De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
De QE zal toch eens stopgezet moeten worden, onder de huidige of de volgende voorzitter van de ECB. De beurzen kunnen niet eeuwig aan het infuus blijven liggen van goedkoop geld. In plaats van een geneesmiddel is het een verslaving geworden.
https://www.ft.com/content/cb3c69aa-5d1 ... 1af256df68
Mogen we daaruit afleiden dat er geen extra rente-stijgingen zullen komen omdat de Fed de markt niet wil bruskeren..Speaking at the Atlanta Economics Club, Mr Bostic, a voting member of the Federal Open Market Committee said he believes the US economy is as close to the central bank’s employment and inflation goals as it has been over the course of its nine-year expansion.
“Given that measured inflation is already effectively on target, I won’t be surprised to see a modest overshoot of our longer-run target,” Mr Bostic said. “In fact, my own forecast is that, even with further gradual removal of monetary policy accommodation, inflation is likely to run a bit above 2 per cent for a while.”
His remarks come after the Fed said in its monetary policy statement earlier this month that the bank’s inflation target is “symmetrical”, introducing the word in a move that analysts said was intended to convey to markets that policymakers would not over-react to a run of higher inflation readings.
De verwachting is dat de Fed de rente in 2018 drie maal zal verhogen. Zo nu en dan is er zelfs sprake van vier maal en dan reageert de markt nerveus. Het zou dom zijn van de Fed om de rente niet drie maal te verhogen nu die verwachting toch ingecalculeerd is. De rente niet verder verhogen zou zelfs een negatief effect hebben omdat de markten dan zouden denken dat de Fed informatie heeft dat er iets ergs op komst is voor de economie.
Ik ben eens benieuwd naar hoe de nieuwe Italiaanse regering het gaat doen. Niet alleen wordt ze gevormd door twee eurosceptische anti-establishmentpartijen die veel geld willen uitgeven in plaats van te besparen maar bovendien hebben ze een onbekende jurist zonder enige politieke ervaring als premier voorgedragen. Zal Italië in de clinch geraken met de Europese Unie? Hoe zullen de financiële markten en de euro daarop reageren? Zal de nieuwe regering water bij de wijn doen of na korte tijd al vallen, met nieuwe verkiezingen en alweer politieke onzekerheid en tijdverlies tot gevolg?
volgens de alternatieve media zijn we vertrokken voor een (mogelijke) hoop ellende met Italië.
Als de partijen hun verkiezingsbeloftes willen gaan waar maken zal het nog erger worden....
Velen zullen het nauwlettend volgen denk ik, inclusief ikzelf.
Als de partijen hun verkiezingsbeloftes willen gaan waar maken zal het nog erger worden....
Velen zullen het nauwlettend volgen denk ik, inclusief ikzelf.
Wat is uw plan als het slecht gaat?
Ik zal het zeker opvolgen maar denk niet dat dat een probleem gaat zijn meestal hebben ze een grote mond tot ze in Brussel zijn en eens ze daar weer vertrekken is het al wat geminderd.
Ik houd de olieprijzen meer in de gaten.. Nu staan we op ongeveer 80 dollar. Hogere olieprijzen leiden tot meer inflatie wat wel eens de economische groei kan aantasten. Hopelijk geen scenario zoals in de 70s.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Whiskey, coke en hoeren kunnen het heel goed doen in slechte tijdencontextbinder schreef: ↑22 mei 2018, 19:45Ik denk dat ik alles zou uitgeven aan drank, drugs en hoeren en wat overblijft zal ik wellicht verkwisten
Laatst gewijzigd door Jhn op 22 mei 2018, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Een beetje inflatie is juist goed voor de economie. Nu zijn spaarders geneigd hun geld op te potten. Wanneer er inflatie is zullen ze hun geld meer laten rollen omdat de dingen die ze willen kopen binnen een jaar veel duurder zullen zijn. Meer geld uitgeven doet de economie draaien. Voor wie schulden heeft is inflatie eveneens goed omdat hun schuld dan wegsmelt.
Het is weer miserie troef op alle beurzen. Overal verliezen van om en bij 1%. Mijn portefeuille stond juist op een record. Gelukkig daalt de euro. Het verschil in de wisselkoers zal de verliezen vandaag een beetje temperen.
Ik heb liever dat de dollar goedkoop is zodat mijn aankopen ook goedkoper zijn
Je wordt niet enkel rijk door goedkoop aan te kopen. Dat is een goed begin maar daarna moet de koers nog stijgen natuurlijk.
Laat de USD nog maar wat verder stijgen, dan kan ik nog eens wat omzetten naar euro. Daarna mag hij terug naar 1,25 zakken en dan kopen we weer wat bij.
Rond hoe laat (onze tijd) worden die Fed Minutes bekend gemaakt. Saaie materie maar wel iets waar de beurzen nu naar kijken cfr rentestijgingen. Kan de beurs eventueel nog verder onderuit halen..