Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
TIP
Re: Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
Allez Jhn...
zoiets dan?
Das hier wel nie de jhn flexer, maar de Cydox-soaring-eagle ™ ®
zoiets dan?
Das hier wel nie de jhn flexer, maar de Cydox-soaring-eagle ™ ®
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
ook een mooi resultaat
Waar heb je gelezen dat de industrie dit doet? Ik heb hier zelf ooit eens voorgesteld om te vergelijken vanaf voorgaande tops zoals die in april 2015, dus het slechtste moment nemen om te zien hoeveel een strategie daalt en nadien herstelt.
Mijnheer Omega6,
U kondigde een tijd geleden aan dat u ons de resultaten van uw eigen Mixerfonds zou laten weten.
Ik had zelf helaas amper de gelegenheid hier de laatste tijd nog iets te lezen, wegens teveel werk.
Mag ik weten waar u uw resultaten ergens heeft geplaatst?
De vraag naar hoe u het risico daarbij onder controle houdt, hebt u daar ook allicht bij verduidelijkt?
Conservatieve belegger. Geloof in zelfkennis om de eigen beleggingsstrategie vast leggen. Doe zelf huiswerk en geloof zelfs geen vertalingen. Wel speculeren met optiestrategieën, is fun en maar 10% portefeuille. Voormalig believer in de Omega Mixer ;-)
alberto, je kan de mixer.06 zelf in morningstar inbrengen en zelf zien dat ie de gewone mixer overstijgt.
voilà
zonder 06 zou dit maar een saai forum zijn.
paar mini 06jes met potentieel maar er is maar er kan er maar één de echte zijn.
zonder 06 zou dit maar een saai forum zijn.
paar mini 06jes met potentieel maar er is maar er kan er maar één de echte zijn.
Hier is precies serieus kuis gehouden?
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... r/10021580
De Tijd over de zwakke prestaties Carmignac en Ethna.
Als ik daar dan de reacties van die fondsbeheerders lees vraag ik mij echt af of er hier nog mensen zijn die daarvoor vallen. Hopelijk heeft deze thread er toch toe bijgedragen dat mensen hun geld zelf beleggen via een allocatie strategie met ETF's zoals bvb mijn omega mixerfonds als voorbeeld. Anderzijds toch eigenlijk schandalig dat die beheerders miljoenen verdienen en zo de mist mogen ingaan met het geld van hun cliënten te verprutsen zonder consequenties. Als dat hun vetbetaalde job is zou je toch verwachten dat ze toch tenminste een beetje weten waar ze mee bezig zijn. Je zou toch ook niet aanvaarden dat een architect je huis schuin bouwt.
Als ik daar dan de reacties van die fondsbeheerders lees vraag ik mij echt af of er hier nog mensen zijn die daarvoor vallen. Hopelijk heeft deze thread er toch toe bijgedragen dat mensen hun geld zelf beleggen via een allocatie strategie met ETF's zoals bvb mijn omega mixerfonds als voorbeeld. Anderzijds toch eigenlijk schandalig dat die beheerders miljoenen verdienen en zo de mist mogen ingaan met het geld van hun cliënten te verprutsen zonder consequenties. Als dat hun vetbetaalde job is zou je toch verwachten dat ze toch tenminste een beetje weten waar ze mee bezig zijn. Je zou toch ook niet aanvaarden dat een architect je huis schuin bouwt.
Wat vandaag een loser isomega6 schreef: ↑13 juni 2018, 23:13 https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... r/10021580
Misschien volgende periode de grote W......
In de flexer zit momenteel een turbo , of dat een turbo gaat blijven ?
En de mixer is een defensieve , maar ja sommigen vergeten het soms.
Of is betaalde reclame op de tijd een referentie .
Moeten alle dagen hun gazet vullen.
Kan toeval zijn maar op de blog zijn er een paar posters over Carmignac en de tijd begint er over.
Dus gazetten vullen zeker.
Misschien op de blog eens over de turbo beginnen van - 8 februari tot + 10 heden, en eind volgende week in de tijd ?
Dit maar ter info.
Visjes gooien en de afbrekers zijn er, volg sinds een tijdje virtueel etf's moet zeggen maar sober hoor de opbrengst.
Toch als ik vergelijk met sommige uit de flexer dynamiek.
Zou zeggen vooraleer te reageren op media artikels , de bron checken.
Estate Guru believer.
Wanneer een artikel over de mixer.06 op de tijd ?
op mijnkapitaal wordt ie al besproken
op mijnkapitaal wordt ie al besproken
Ik heb mijn Mixerfondsen ook buitengegooid.
Ben er een jaar of 5 geleden mee begonnen, en ben niet helemaal ontevreden, maar merkte wel dat ik meer haalde met aandelen die ik zelf gekozen heb.
Vorig jaar in November heb ik een stukje in een Keyprivate plan gestoken .... dat staat nu op -2%. Ze doen veel transacties, en het rendement is er niet. Ik geef ze nog een klein jaar, en als ze dan niet beter doen... eruit.
De fondsen die ik had heb ik nu allemaal verkocht, en ben voor dat deel van mijn portefeuille in zee gegaan met een private banker. Ze kunnen mij fondsen aanbieden die niet in retail verkocht worden, en waar geen retrocessie in zit. En ze leveren onafhankelijk advies!
Natuurlijk moet de private banker ook betaald worden, maar dat is dus met het gedeelte uitgespaarde retrocessies bijna een nuloperatie.
Binnen een jaar vergelijk ik wat Keyprivate doet, en de Private banker. Als het verschil groot is, dan herorienteren we nog eens.
In elk geval, de principes van selecteren van MK vind ik niet slecht. Ze hebben me in elk geval geleerd om naar grafieken en cijfers te kijken.
Ben er een jaar of 5 geleden mee begonnen, en ben niet helemaal ontevreden, maar merkte wel dat ik meer haalde met aandelen die ik zelf gekozen heb.
Vorig jaar in November heb ik een stukje in een Keyprivate plan gestoken .... dat staat nu op -2%. Ze doen veel transacties, en het rendement is er niet. Ik geef ze nog een klein jaar, en als ze dan niet beter doen... eruit.
De fondsen die ik had heb ik nu allemaal verkocht, en ben voor dat deel van mijn portefeuille in zee gegaan met een private banker. Ze kunnen mij fondsen aanbieden die niet in retail verkocht worden, en waar geen retrocessie in zit. En ze leveren onafhankelijk advies!
Natuurlijk moet de private banker ook betaald worden, maar dat is dus met het gedeelte uitgespaarde retrocessies bijna een nuloperatie.
Binnen een jaar vergelijk ik wat Keyprivate doet, en de Private banker. Als het verschil groot is, dan herorienteren we nog eens.
In elk geval, de principes van selecteren van MK vind ik niet slecht. Ze hebben me in elk geval geleerd om naar grafieken en cijfers te kijken.
Dat lijkt me vrij logisch. Het mixerfonds is een eerder defensieve oplossing, die slechts gedeeltelijk uit aandelen bestaat. Het is vrij normaal dat die niet dezelfde return oplevert dan een aandelenportefeuille in de stijgende markt die we nu al jaren kennen. Het is maar wanneer er een crisis uitbreekt (wat vroeg of laat ZAL gebeuren) dat de echte kwaliteiten van het mixerfonds (al dan niet) komt bovendrijven.
Was het niet Warren Buffet die zei: pas als het eb is zie je wie zonder zwembroek aan het zwemmen was.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Kan je een paar voorbeelden van dergelijke fondsen meegeven ? Welke private banker werkt er zonder retrosessies ? is dit niet een soort verborgen luxenburgse tak 23 ?Blackbelt schreef: ↑14 juni 2018, 08:58
ben voor dat deel van mijn portefeuille in zee gegaan met een private banker. Ze kunnen mij fondsen aanbieden die niet in retail verkocht worden, en waar geen retrocessie in zit. En ze leveren onafhankelijk advies!
Waarschijnlijk de privaat bankier die sowieso 1 tot 3% van de AuM per jaar zal aanrekenen.
serieus -2%!
daar kan je toch niet mee leven?
mijn verzameling van aandeel fondsen, scoort +9%!