De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Met betrekking op men bovenstaande post, het gaat over dit. Plots staan die 'Red Shares' ertussen.
Denk enkel Roerende voorheffing België maar weet het niet zo zeker.
Type transactie: Inboeking corporate action BAM GROEP NV -KONINKLIJKE (AS)
Details transactie 2018-***********
Datum transactie 16/05/2018
Valutadatum 16/05/2018
Munt EUR
Aantal 112
Koers 0 EUR
Bruto 0 EUR
Roerende voorheffing 138,57 EUR
Totaal 138,57 EUR
Edit;
Nagekeken €138.57 is 30% van de waarde van 112 aandelen.
Enkele rechten, niet genoeg voor 1 aandeel staan nog te wachten.
Voorlopig is er dus geen bronheffing afgehouden.
Voor de rest van de rechten zal ik nog een paar euro krijgen- 1 euro Roerende voorheffing
Look at it gooo
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Hoever zou de € nog zakken? Wel positief voor Europa, dat wakkert export aan. Dit kan onrechtstreeks wel eens positieve Q2-cijfers opleveren voor veel bedrijven.
1,17 dollar voor een euro is niet extreem weinig als je weet dat de euro eind 2016 bijna op pariteit stond met de dollar. Op anderhalf jaar tijd heeft de euro flink winst geboekt, misschien te snel en te veel.
Wisselkoersen voorspellen doe ik niet maar er is dus idd een reversal bezig, vermoedelijk door inflatie/verwacht rentebeleid VS en anderzijds ook dat veel macro verslagen Europa op neutraal gezet hebben. Men verwacht meer groei in de VS dan in Europa, ondanks dat de VS beurzen duurder staan.
Ik vind dit een rare website. We staan in Europa wellicht voor een nooit geziene (financiele e.a.) ramp maar het is hier 'business as usual'.
Het sentiment verandert voortdurend. Tot eind 2016 was iedereen zeer pessimistisch over de EU. Er was al de Brexit. De verkiezingen in Nederland en Frankrijk zouden Geert Wilders en Marine Le Pen aan de macht brengen die hun land uit de eurozone zouden halen. De eurozone en vervolgens de EU zelf zouden uiteenspatten. Maar toen alle verkiezingen voorbij waren haalde iedereen opgelucht adem. Bovendien verbeterde de economie in Europa nog meer dan in de VS en dus was Europa the place to be.
Maar nu schijnt het dat de economie alweer over zijn hoogtepunt heen is. In Duitsland is Angela Merkel niet meer zo enthousiast om de EU te hervormen. De nieuwe Italiaanse regering wil veel geld uitgeven en soepelere Europese begrotingsregels, dus dat voorspelt ruzie met Brussel. Europa is opeens niet meer zo aantrekkelijk om in te beleggen.
Maar nu schijnt het dat de economie alweer over zijn hoogtepunt heen is. In Duitsland is Angela Merkel niet meer zo enthousiast om de EU te hervormen. De nieuwe Italiaanse regering wil veel geld uitgeven en soepelere Europese begrotingsregels, dus dat voorspelt ruzie met Brussel. Europa is opeens niet meer zo aantrekkelijk om in te beleggen.
Misschien denken de Italianen: het kan daar met 'onze' Draghi niet op. Laten we nog maar wat meer geld over de balk smijten. De ECB koopt toch alles op, kan niet anders dan opkopen om de EU in stand te houden.
Ik vind ze toch slim. Waarom kan 'onze' Van Overtveldt daar geen les uit trekken ?
Kaaiman wist het wel: chantage werkt.
Ik vind ze toch slim. Waarom kan 'onze' Van Overtveldt daar geen les uit trekken ?
Kaaiman wist het wel: chantage werkt.
Yaris, waar heb je dat gelezen ivm Merkel? Linkje?
Wat ik lees in macro verslagen is dat Europa nog wel groeit, maar de VS groeit meer en dus gaat daar de voorkeur naar uit. Hier bvb the weekly report van Blackrock: https://www.blackrock.com/investing/ins ... commentary
"We see economic expansion and a steady earnings outlook supporting cyclicals. Our neutral stance acknowledges that earnings momentum lags other regions. Euro strength also is a source of pain."
Dat laatste zinnetje lijkt me wel achterhaald.
Zie Asset class views onderaan die link. Europa geven ze een neutral rating. Alle andere equity positief.
Wat ik lees in macro verslagen is dat Europa nog wel groeit, maar de VS groeit meer en dus gaat daar de voorkeur naar uit. Hier bvb the weekly report van Blackrock: https://www.blackrock.com/investing/ins ... commentary
"We see economic expansion and a steady earnings outlook supporting cyclicals. Our neutral stance acknowledges that earnings momentum lags other regions. Euro strength also is a source of pain."
Dat laatste zinnetje lijkt me wel achterhaald.
Zie Asset class views onderaan die link. Europa geven ze een neutral rating. Alle andere equity positief.
Dat van Merkel heb ik vroeger al gelezen. Door de slechte verkiezingsuitslag kan ze zich niet meer alles permitteren. Haar eigen partij, de CDU, staat bijvoorbeeld op de rem bij haar streven naar een Europese bankenunie en een Europese begroting. Net nu er een eurofiele president in Frankrijk is laat de Duitse motor het afweten. Anders had de tandem Duitsland-Frankrijk de EU een heel eind vooruit kunnen helpen.
Zie bijvoorbeeld http://www.standaard.be/cnt/dmf20180419_03471640
Zie bijvoorbeeld http://www.standaard.be/cnt/dmf20180419_03471640
De vraag die ik me stel is wat er zal gebeuren eens Mario Draghi zal aftreden?
Een nieuw beleid zal ongetwijfeld gepaard gaan met het stopzetten van het QE. de inflatie zal stijgen en de markten zowel aandelen als obligaties zullen in de klappen delen.
1 week geleden verzonden via de postduif
Een nieuw beleid zal ongetwijfeld gepaard gaan met het stopzetten van het QE. de inflatie zal stijgen en de markten zowel aandelen als obligaties zullen in de klappen delen.
De grote kanshebber is Jens Weidmann, een Duitser en een havik. Mario Draghi was een duif (geen postduif ).
Zie http://m.standaard.be/cnt/dmf20170703_02955285
Slot van het artikel:
Zie http://m.standaard.be/cnt/dmf20170703_02955285
Slot van het artikel:
De steeds luidere geruchtenmolen signaleert dat Duitsland graag een Duitser beleid wil. Als de economische locomotief wil het land de toon van het monetaire beleid zetten. Dat komt neer op meer orthodoxie en weg van de experimenten die de ECB onder Draghi typeren.
Vanuit het motto ‘nieuwe bezems vegen schoon’ zal de opvolger van Draghi afscheid moeten nemen van een periode waarin Europese politici dankzij de ruggensteun van Frankfurt veel hervormingen konden beloven maar ze niet uitvoeren. De gedachte dat zich tegen de horizon een minder coulante ECB-baas aftekent, zal in verschillende Europese hoofdsteden in elk geval voor ongemakkelijk geschuifel zorgen.
Uw glazen bol draait op volle bak!Kevva schreef: ↑19 mei 2018, 23:32 De vraag die ik me stel is wat er zal gebeuren eens Mario Draghi zal aftreden?