Sofina
TIP
Re: Sofina
Geloof je nu echt dat fondsen Sofina zullen verkopen omdat het niet langer in de BEL20 zit? Noem anders eens één fonds op dat omwille van zijn statuut genoodzaakt is Sofina in te ruilen voor Melexis.
laeka schreef:Zou voor wat koersdruk kunnen zorgen aangezien de brave huisfondsen van de bank die in de BEL20 beleggen Sofina moeten gaan verkopen en in de plaats Melexis kopen.
Vooraleer de discussie verder te zetten, misschien toch even het artikel zelf lezen:
De titel als lokmiddel, eerder HLN praktijken... Maar nu De Tijd tot dezelfde stal behoort......Maar een verwijdering van Sofina uit de index is onwaarschijnlijk, omdat het nog steeds aan de criteria voldoet en pas vorig jaar werd opgenomen in de index. Als Sofina toch verdwijnt, is chipsproducent Melexis de evidente vervanger....
Meeste huisfondsen van brave aard zitten maar beperkt in aandelen. Bovendien zijn dat twee aandelen die in een selectiesysteem niet onderling inwisselbaar lijken.vortex schreef: ↑25 februari 2018, 18:26 Geloof je nu echt dat fondsen Sofina zullen verkopen omdat het niet langer in de BEL20 zit? Noem anders eens één fonds op dat omwille van zijn statuut genoodzaakt is Sofina in te ruilen voor Melexis.
laeka schreef:Zou voor wat koersdruk kunnen zorgen aangezien de brave huisfondsen van de bank die in de BEL20 beleggen Sofina moeten gaan verkopen en in de plaats Melexis kopen.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
De tijd behoort nu net niet meer tot die stalBelca2 schreef: ↑25 februari 2018, 19:16 Vooraleer de discussie verder te zetten, misschien toch even het artikel zelf lezen:De titel als lokmiddel, eerder HLN praktijken... Maar nu De Tijd tot dezelfde stal behoort......Maar een verwijdering van Sofina uit de index is onwaarschijnlijk, omdat het nog steeds aan de criteria voldoet en pas vorig jaar werd opgenomen in de index. Als Sofina toch verdwijnt, is chipsproducent Melexis de evidente vervanger....
Maar clickbait is er zelfs bij Bloomberg, WSJ of FT.com..
Ik vraag me af hoeveel % er op basis van het artikel van de Tijd zijn top Sofina's de deur uitgooit.
Zelf vind ik het eerder jammer om ze buiten te gooien...
Zelf vind ik het eerder jammer om ze buiten te gooien...
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
het artikel ging voor mij vnl over wie de plaats zal innemen....
uit de Standaard;
Sofina: Oude dame met een jong investeerdershart.
Uw bank maakt er geen reclame voor, maar beursgenoteerde holdings kunnen alternatieven zijn voor beleggingsfondsen: goedkoper én met een beter rendement. De komende weken stellen we u enkele interessante portefeuillemaatschappijen voor. Aflevering 1: Sofina.
gratis te lezen na invullen emailadres.
Sofina: Oude dame met een jong investeerdershart.
Uw bank maakt er geen reclame voor, maar beursgenoteerde holdings kunnen alternatieven zijn voor beleggingsfondsen: goedkoper én met een beter rendement. De komende weken stellen we u enkele interessante portefeuillemaatschappijen voor. Aflevering 1: Sofina.
gratis te lezen na invullen emailadres.
Amai dat belang in SES is precies fors gedaald. Zal wel te maken hebben met de forse koersdaling.
Leuk initiatief, persoonlijk heb ik al lang holdings in port, en heb er nog nooit spijt van gehad
Zonet mijn laatste pakket in Sofina verkocht aan 148.20 euro.
Vraag mij af wie nu nog die gretige kopers zijn?
Vraag mij af wie nu nog die gretige kopers zijn?
Dat zou best wel eens kunnen. Ergens een lovend artikel in 1 of andere krant en de mensen vliegen erop als siroop.
Ondertussen is bekend dat Sofina zelf 17398 aandelen opkocht aan een gemiddelde prijs van €145,40. Aan die prijs vind Sofina de eigen aandelen blijkbaar nog een koopje waard.
Sofina bezit nu in het total 623K eigen aandelen. Wanneer zullen die (of ten minste een deel ervan) vernietgigd worden? Ze gaan toch niet allemaal gebruikt worden om GV te vergoeden?