Gewaarbord inkomen als zelfstandige
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Re: Gewaarbord inkomen als zelfstandige
Ik ben helemaal niet tevreden over de dure gewaarborgd inkomen verzekering van DKV. Het verdient de naam gewaarborgd inkomen niet. Je verwacht een uitbetaling van 100% met de ingediende doktersattesten, volgens het contract zolang je meer dan 67% arbeidsongeschikt bent. Je ontvangt echter maar 50% of niets. Dit ontdek je als de maand waarop dit betrekking heeft al voorbij is! Ze baseren zich op een expertise waarbij ze je niet op raadpleging hebben gehad. Bv raadpleging bij controle arts vandaag, bepaling arbeidsgeschiktheid van meer dan 2maand voor vandaag! Geen reactie om dit recht te zetten. Je kan als je niet akkoord gaat een dure arbitrage betalen. Bevestiging toestand door behandelend geneesheer en gemiddeld verloop gelijkaardige ingrepen en revalidatietermijn doen voor hen niets ter zake. Voor de makelaars is dit blijkbaar de normale gang van zaken als je met lichamelijke letsels te maken hebt, dus ook voor ongevallenverzekeringen Verwijzen ze door naar een advocaat of dure expertiseartsen??????? Waarom betalen voor een dure premie als je dan nog moet betalen voor extra expertise, arbitrageartsen.....
Tja. Als ik zie hoe werknemers papier, en Nespresso pods, en vanalles en nog wat meepikken van op een bureau... Daarom doet nog niet iedereen dat.
En de ene sector is daarnaast de andere niet. Er zijn een hele hoop sectoren waar er gewoon zo goed als geen mogelijkheid is om zwart te verdienen. 't is niet allemaal horeca, garages, bouw en projectontwikkeling.
En jij ziet dat ... dan ben je medeplichtig

Het "zien" plegen of weet hebben van een misdrijf en dit verzwijgen maakt je NOOIT medeplichtig.
Je bent enkel medeplichtig als je op enigerlei manier hebt bijgedragen aan het misdrijf ;
Door hulp te verlenen of te helpen ( op wacht staan) of enig materiaal te geven
Door uitlokking ( bedreiging - beloning - beloften - )
Door tips of onderrichtingen te geven
Ik ben al jaren geen werknemer meer, dus zijn vnl. dingen die ik vroeger heb zien gebeuren (of die ik hoor van kennissen). En eigenlijk kan het mij allemaal weinig schelen wat mensen doen, zolang ik er zelf maar geen last van heb.
Maar elke zelfstandige automatisch een fraudeur noemen vind ik niet correct.
olla Paula, in een achterlijke bananrepubliek is dat misschien zo
klopt natuurlijk niet in belgie
en zelfs als DADER heb je rechten
- het recht om te zwijgen
- het recht om te liegen
- het recht op een advocaat ( salduzwet )
- het recht op eten in de gevangenis
-het recht om de ontsnappen ( ontsnappen is niet strafbaar op zich, indien je andere deugenietenstreken daarbij zou uitsteken dien zijn wel strafbaar)
- het recht op inroepen van procedurefouten
- zolang je niet veroordeeld bent, ben je onschuldig
- het recht op gratis medische verzorging
- soms recht op een advocaat op kosten van de belastingbetaler
enz, enz,
een dader moet je met respect behandelen
Ze noemen dat " omzeilen van de wet, optimalisatie,,,??? is dus niet echt frauderen, maar denk dat elke belastingplichtige dat doet als hij de kans ziet of weet heeft hoe dit te doen.Roo schreef: ↑8 juni 2018, 14:00 Ik ben al jaren geen werknemer meer, dus zijn vnl. dingen die ik vroeger heb zien gebeuren (of die ik hoor van kennissen). En eigenlijk kan het mij allemaal weinig schelen wat mensen doen, zolang ik er zelf maar geen last van heb.
Als ik een schilder 1000 euro betaal, is dat voor mij in orde als ik daar papierke van krijg dat ik dat betaald heb voor die werken.
Wat hij er vervolgens mee doet, is zijn verantwoordelijkheid, ik kan hem niet via gewone weg dwingen om mij al dan niet een officiele faktuur te geven,( en dan nog ) kan hij ze zelfs nog niet in zijn boekhouding inbrengen als hij dat echt niet wil.( in de prullebak kan ook)
Controle is 1 op 3 miljoen, dat het per toeval uitkomt. Als ze via melding van mij, mijn gekregen officiele??? faktuur gaan opzoeken in zijn boekhouding, en ze er niet instaat. oesje, foutje, misverstandje??
Laatst gewijzigd door ludo op 8 juni 2018, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat een GI gekoppeld aan een VAPZ altijd goedkoper is niet correct. Dat is meestal zo, maar lang niet altijd. Een makelaar inderdaad kan je daarbij helpen want die heeft een marktoverzicht. Een agent meestal niet. Die spreekt alleen de taal van zijn achterliggende maatschappij.
Als jonge starter zonder vennootschap kan juist interessant zijn om uw pensioenbeslissing (VAPZ of andere) en uw risicodekking (invaliditeit) op te splitsen. Dat geeft je de vrijheid om te schakelen in deze of gene richting later in je leven.
Het is bij veel verzekeraars zo dat de premie die je betaalt voor je invaliditeitsdekking minstens het niveau moet hebben van uw pensioenpremie. Betaal je 750 euro voor uw gewaarborgd inkomen, dan moet je minstens 750 euro betalen aan pensioenpremie of overlijdensdekking. Misschien komen er jaren waar je dat net niet wil.
Vivium is een verzekeraar die nog interessante losstaande dekkingen invaliditeit aanbiedt en heeft ook startersvoorwaarden. Als je koppelt aan VAPZ dan zal Vivium nog goedkoper zijn, inderdaad. Generali ken ik niet (meer) zo, maar goed mogelijk dat daar ook goede opties zijn. NN (het vroegere delta lloyd) biedt ook een goed alleenstaand gewaarborgd inkomen aan dat in combinatie met een stukje overlijdensdekking nog vaak veel goedkoper is dan concurrenten met alleen maar gewaarborgd inkomen.
Voor hetgeen je voor ogen hebt zal een premie tussen de 500 en 1000 euro (jawel, zo breed is de spread!) voldoende zijn, afhankelijk van verzekeraar, of je indexatie wil en hoeveel, de wachttijd vooraleer de verzekeraar wil uitkeren, de duurtijd van de uitkering (65 jaar of al 67 jaar? , enz...
Als jonge starter zonder vennootschap kan juist interessant zijn om uw pensioenbeslissing (VAPZ of andere) en uw risicodekking (invaliditeit) op te splitsen. Dat geeft je de vrijheid om te schakelen in deze of gene richting later in je leven.
Het is bij veel verzekeraars zo dat de premie die je betaalt voor je invaliditeitsdekking minstens het niveau moet hebben van uw pensioenpremie. Betaal je 750 euro voor uw gewaarborgd inkomen, dan moet je minstens 750 euro betalen aan pensioenpremie of overlijdensdekking. Misschien komen er jaren waar je dat net niet wil.
Vivium is een verzekeraar die nog interessante losstaande dekkingen invaliditeit aanbiedt en heeft ook startersvoorwaarden. Als je koppelt aan VAPZ dan zal Vivium nog goedkoper zijn, inderdaad. Generali ken ik niet (meer) zo, maar goed mogelijk dat daar ook goede opties zijn. NN (het vroegere delta lloyd) biedt ook een goed alleenstaand gewaarborgd inkomen aan dat in combinatie met een stukje overlijdensdekking nog vaak veel goedkoper is dan concurrenten met alleen maar gewaarborgd inkomen.
Voor hetgeen je voor ogen hebt zal een premie tussen de 500 en 1000 euro (jawel, zo breed is de spread!) voldoende zijn, afhankelijk van verzekeraar, of je indexatie wil en hoeveel, de wachttijd vooraleer de verzekeraar wil uitkeren, de duurtijd van de uitkering (65 jaar of al 67 jaar? , enz...
Niemand die op

Afwasmachine ( vaatwasser) zal je bedoelen . In de wasmachine denk ik niet dat een bord dat overleeft.
Als je iemand op de vingers tikt voor een fout, moet je zien dat je terwijl je dit doet zelf geen flater maakt.
Als je iemand op de vingers tikt voor een fout, moet je zien dat je terwijl je dit doet zelf geen flater maakt.
Kleine wasjes, grote wasjes, Doe ze in je wasmachine
Laat maar lekker draaien, steeds meer in die wasmachine
Kleine wasjes, grote wasjes, stop ze in je wasmachine
Laat maar lekker draaien, steeds weer in die wasmachine
Zoals je weet heb ik geen tijd, dus zocht ik een leuke meid
Om voor mij de was te doen, maar die dame die vroeg steeds meer poen(2x)
Refr
Maar misschien per ongeluk mijn wasmachine ging stuk
Maar ik had er geen erg in want die dame die kreeg steeds meer zin(2x)
Refr
En die dame die vond het zo fijn, ze hing zelf aan de lijn
Allemaal even de was buiten hangen! (2x)
Ik wil de was even zien!!
Allemaal even ... hangen hangen hangen hangen hangen hangen hangen hangen hangen hangen
Allemaal handen omhoog nee nee ik zei de handen niet de voeten, allemaal handen omhooog !!
Kom on
Hangen hangen hangen hangen hangen hangen