De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Rotte beursdagen voor mij. YTD geslonken van 5,1% naar 0,3% op 3 dagen tijd. Merci Pandora en RTL.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Mag vragen waarom je RTL in port hebt? Ik weet niet hoe die zich hervormen/groeien in het internet tijdperk, maar klassieke TV is uiteraard vergane glorie, kijk maar naar Comcast dit jaar. Zie je hen anderzijds hun div de komende jaren behouden en groeien. Is nu 6% brutto dus in die zin wel interessant nu.
Hun eigen content-divisie spreekt me het meest aan. The Young Pope was bijvoorbeeld een schot in de roos.
TV is goed voor 48% van de omzet, dus dat valt wel mee en het is ook niet zo dat reclame op tv verdwijnt hé. Daarnaast hebben ze productiehuis FremantleMedia en zitten ze voor 13% in digital. Ik heb geen analyse over de competiviteit, ik zie alleen dat RTL een gestage groeier is wat echt goed is voor een media-bedrijf, dat ze zeer hoge en stabiele vrije kasstroom-marges hebben, weinig schulden en dat ze goedkoop genoteerd staan.
Laatst gewijzigd door gpv1 op 17 mei 2018, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Jonge generaties kijken steeds minder/geen TV meer dus dat is een krimpende markt. Vraag is dus eerder hoe ze willen groeien. Is het komende WK overigens geen goede zaak voor hen?
Ze groeien vooral in digital (online video).
WK zou goed moeten zijn, ja.
WK zou goed moeten zijn, ja.
Waar kan je in één oogopslag het huidige dividend van een aandeel terugvinden?omega6 schreef: ↑17 mei 2018, 14:23Mag vragen waarom je RTL in port hebt? Ik weet niet hoe die zich hervormen/groeien in het internet tijdperk, maar klassieke TV is uiteraard vergane glorie, kijk maar naar Comcast dit jaar. Zie je hen anderzijds hun div de komende jaren behouden en groeien. Is nu 6% brutto dus in die zin wel interessant nu.
Investor relations pagina van het desbetreffende bedrijf. (andere bronnen kunnen wel eens fout zijn)VincentGT schreef: ↑17 mei 2018, 16:27Waar kan je in één oogopslag het huidige dividend van een aandeel terugvinden?omega6 schreef: ↑17 mei 2018, 14:23
Mag vragen waarom je RTL in port hebt? Ik weet niet hoe die zich hervormen/groeien in het internet tijdperk, maar klassieke TV is uiteraard vergane glorie, kijk maar naar Comcast dit jaar. Zie je hen anderzijds hun div de komende jaren behouden en groeien. Is nu 6% brutto dus in die zin wel interessant nu.
http://www.rtlgroup.com/en/investors/ou ... vidend.cfm
Dank! Ik lees daar: "A Luxembourg withholding tax of 15%1 is applied on the gross dividend amount paid to RTL Group shareholders. However an exemption from withholding tax at source may apply under the provisions of Article 147 of the Luxembourg Income Tax law (LIR)."
Is deze Luxemburgse taxatie hier van toepassing? In dat geval is het dus bruto divdend - 15% - 30 %
Is deze Luxemburgse taxatie hier van toepassing? In dat geval is het dus bruto divdend - 15% - 30 %
Dubbele roerende voorheffing noemen ze datVincentGT schreef: ↑17 mei 2018, 16:36 Dank! Ik lees daar: "A Luxembourg withholding tax of 15%1 is applied on the gross dividend amount paid to RTL Group shareholders. However an exemption from withholding tax at source may apply under the provisions of Article 147 of the Luxembourg Income Tax law (LIR)."
Je houdt dus maar 59,5% over ...
Damn, dan verkies ik toch een keuzedividend en de mogelijkheid om in te schrijven om extra aandelen.
Toch, maar je hebt de mogelijkheid om via een korting in te schrijven op extra aandelen, hetgeen het RV-leed verzacht, niet?
Hangt af van land tot land, en onder welk systeem het stockdividend valt. Beste voorbeeld: op PostNL was er -voor degene die stock dividend kozen - geen 15% RV, noch op de aandelen, noch op het resterende stukje cash. Het kàn dus