cooperatieve aandelen
TIP
Re: cooperatieve aandelen
Arco was ook zoiets dat diende als steun aan .........
Juist! De gemiddelde aandeelhouder van Ecopower investeeert blijkbaar €1000 en ontvangt dan €14 dividend. Hij/zij kan daar €20 van maken als hij de €6 RV gaat terugvorderen.
Voor mij zet het dan puur financieel echt geen zoden meer aan de dijk om hier meer geld in te steken, zeker met de (uiterst) beperkte uitstapmogelijkheden...
De eigen portemonnee...
Goed verdiend aan kortingen DVV-verzekeringen en bonus+ intresten op de spaarrekeningen (Bacob en later Dexia). Ook vandaag nog krijg ik korting op de maandelijks aangerekende bankkosten bij Belfius. Door de jaren heen een mooi sommetje, mogelijk de inleg dik terugverdiend (iemand zou dat eens moeten uitrekenen).
Even rekenen:
€0,8 per maand x 12 = €9,6 teruggave tariefiering per jaar op gemiddelde inleg coöperatief aandeel (à €2000 volgens de krant) maakt 0,48% netto rendement. Meer dus dan op een spaarrekening. En dat loopt vandaag nog! Ik weiger resoluut een uitkoop à 40%
Laatst gewijzigd door aossa op 17 juni 2018, 17:39, 4 keer totaal gewijzigd.
Ieder kan zijn eigen rekening maken in het Arco verhaal, maar dik verdiend is voor diegene die destijds maar een paar BEF geïnvesteerd hebben.
Korting is voor de goedgelovigen.aossa schreef: ↑17 juni 2018, 16:09De eigen portemonnee...
Goed verdiend aan kortingen DVV-verzekeringen en bonus+ intresten op de spaarrekeningen (Bacob en later Dexia). Ook vandaag nog krijg ik korting op de maandelijks aangerekende bankkosten bij Belfius. Door de jaren heen een mooi sommetje, mogelijk de inleg dik terugverdiend (iemand zou dat eens moeten uitrekenen).
Belfius qua kost eens vergelijken met bvb Argenta 0 € voor zicht rekening + kaarten.
Gebruik van die kaarten bij Belfius buiten beschouwing.
Daar sta je dan met je korting.
Is maar hoe men alles aan de man brengt, en de klant er in trapt.
Estate Guru believer.
In the powerpost van Ecopower stond wel al een voorzichtige raming voor de winst van het huidige jaar.
Die zou 2,3 miljoen zijn, vergeleken met vorig jaar 1,3 miljoen (en 1 miljoen uitgekeerd als dividend of 2%).
Dividend zal dus volgend jaar zeer waarschijnlijk 3 of 4% zijn.
Die zou 2,3 miljoen zijn, vergeleken met vorig jaar 1,3 miljoen (en 1 miljoen uitgekeerd als dividend of 2%).
Dividend zal dus volgend jaar zeer waarschijnlijk 3 of 4% zijn.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Bij Argenta zijn mijn Arcopar-aandelen inderdaad waardeloos!
Bij KBC of BNP eveneens, 't is maar hoe je het bekijkt.
We zijn dan maar zélf hier en daar gaan informeren en kregen de volgende e-mail:Nefertari schreef: ↑16 juni 2018, 11:30 … Toch vervelend dat Record Coöperatieve aan de aandeelhouders niet laat weten of er al dan niet een oplossing uit de bus kwam op 31 mei, en ook vindt men daar blijkbaar nergens info over.
Intussen is ook 15 juni voorbij en dus zou de definitieve beslissing gevallen zijn. ...
Het ziet er dus naar uit dat Record Coöperanten beter af zijn dan die van Arco.Geachte,
De datum van uitbetaling is nog niet gekend (voor eind 2018). U wordt per brief op de hoogte gebracht.
Uit de vergadering weet men dat u, uw kapitaal + een bonus die overeenkomt met een brutobedrag van ongeveer 30% van uw initiële investering, gaat ontvangen.
Meilleures salutations – Vriendelijke groeten
XXX XXX, B-SAFE
Record Credit Services
rue des Guillemins 26/0011
BE-4000 LIEGE
Leuk leuk!Nefertari schreef: ↑25 juni 2018, 12:46Het ziet er dus naar uit dat Record Coöperanten beter af zijn dan die van Arco.Geachte,
De datum van uitbetaling is nog niet gekend (voor eind 2018). U wordt per brief op de hoogte gebracht.
Uit de vergadering weet men dat u, uw kapitaal + een bonus die overeenkomt met een brutobedrag van ongeveer 30% van uw initiële investering, gaat ontvangen.
Meilleures salutations – Vriendelijke groeten
XXX XXX, B-SAFE
Record Credit Services
rue des Guillemins 26/0011
BE-4000 LIEGE
Nefertari bedankt voor die info betreffende record !
Gisteren heb ik van record bank een overschrijving ontvangen met de mededeling "uw voorschot op liquidatiebonus coop aandeel record". Deze voorschotBONUS bedroeg ongeveer 24%(netto) van het kapitaal. Uit het bericht van Nefertari lees ik dat de bonus 30% bruto van het kapitaal zou bedragen.Van het bedrag dat ik ontvangen heb zou dan 25% r.v. afgehouden zijn.
Vermits men schrijft voorschot op bonus zou hier nog een saldo bedrag moeten bijkomen. Vraag is hoeveel r.v. gaat er van die bonus?
Vermits men schrijft voorschot op bonus zou hier nog een saldo bedrag moeten bijkomen. Vraag is hoeveel r.v. gaat er van die bonus?
Nie vergeten volgend jaar die rv op belasting brief in te vullen.kaohsiung schreef: ↑17 juli 2018, 12:16 Gisteren heb ik van record bank een overschrijving ontvangen met de mededeling "uw voorschot op liquidatiebonus coop aandeel record". Deze voorschotBONUS bedroeg ongeveer 24%(netto) van het kapitaal. Uit het bericht van Nefertari lees ik dat de bonus 30% bruto van het kapitaal zou bedragen.Van het bedrag dat ik ontvangen heb zou dan 25% r.v. afgehouden zijn.
Estate Guru believer.
wel eerst checken of dat in aanmerking komt:
https://ondernemingsdatabank.indicator. ... 57/related
"Let op! De vrijstelling geldt wel alleen voor gewone dividenden, niet voor inkoop- en liquidatieboni of in dividenden geherkwalificeerde interesten."
https://ondernemingsdatabank.indicator. ... 57/related
"Let op! De vrijstelling geldt wel alleen voor gewone dividenden, niet voor inkoop- en liquidatieboni of in dividenden geherkwalificeerde interesten."
Blijkbaar kan rv van sr in bepaalde gevallen zelfs ingebracht worden.
Code's 1160 2160.
Code's 1160 2160.
Estate Guru believer.