De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Onze economieën zijn inderdaad communicerende vaten. Slechte conjunctuur in Europa kan voor V.S. o.a. voor hun export nefast zijn.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Waar zit dat Italiaans schuldpapier (al dan niet verpakt) en in hun kielzog mogelijk het Spaanse, Portugese, Griekse, ... Belgische allemaal.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Lijkt mij dat de fameuze trojka ook zal moeten langsgaan bij Italië?
Wat heeft Italië als alternatief? Als ze de trojka weigeren dan zal hun rente blijven stijgen. Als ze uit de euro stappen, hoe zullen ze dan hun leningen in euro terugbetalen? Met Lires? Daarvoor is er niet genoeg papier in de wereld.
Saneren in ruil voor het herzien van leningen.
De Italianen die kunnen zullen naar het buitenland gaan werken.
Wat heeft Italië als alternatief? Als ze de trojka weigeren dan zal hun rente blijven stijgen. Als ze uit de euro stappen, hoe zullen ze dan hun leningen in euro terugbetalen? Met Lires? Daarvoor is er niet genoeg papier in de wereld.
Saneren in ruil voor het herzien van leningen.
De Italianen die kunnen zullen naar het buitenland gaan werken.
25 000 000 000, 00 euro zit bij Dexia ( volgens D' hoore ), het zou dus kunnen dat de belgische belastingbetaler daarvoor in zijn portfeuille gaat kunnen schietenSpruitekop schreef: ↑29 mei 2018, 22:15Waar zit dat Italiaans schuldpapier (al dan niet verpakt) en in hun kielzog mogelijk het Spaanse, Portugese, Griekse, ... Belgische allemaal.
een paar jaar geleden was het 27 000 000 000,00 euro een 'peulschil' dus
http://www.standaard.be/cnt/dmf20161130_02601631
veel meer dan arco
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Dan hebben ze toch al 2 000 000 000,00€ kunnen slijten op 1,5 jaar. Aan dit tempo zitten ze daar nog 20 jaar mee.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Kan mij vergissen, maar is dit geen normaal tempo?
Het gaat om afbouwen van lopende kredieten. Ik denk niet dat je dit sneller kunt afbouwen dan de looptijd van het krediet.
Eenvoudig gezegd, als de Italianen deze leningen niet meer kunnen afbetalen (door eventuele crisis in Italië) zit België in heel (heel, héél) slechte papieren.
Het gaat om afbouwen van lopende kredieten. Ik denk niet dat je dit sneller kunt afbouwen dan de looptijd van het krediet.
Eenvoudig gezegd, als de Italianen deze leningen niet meer kunnen afbetalen (door eventuele crisis in Italië) zit België in heel (heel, héél) slechte papieren.
Rosnyx schreef: ↑29 mei 2018, 23:58 Kan mij vergissen, maar is dit geen normaal tempo?
Klopt Paul D' Hoore heeft dat ook op vrt verteld. Velen zullen het nog niet goed beseffen denk ik
arco tot de zesde macht
Er zijn maar 2 mogelijkheden om schuldposities af te bouwen. Bijhouden tot einde looptijd, of doorverkopen aan een andere investeerder.
Bij de risicovolle kredieten zal dit enkel kunnen mits het slikken van een minderwaarde. Bij de "goede" kredieten kan je een meerwaarde realiseren (denk bijvoorbeeld obligaties waar bedrijf X of Y nog 6% per jaar op betaald).
Dat is de theorie. De meerwaarde zal echter steeds beperkt zijn, want leningen met hoge rentevoeten worden veelal geherfinancierd door de ontlener. Het risico zit 'm ook deels in de staart. Een bedrijf of overheid kan misschien voldoende middelen hebben om de interestvergoedingen te betalen.. maar niet om het kapitaal terug te betalen.
Bij de risicovolle kredieten zal dit enkel kunnen mits het slikken van een minderwaarde. Bij de "goede" kredieten kan je een meerwaarde realiseren (denk bijvoorbeeld obligaties waar bedrijf X of Y nog 6% per jaar op betaald).
Dat is de theorie. De meerwaarde zal echter steeds beperkt zijn, want leningen met hoge rentevoeten worden veelal geherfinancierd door de ontlener. Het risico zit 'm ook deels in de staart. Een bedrijf of overheid kan misschien voldoende middelen hebben om de interestvergoedingen te betalen.. maar niet om het kapitaal terug te betalen.
Hoe denken jullie dat de EUR tegenover de USD zal bewegen? Blijven de perikelen in Italië en Spanje zorgen dat de munt onder vuur blijft liggen of denken jullie dat de EUR gewoon weer naar 1,22 (ten opzicht van de dollar) evolueert van zodra de huidige problemen wat gaan liggen zijn?
Ik denk ( nee, ik hoop) dat we tegen de zomer de 1,12 aantikken.Kevva schreef: ↑30 mei 2018, 11:58 Hoe denken jullie dat de EUR tegenover de USD zal bewegen? Blijven de perikelen in Italië en Spanje zorgen dat de munt onder vuur blijft liggen of denken jullie dat de EUR gewoon weer naar 1,22 (ten opzicht van de dollar) evolueert van zodra de huidige problemen wat gaan liggen zijn?
Zijn daar aanleidingen voor? Eenmaal men Spanje en Italië vergeten is, stijgt de euro toch gewoon terug?pukkie007 schreef:Ik denk ( nee, ik hoop) dat we tegen de zomer de 1,12 aantikken.Kevva schreef: ↑30 mei 2018, 11:58 Hoe denken jullie dat de EUR tegenover de USD zal bewegen? Blijven de perikelen in Italië en Spanje zorgen dat de munt onder vuur blijft liggen of denken jullie dat de EUR gewoon weer naar 1,22 (ten opzicht van de dollar) evolueert van zodra de huidige problemen wat gaan liggen zijn?
1 week geleden verzonden via de postduif
Aanleidingen? Nee.
Maar ik schreef over HOOP. Hoop dat mijn USD, zowel cash als obligaties, nog wat meer winst genereren dit kalenderjaar. Ik heb dit jaar een faillissement aan mijn broek ( hallo Alno), en zou graag dat gat dicht gereden krijgen.
Alles stijgt weer flink: aandelen, euro, olie. De paniek is (even?) voorbij.
Allergan heeft een foutje gehad bij de assemblage
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/05/30 ... ebo-s-in-/
zo'n 170,000 verpakkingen die ipv een anticonceptie pil een placebo bevatte
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/05/30 ... ebo-s-in-/
zo'n 170,000 verpakkingen die ipv een anticonceptie pil een placebo bevatte
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Ff niet poepen dan?