De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
en dan een megaclaim indienen voor gederfd genot
Ik heb het over de beursindexen. Er zullen altijd wel individuele aandelen zijn die tegen de stroom in gaan.
Misschien werkt dat ook wel?Cydox schreef: ↑30 mei 2018, 18:23 Allergan heeft een foutje gehad bij de assemblage
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/05/30 ... ebo-s-in-/
zo'n 170,000 verpakkingen die ipv een anticonceptie pil een placebo bevatte
Wat Dump en zijn importtarieven betreft, kan het Congress daar eigenlijk nog iets tegen doen of beslist de president daar alleen over?
“Volgens de Amerikaanse grondwet heeft het Congres de macht om importtarieven in te voeren. De president heeft het recht daartoe slechts verkregen doordat het Congres dat bij wet heeft vastgelegd. Met andere woorden: het Congres kan een nieuwe wet doorvoeren die deze macht weer uit handen neemt van de president.”
https://www.businessinsider.nl/waarom-d ... egen-zijn/
https://www.businessinsider.nl/waarom-d ... egen-zijn/
Tot de tussentijdse verkiezingen zal er hem niet veel in de weg gelegd worden vrees ik, na de verkiezingen kunnen de kaarten weer geschud worden....
Een scheet in een fles water, volgende week zullen er wel toegevingen zijn. Ik maak mij geen zorgen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als Trump zich dan toch wil bewijzen moet hij maar eens werk maken van een invoertaks op wagens - of dat verstandig is laat ik in het midden maar wanneer dat effectief op tafel komt zullen we wel weten of het nu bij gerommel in de marge zal blijven of dat we ons echt zorgen moeten maken.
Een invoertaks op al die Duitse en Japanse wagens die in de VS worden geproduceerd? Mercedes en BMW produceren zelfs wagens voor de Europese markt in de VS.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Er worden nog steeds een massa wagens vanuit Europa geïmporteerd, bijkomend zijn er ook grote productielijnen in Mexico en Brazilië, ook niet vergeten dat een aantal merken quasi geen of weinig productie hebben in de US - ik denk dan aan Audi, Porsche, Volvo om er maar enkele te noemen.
Neem bvb BMW: Hebben een gigantische fabriek welke enkel de X -modellen produceert meen ik, al de overige modellen worden dan ingevoerd.
Laatst gewijzigd door contextbinder op 1 juni 2018, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Het lijkt mij vooral relevant of een bedrijf als BMW netto meer invoert dan uitvoert, of andersom.contextbinder schreef: ↑1 juni 2018, 11:20 Neem bvb BMW: Heb een gigantische fabriek welke enkel de X -modellen produceert meen ik, al de overige modellen worden dan ingevoerd.
Het zou goed kunnen dat BMW zelfs meer uitvoert uit de US dan invoert.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Niet echt - wordt enkel relevant wanneer bvb Europa extra importheffingen gaat invoeren - je hebt wel een punt dat BMW veel exporteert vanuit de VS waardoor ik vermoed dat Trump dit nooit zal doen, hij zou daarmee slaan en zalven tegelijk en de uitkomst is verre van duidelijk.
Het lijkt erop dat de cirkel rond is. Volgens IEX.nl is de Amerikaanse justitie een onderzoek begonnen naar Freddie Mac en Fannie Mae.
Er wordt onderzocht of fraude is gepleegd door prijsmanipulatie en mededingingsovertredingen.
Hebben ze dan echt niets geleerd ?
Er wordt onderzocht of fraude is gepleegd door prijsmanipulatie en mededingingsovertredingen.
Hebben ze dan echt niets geleerd ?
S&P verlaagt de rating voor Deutsche Bank en de koers gaat >+3%