Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
TIP
Re: Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
Update van April voor de Mixer.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Update voor April voor de 50/50 passief indexfonds equivalent
Laatst gewijzigd door B7H4long op 2 mei 2018, 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
En nu de grafieken voor de volledige periode van 2014 tot 2018.
De 14000 Euro belegd in de Mixer zijn gegroeid tot 16305 Euro.
De 14000 Euro belegd in de 50/50 passieve indexfonds portefeuille zijn gegroeid tot 18223 Euro vandaag.
Op de grafieken kan je zien dat in moeilijke periodes beide portefeuilles ongeveer evenveel zakken, en dat in opgaande periodes de Mixer duidelijk achterblijft. In totaal heeft de 50/50 bijna het dubbele van de winst van de mixer.
Mijn konklusie: de fondsbeheerders hebben van de Mixer hebben in dalende periodes GEEN extra bescherming gegeven tov van een passieve portefeuille met hetzelfde risico. In opgaande periodes hebben de fondsbeheerder van de Mixer, door hun kosten, een goed deel vna de winst van de beleggingsportefeuille naar "hun portefeuille" afgeleid.
Op de Morningstar Xray grafieken startent met 10000 Euro geeft dit:
(eerst de Mixer en dan de 50/50)
De 14000 Euro belegd in de Mixer zijn gegroeid tot 16305 Euro.
De 14000 Euro belegd in de 50/50 passieve indexfonds portefeuille zijn gegroeid tot 18223 Euro vandaag.