De Beurs vandaag
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Het hele concept populisme is daar inderdaad op gebaseerd, en staat eigenlijk los van enige ideologie noch rede.
Zowel de "weg met ons"-mentaliteit als het simpele "laat de rijken betalen" gaan te kort door de bocht. Niemand houdt u tegen er niet in mee te gaan (doe ik ook niet en ben zelf politiek actief, zijnde met rede en kritiek naar de eigen ideologie).
Zowel de "weg met ons"-mentaliteit als het simpele "laat de rijken betalen" gaan te kort door de bocht. Niemand houdt u tegen er niet in mee te gaan (doe ik ook niet en ben zelf politiek actief, zijnde met rede en kritiek naar de eigen ideologie).
De Italianen moeten er niet op rekenen dat Europa hen schulden zal kwijtschelden. Die boodschap lijkt Duits bondskanselier Angela Merkel te geven in een interview over haar plannen voor de eurozone. 'De solidariteit in de eurozone mag niet leiden tot een schuldenunie.' De nieuwe Italiaanse regering was van plan om de Europese Centrale Bank te vragen een groot deel van de Italiaanse schuld kwijt te schelden.
Tja, dan zou het gemakkelijk zijn. Een land maakt ongebreideld schulden en wanneer het ernaar uitziet dat het die nooit meer terugbetaald zal krijgen vraagt het kwijtschelding en kan het opnieuw beginnen.
Tja, dan zou het gemakkelijk zijn. Een land maakt ongebreideld schulden en wanneer het ernaar uitziet dat het die nooit meer terugbetaald zal krijgen vraagt het kwijtschelding en kan het opnieuw beginnen.
Evenveel winst als je maakt bij een actie van MediaMarkt.
Bij die actie krijg je 17,36% korting, geen 21% (je betaalt 100 ipv 121 dus 82,64%).
Hallo Iedereen,
Vandaag werd argenx opgenomen in bel20 ten voordele van Melexis. In belgie hebben we wel enkele pareltjes in de biotech: tiginex, galapagos, biocartis, ablynx...
Mijn eerste ervaring met biotech was echter Thrombogenics...op dat moment had ik nog nooit van 'shorters' gehoord. Nu al doende leert men en diversificatie is volgens mij zeer belangrijk.
Daarom: bestaan er biotechfondsen of nog beter een Belgische/europese ETF die biotech volgt?
Of verkiezen jullie toch om rechtstreeks te investeren ik een aandeel?
Thx voor jullie advies!
Mvg,
Bas
Vandaag werd argenx opgenomen in bel20 ten voordele van Melexis. In belgie hebben we wel enkele pareltjes in de biotech: tiginex, galapagos, biocartis, ablynx...
Mijn eerste ervaring met biotech was echter Thrombogenics...op dat moment had ik nog nooit van 'shorters' gehoord. Nu al doende leert men en diversificatie is volgens mij zeer belangrijk.
Daarom: bestaan er biotechfondsen of nog beter een Belgische/europese ETF die biotech volgt?
Of verkiezen jullie toch om rechtstreeks te investeren ik een aandeel?
Thx voor jullie advies!
Mvg,
Bas
KBC Ancora - Tubize - ASML - Exor - GIMV - Recticel - EVS - Melexis - Prosus - Alphabet - META
Onzinnige beurscommentaar op Beursduivel:
Hopen beleggers op een spoedig einde aan het QE-stimuleringsprogramma van de Europese Centrale Bank? Ik dacht dat ze daar juist bevreesd voor zijn en daarom aandelen van de hand doen. Dat de euro stijgt bij het vooruitzicht op een hogere rente is normaal maar dat de beleggers erop hopen is onzin.De Europese beurzen zijn woensdag verdeeld gesloten, nadat de euro steeg omdat beleggers hopen op een spoedig einde aan het QE-stimuleringsprogramma van de Europese Centrale Bank.
Het is maar hoe je het bekijkt..
Oppep-middelen zijn plezierig en waren best stimulerend voor aandelen. Maar als de economie geen/minder pilletjes moet slikken, is het aan betere hand?
Oppep-middelen zijn plezierig en waren best stimulerend voor aandelen. Maar als de economie geen/minder pilletjes moet slikken, is het aan betere hand?
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Het probleem is dat de patiënt verslaafd geraakt is aan het geneesmiddel en liever ziek blijft dan genezen verklaard wordt. Het afkicken zal een zware lijdensweg worden.
Als je een etf hebt die gewoon die groep aandelen omvat, zal je misschien iets ondervinden. Als je aandelen hebt en aandachtig was ivm schuldgraag en krediet-rating, kan dat anders uitdraaien.
Volgens centrale bank etiquette, verwacht ik een zeer aangekondigd en voorzichtige stijging met de tijd. In de VS zat er flink wat vertraging tussen de fed-rate en wat mensen op hun spaarboekjes kregen.
Volgens centrale bank etiquette, verwacht ik een zeer aangekondigd en voorzichtige stijging met de tijd. In de VS zat er flink wat vertraging tussen de fed-rate en wat mensen op hun spaarboekjes kregen.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Uranium stocks zijn aan het uitbreken. Putin verbiedt export naar USA als tegenreactie. CCJ 6% hoger vandaag.
Gisteren plots IEAG aankooporder uitgevoerd.
Positie daardoor wat uitgebreid.
Er zal wellicht een rente opstootje geweest zijn.
Positie daardoor wat uitgebreid.
Er zal wellicht een rente opstootje geweest zijn.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Er was sprake dat de ECB op 14 juni de afbouw van QE zal bespreken, vandaar dat de obligatiemarkt lager stond
https://www.bloomberg.com/news/articles ... te-qe-exit
https://www.bloomberg.com/news/articles ... te-qe-exit
Toch vreemd dat de euro weer behoorlijk aan het stijgen is ondanks alle onzekerheden rond Italie. Dat de ECB ook gaat verstrakken is toch niet echt nieuws. Vraag mij af of we weer vertrokken zijn voor een EUR/USD rally zoals vorig jaar wat voor de meeste beleggers hier een slechte zaak is als je VS posities hebt.
Zelfs slecht nieuws dat al lang bekend is veroorzaakt een paniekreactie op de markten wanneer het nog eens bevestigd wordt. Ik weet dat nog van in 2015 toen er angst was voor een harde landing van de economie in China. Telkens er een nieuw cijfer uit China kwam dat erop duidde dat de economie aan het afkoelen was, sloeg de schrik de markten om het hart alsof het de eerste keer was dat ze er iets van hoorden.