De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ben jij een beginnend belegger of zo? Koers zakt 1% en u schiet al in paniek.
Waar zie jij paniek in het bericht van omega6?
Ruzie tussen CSU en CDU is de laatste maanden en zelfs jaren schering en inslag, allesbehalve nieuwswaardig.
Zeker in de aanloop naar de Beierse deelstaatverkiezingen niet. De CSU heeft er besloten op te komen als AfD-light, met als 'hoogtepunt' het verplicht ophangen van kruistekens in openbare gebouwen (tegen de zin van de Kerk in nota bene). Merkel aanvallen is deel van die kiescampagne, niet meer en niet minder.
Overigens een nefaste strategie: met zo'n ruk naar rechts jaag je je gematigde kiezers naar onafhankelijken of linkse partijen, terwijl rechts van jou kiezers liever het originele AfD hebben dan een afkookseltje ervan. De CSU stevent af op een historisch slechte 40 %; nog steeds genoeg voor een nipte absolute meerderheid in het deelstaatparlement, maar wel ver van haar normale scores. De winnaars zijn voorspelbaar: AfD enerzijds, Groenen en onafhankelijken anderzijds.
Zeker in de aanloop naar de Beierse deelstaatverkiezingen niet. De CSU heeft er besloten op te komen als AfD-light, met als 'hoogtepunt' het verplicht ophangen van kruistekens in openbare gebouwen (tegen de zin van de Kerk in nota bene). Merkel aanvallen is deel van die kiescampagne, niet meer en niet minder.
Overigens een nefaste strategie: met zo'n ruk naar rechts jaag je je gematigde kiezers naar onafhankelijken of linkse partijen, terwijl rechts van jou kiezers liever het originele AfD hebben dan een afkookseltje ervan. De CSU stevent af op een historisch slechte 40 %; nog steeds genoeg voor een nipte absolute meerderheid in het deelstaatparlement, maar wel ver van haar normale scores. De winnaars zijn voorspelbaar: AfD enerzijds, Groenen en onafhankelijken anderzijds.
1,8% verlies van de euro louter aan Draghi toeschrijven, lijkt me wat veel. De beurs en zijn cijfers hebben aanleidingen, oorzaken nodig. Ik heb er één bijgezet. Als morgen niemand meer spreekt over de CSU en de euro trekt aan, kan dit weer een reden zijn...
De euro heeft vandaag goed op zijn donder gekregen: van 1,1825 dollar naar 1,1583.
https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... China.aspx
Geen verrassing alhoewel ik mij afvraag hoever Congress Trump zal laten begaan. In principe kunnen zij zijn maatregelen wegstemmen met gewone (of speciale) meerderheid. Zou mij niet verbazen als Trump nog met bijkomende maatregelen komt.
Geen verrassing alhoewel ik mij afvraag hoever Congress Trump zal laten begaan. In principe kunnen zij zijn maatregelen wegstemmen met gewone (of speciale) meerderheid. Zou mij niet verbazen als Trump nog met bijkomende maatregelen komt.
Waarom zou het Congres, waarin de Republikeinen in de meerderheid zijn, de importtarieven wegstemmen? Met de verkiezingen in november in het vooruitzicht zou het nefast voor de Republikeinen zijn als ze hun eigen president stokken in de wielen zouden steken.
Trump heeft al verklaard dat hij bijkomende maatregelen zal nemen indien er een tegenreactie van China komt. Zo glijden we af naar een handelsoorlog: reactie volgt op reactie en niemand wil onderdoen voor de ander.
Trump heeft al verklaard dat hij bijkomende maatregelen zal nemen indien er een tegenreactie van China komt. Zo glijden we af naar een handelsoorlog: reactie volgt op reactie en niemand wil onderdoen voor de ander.
Omdat de GOP (en hun donors denk Koch Brothers) sterke voorstander zijn van vrije handel. Het heeft weinig zin voor hen van een meerderheid te blijven sponsoren die het tegenovergestelde doet.
Ik dacht dat de VS in het algemeen voorstander waren van vrije handel. Totdat het hen niet goed meer uitkomt. Zoals ze alle verdragen opzeggen wanneer die niet meer in hun kraam te pas komen.
Klopt maar Trump wil wel veel verder gaan dan ooit tevoren. Over handel praat hij al sinds de jaren 90. In feite het enige waar hij oprecht over is. Vraag mij af op welk moment de GOP zal beginnen tegenwerken, desnoods in alle stilte. Trump leest toch niks wat hij tekent.
Laatst gewijzigd door omega6 op 15 juni 2018, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik verwacht geen beweging meer voor november. Indien de Republikeinen de verkiezingen winnen zullen ze hun president de rest van zijn ambtstermijn blijven steunen. Maar verliezen ze dan zullen ze Trump daarvoor verantwoordelijk houden en klaar staan met hun messen.
Als de Republikeinen verliezen, zullen de meeste Republikeinen in het Huis hem toch trouw blijven.
Trump's populariteit onder onafhankelijke/gematigde kiezers is pijlsnel gedaald, maar is onveranderd hoog gebleven onder Republikeinse kiezers. Aangezien de meeste Republikeinse afgevaardigden in het Huis uit veilige rode districten komen, hangt hun herverkiezing enkel af van de primaries van de partij en niet van de mening van de onafhankelijke kiezer.
In de Senaat zullen de messen misschien wel getrokken worden. Omdat senatoren verkozen worden in veel grotere kiesdistricten die vaak wel een gezonde mix van rood en blauw bevatten, zijn senatoren makkelijker in staat om van hun partijlijn af te wijken. Anderzijds is de kans dat de senaat bij de verkiezingen in Democratische handen komt vrij klein (de staten die in 2018 nieuwe senatoren verkiezen zijn overweldigend Republikeins).
Al bij al denk ik dus dat Trump van het Congres niet zo veel te vrezen heeft. Het 'slechtste' geval zou zijn dat de Senaat zich tegen hem keert, maar één kamer kan hem weinig maken.
Trump's populariteit onder onafhankelijke/gematigde kiezers is pijlsnel gedaald, maar is onveranderd hoog gebleven onder Republikeinse kiezers. Aangezien de meeste Republikeinse afgevaardigden in het Huis uit veilige rode districten komen, hangt hun herverkiezing enkel af van de primaries van de partij en niet van de mening van de onafhankelijke kiezer.
In de Senaat zullen de messen misschien wel getrokken worden. Omdat senatoren verkozen worden in veel grotere kiesdistricten die vaak wel een gezonde mix van rood en blauw bevatten, zijn senatoren makkelijker in staat om van hun partijlijn af te wijken. Anderzijds is de kans dat de senaat bij de verkiezingen in Democratische handen komt vrij klein (de staten die in 2018 nieuwe senatoren verkiezen zijn overweldigend Republikeins).
Al bij al denk ik dus dat Trump van het Congres niet zo veel te vrezen heeft. Het 'slechtste' geval zou zijn dat de Senaat zich tegen hem keert, maar één kamer kan hem weinig maken.
Ik dacht dat Reps vooral schrik hadden van meerderheid Huis te verliezen. Alle zetels staan daar op het spel dacht ik. Senaat is moeilijker te flippen voor de Dems.