De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Klopt. Wat kan er gebeuren na de verkiezingen in het Huis:
a) De Republikeinen behouden of vergroten hun meerderheid (erg onwaarschijnlijk). Na zo'n overwinning gaat hun steun voor Trump niet afnemen.
b) De Democraten boeken een klinkende overwinningen en halen een mooie meerderheid in het Huis. De zetels die van Republikeinen naar de Democraten gaan, zullen zetels zijn uit gematigde districten. De resterende Republikeinen zullen dan diegenen zijn uit dieprode districten (vooral in het Zuiden), districten die nog steeds erg pro-Trump zijn. Die afgevaardigden gaan moeten zwijgen en Trump blijven steunen als ze willen herverkozen geraken.
c) De Republikeinen verliezen zetels, maar het verlies blijft beperkt. Enkel in dit scenario zie ik serieuze tegenstand tegen Trump ontstaan: de partij verliest (en is dus kwaad op Trump) én er blijven nog een behoorlijk aantal afgevaardigen uit gematigde districten over die zouden kunnen samenwerken met de Democraten zonder hun carriere te beëindigen.
a) De Republikeinen behouden of vergroten hun meerderheid (erg onwaarschijnlijk). Na zo'n overwinning gaat hun steun voor Trump niet afnemen.
b) De Democraten boeken een klinkende overwinningen en halen een mooie meerderheid in het Huis. De zetels die van Republikeinen naar de Democraten gaan, zullen zetels zijn uit gematigde districten. De resterende Republikeinen zullen dan diegenen zijn uit dieprode districten (vooral in het Zuiden), districten die nog steeds erg pro-Trump zijn. Die afgevaardigden gaan moeten zwijgen en Trump blijven steunen als ze willen herverkozen geraken.
c) De Republikeinen verliezen zetels, maar het verlies blijft beperkt. Enkel in dit scenario zie ik serieuze tegenstand tegen Trump ontstaan: de partij verliest (en is dus kwaad op Trump) én er blijven nog een behoorlijk aantal afgevaardigen uit gematigde districten over die zouden kunnen samenwerken met de Democraten zonder hun carriere te beëindigen.
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/10/08/te ... 6-a1576484
het stuk wat ik bedoelde kon ik niet digitaal terug vinden, bovenstaande link gaat ook over het sociaalevlak
There’s a powerfull group of people out there that are secretely running the world. I’m talking ’bout the guys noone knows about, the guys that are invisible. The top 1% of the top 1%. The guys that play God without permission
Estland amper 9% schulden , zalig!
België in mooi gezelschap in de kop van de ranking & belastingdruk is hier veruit het hoogst... krijg je toch echt niet uitgelegd.
België in mooi gezelschap in de kop van de ranking & belastingdruk is hier veruit het hoogst... krijg je toch echt niet uitgelegd.
Als je de schuldgraad bekijkt kunnen we er dan vanuitgaan dat België ook een hoog risico loopt? Men heeft het altijd over Italië, Griekenland, Spanje en Cyprus maar wat over de problemen in eigen land daar hoor ik nooit iets over in de pers?
Ik hoor en lees toch regelmatig daarover. Maar los daarvan: staar je ook niet blind op schuldgraad. Vooraleer je schulden 'gevaarlijk' kan noemen moet je ook nog volgende zaken weten:
- Hoe evolueert de schuldgraad? Is ze dalend of stijgend?
- Wie is eigenaar van de schulden? Als je schulden vooral eigendom zijn van binnenlandse beleggers is dat minder gevaarlijk dan als buitenlandse instellingen het gros van je schulden hebben.
- Hoeveel marge heeft het land in kwestie om in geval van nood nog extra belastingsinkomsten op te halen en/of te besparen zonder de economie helemaal kapot te maken?
- Is de schuld uitgegeven in de eigen munteenheid of in dollar?
- Wat zijn de inflatieverwachtingen? Inflatie vreet schuld.
Etc.
Japans schuldpapier wordt bij het veiligste ter wereld gerekend, hoewel het land de hoogste schulden als percent van het BBP heeft ter wereld. Omgekeerd hebben veel Afrikaanse landen al een probleem bij schulden van minder dan 50-60 % van het BBP.
Je kan de rente op nieuwe langlopende staatsobligaties van een land zien als een soort 'best mogelijke schatting' van het gevaar dat uitgaat van een schuldenberg. Volgens die maatstaf is België er duidelijk beter aan toe dan de landen die je opnoemt.
- Hoe evolueert de schuldgraad? Is ze dalend of stijgend?
- Wie is eigenaar van de schulden? Als je schulden vooral eigendom zijn van binnenlandse beleggers is dat minder gevaarlijk dan als buitenlandse instellingen het gros van je schulden hebben.
- Hoeveel marge heeft het land in kwestie om in geval van nood nog extra belastingsinkomsten op te halen en/of te besparen zonder de economie helemaal kapot te maken?
- Is de schuld uitgegeven in de eigen munteenheid of in dollar?
- Wat zijn de inflatieverwachtingen? Inflatie vreet schuld.
Etc.
Japans schuldpapier wordt bij het veiligste ter wereld gerekend, hoewel het land de hoogste schulden als percent van het BBP heeft ter wereld. Omgekeerd hebben veel Afrikaanse landen al een probleem bij schulden van minder dan 50-60 % van het BBP.
Je kan de rente op nieuwe langlopende staatsobligaties van een land zien als een soort 'best mogelijke schatting' van het gevaar dat uitgaat van een schuldenberg. Volgens die maatstaf is België er duidelijk beter aan toe dan de landen die je opnoemt.
Bedankt voor je leerrijk antwoord
Schone dag vandaag...
Zouden we stilaan naar een grote correctie afglijden nu met die importheffingen?
Zouden we stilaan naar een grote correctie afglijden nu met die importheffingen?
Zolang ze bijkomende maatregelen en tegenmaatregelen gaan nemen gaat het dispuut blijven escaleren en gaan de beurzen blijven beven.
Toch opmerkelijk (of niet) dat small caps niks hinder ondervinden van de handelsoorlog.
ZPRR (VS) en ZPRS (world) zelfs lichtjes positief.
Midcaps wel onderuit zoals de large caps.
ZPRR (VS) en ZPRS (world) zelfs lichtjes positief.
Midcaps wel onderuit zoals de large caps.
Ik maak me geen zorgen, scheet in een fles water tot nu toe.
-
- Hero Member
- Contacteer:
-
- Full Member
- Contacteer:
NopeGroeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑19 juni 2018, 16:38Afschermen economie is goed voor hen als ze enkel focussen op eigen markt
-
- Sr. Member
- Contacteer:
https://www.cnbc.com/2018/06/19/small-c ... -wars.htmlNoobinvest schreef: ↑19 juni 2018, 16:47NopeGroeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑19 juni 2018, 16:38
Afschermen economie is goed voor hen als ze enkel focussen op eigen markt
Als Noobinvest zijn stelling zou toelichten met argumenten dan zouden we er misschien nog iets van leren.
Small caps doen het in het algemeen goed. Mijn topfonds is er een in Europese small caps met een rendement van 84% op 7 jaar.