Dubbele roerende voorheffing
TIP
Re: Dubbele roerende voorheffing
Wonen in een ander land is niet voldoende om niet meer onderworpen te zijn aan de Belgische belastingen. bvb eerste resultaat bij Google search
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
er zijn toch polen genoeg die in belgie werken en geen belastingen betalen (grapje )
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Aangezien er verwezen werd naar een dubbelbelastingverdrag, ging ik ervan uit dat het hier ging om een niet-inwoner die Belgische aandelen aanhoudt...rre schreef: ↑21 mei 2018, 14:16Buitenlandse voorheffing? Het gaat hier om een Belgisch bedrijf (alleja, ABI heeft nog altijd een Belgische ISIN) en een Belgische bank. Dus de bank houdt gewoon 30% af. Moet je het teveel dat je betaald hebt niet terugvorderen bij de belastingsdienst van je thuisland of de Belgische FOD financiën?BenjaminBuffett schreef: ↑21 mei 2018, 13:48 Heeft uw Belgische broker zowel Belgische als buitenlandse roerende voorheffing ingehouden?
Alleszins is er in een zuiver Belgische situatie geen verlaging van de 30% Belgische roerende voorheffing mogelijk.