komen, hoppa koers 7% omhoog
Er werd aangekondigd dat er minder bemoeienissen gaan komen, hoppa koers 7% omhoog
Hopelijk bij Bpost binnenkort hetzelfde?
Bron binck:
PostNL kondigde maandagochtend aan concurrent Sandd over te willen nemen. Sandd wordt gewaardeerd op een ondernemingswaarde van 130 miljoen euro en de overname is onder meer onderhevig aan goedkeuring van toezichthouder ACM, belast met onder meer het toezicht op de mededinging.
Topvrouw Herna Verhagen van PostNL meldde in een toelichting dat "het combineren van de twee nationale postnetwerken van cruciaal belang is voor de postmarkt in Nederland om betrouwbaar, betaalbaar, innovatief en voor iedereen toegankelijk te blijven".
Door de kosten van de financiering van de overname zal PostNL tijdelijk de betaling van dividend aan aandeelhouders opschorten. Indien de overname geen doorgang zal vinden, zal het postbedrijf over 2019 gewoon dividend uitkeren.
De 19.000 werknemers van Sandd worden bij het doorgaan van de overname overgenomen door PostNL. Dit geldt ook voor de 23 locaties van de onderneming.
Het aandeel PostNL sloot vrijdag op de beurs in Amsterdam krap twee procent lager op 2,28 euro.
de markt vindt dit leuk + 8%
Hopelijk doen ze het beter dan Bpost
Ik lees een aantal positieve reacties.
Maar nog geen uitspraak over de prijs die ze voor Sandd gaan betalen.
Hopelijk hier geen bpost verhaal.
Als dividend belegger vind ik het toch een goed voorbeeld, als je met het dividend geld iets beter kan doen dan aan de aandeelhouder te geven door iets te kopen en zodoende meer waarde te creëren op lange termijn dan mogen ze dat zeker doen!
Laatst mijn positie verdubbeld aan 2 euro/stuk.
Ik hoop dat de tijd van 2 euro per stuk nu finaal voorbij is!
Maar nog geen uitspraak over de prijs die ze voor Sandd gaan betalen.
Hopelijk hier geen bpost verhaal.
Als dividend belegger vind ik het toch een goed voorbeeld, als je met het dividend geld iets beter kan doen dan aan de aandeelhouder te geven door iets te kopen en zodoende meer waarde te creëren op lange termijn dan mogen ze dat zeker doen!
Laatst mijn positie verdubbeld aan 2 euro/stuk.
Ik hoop dat de tijd van 2 euro per stuk nu finaal voorbij is!