Geen geld voor aankomende Mastercard rekening te betalen.
Geen geld voor aankomende Mastercard rekening te betalen.
Beste,
Ik heb een aankomende Mastercard rekening van een paar honderd euro. (afrekening op 16/06/2018)
Maar ik heb niet genoeg geld om die rekening te betalen.
De afsluiting van die periode gebeurt op 7/06/2018 maar de afrekening gebeurt pas op 16/06/2018
Dus er is een periode van 9 dagen waar ik al op de volgende afsluitings periode zit.
Nu zou ik graag een antwoord hebben op deze vraag specifiek:
Als ik die paar honderd euro cash afhaal met mijn Mastercard tijdens die 9 dagen en dat cash geld op mijn rekening stort dan kost mij dit 5€ aan kosten en schuif ik het hele bedrag een maand op.. Is dit strafbaar/illegaal/dom...?
( ik heb in het verleden al eens een aankoop gedaan in die 9 dagen periode en dat geld word dan gewoon bij de volgende maand gezet.)
Ik heb een aankomende Mastercard rekening van een paar honderd euro. (afrekening op 16/06/2018)
De afsluiting van die periode gebeurt op 7/06/2018 maar de afrekening gebeurt pas op 16/06/2018
Dus er is een periode van 9 dagen waar ik al op de volgende afsluitings periode zit.
Als ik die paar honderd euro cash afhaal met mijn Mastercard tijdens die 9 dagen en dat cash geld op mijn rekening stort dan kost mij dit 5€ aan kosten en schuif ik het hele bedrag een maand op.. Is dit strafbaar/illegaal/dom...?
( ik heb in het verleden al eens een aankoop gedaan in die 9 dagen periode en dat geld word dan gewoon bij de volgende maand gezet.)
Re: Geen geld voor aankomende Mastercard rekening te betalen.
Dat is niet illegaal, maar zo raakt men wel snel in een straatje zonder eind.
Edit, pas op, het is niet omdat het illegaal is dat uw bank u graag als klant zal houden. Ook al verdienen ze aan u, ge zijt een grote risicofactor.
Edit, pas op, het is niet omdat het illegaal is dat uw bank u graag als klant zal houden. Ook al verdienen ze aan u, ge zijt een grote risicofactor.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dit klinkt niet als een kredietkaart van Beobank. Spijtig, want daar kun je dat oplossen zonder die €5 kosten. Je kunt bij hen kosteloos van je kredietkaart naar je zichtrekening overschrijven. Dit kan al eens van pas komen tijdens een "moeilijke" maand.
Ik weet niet of dat bij andere banken ook mogelijk is?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Show verkopen , al gehoord van tering naar de nering zetten.Laphroaig schreef: ↑24 mei 2018, 19:03 Beste,
En dan om een oplossing vragen ?
Zal voor sommigen wel weer bot zijn met men antwoord
Laatst gewijzigd door platin op 24 mei 2018, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Estate Guru believer.
Kan je niet het minimum betalen en 1 maand intresten slikken?
Ok het gaat je wat kosten, maar als je het maar 1x aan de hand hebt.... daarom zijn het ook KREDIETkaarten zeker?
Ok het gaat je wat kosten, maar als je het maar 1x aan de hand hebt.... daarom zijn het ook KREDIETkaarten zeker?
Wat je vraag kan. Of in elk geval het kon bij Argenta.
Lang geleden zo een tijdje moeten doen, enkele maanden 1% op afbetalen lukte en ondertussen wat inkorten ging wel. Ik ging dan een bedrag cash afhalen uit de muur en vervolgens het in het kantoor binnenbrengen.
Lang geleden zo een tijdje moeten doen, enkele maanden 1% op afbetalen lukte en ondertussen wat inkorten ging wel. Ik ging dan een bedrag cash afhalen uit de muur en vervolgens het in het kantoor binnenbrengen.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Zouden ze dit noteren en mij contacteren hierover?
Ik wil graag een positieve relatie houden met de bank.
Zouden ze dit noteren en mij contacteren hierover?
Ik wil graag een positieve relatie houden met de bank.
Ik geloof dat toen ik mijn kredietkaart bij Europabank aanvroeg de bankbediende mij vertelde dat als je weet dat je een probleem gaat hebben met het terugbetalen van het saldo je de bank moet contacteren om het te bespreken en niet moeten afwachten.
Nogal evident eigenlijk maar daarom geen slecht advies.
Nogal evident eigenlijk maar daarom geen slecht advies.
Heb even gekeken en bij Belfius lijkt dit niet mogelijk, of vergis ik mij?CarpeNoctem schreef: ↑24 mei 2018, 19:29 Dit klinkt niet als een kredietkaart van Beobank. Spijtig, want daar kun je dat oplossen zonder die €5 kosten. Je kunt bij hen kosteloos van je kredietkaart naar je zichtrekening overschrijven. Dit kan al eens van pas komen tijdens een "moeilijke" maand.
Maar deze methode komt op hetzelfde neer als wat ik in gedachte had. Misschien is dit dan toch niet verkeerd om te doen?
Heb even gekeken en bij Belfius lijkt dit niet mogelijk, of vergis ik mij?CarpeNoctem schreef: ↑24 mei 2018, 19:29 Dit klinkt niet als een kredietkaart van Beobank. Spijtig, want daar kun je dat oplossen zonder die €5 kosten. Je kunt bij hen kosteloos van je kredietkaart naar je zichtrekening overschrijven. Dit kan al eens van pas komen tijdens een "moeilijke" maand.
Maar deze methode komt op hetzelfde neer als wat ik in gedachte had. Misschien is dit dan toch niet verkeerd om te doen?
Hou er rekening mee dat hij waarschijnlijk een kaart heeft met uitgestelde betaling.
Op het einde van de maand komt er een afrekening en die moet volledig worden terugbetaald.
Als het een kaart was waar hij traag kon afbetalen zou het probleem zich niet stellen en hoefde hij de vraag ook niet te stellen.
Ik heb iemand gekend die met één zichtrekening in het rood ging en dat rood om de 3 maanden aanvulde door met een andere rekening bij een andere bank in het rood te gaan. En zo 'heen en weer'..
Technisch gezien kan dat. Maar het wordt dan (zoals Poldermol hierboven zegt) een straatje zonder eind.
Die man waarover ik hierboven vertel had nooit één centiem over aan het einde van de maand en altijd veel tekort. Hij had een goed loon en kreeg van de bank alle krediet maar was eigenlijk een risicovol ontlener.
Het is een manier van budget(wan)beheer die ik persoonlijk zou afraden.
Ik heb even gekeken en dit lijkt niet mogelijk bij belfius.CarpeNoctem schreef: ↑24 mei 2018, 19:29 Dit klinkt niet als een kredietkaart van Beobank. Spijtig, want daar kun je dat oplossen zonder die €5 kosten. Je kunt bij hen kosteloos van je kredietkaart naar je zichtrekening overschrijven. Dit kan al eens van pas komen tijdens een "moeilijke" maand.
Maar deze methode komt op hetzelfde neer, misschien is dit dan toch een goede oplossing?
Heb even gekeken en dit lijkt niet mogelijk bij Belfius.CarpeNoctem schreef: ↑24 mei 2018, 19:29 Dit klinkt niet als een kredietkaart van Beobank. Spijtig, want daar kun je dat oplossen zonder die €5 kosten. Je kunt bij hen kosteloos van je kredietkaart naar je zichtrekening overschrijven. Dit kan al eens van pas komen tijdens een "moeilijke" maand.
Maar deze methode lijkt op de methode die ik in gedachte had dus is het misschien wel een goede oplossing voorlopig?