Nieuwe website en TIS-methode
Nieuwe website en TIS-methode
Is het nu al zeker of de TIS-methode zal toegepast worden op de nieuwe website?
Wanneer komt die nieuwe website er?
Ter info: de mail toepassing in de beveiligde omgeving crasht steeds met de volgende foutmelding
Server Error in '/online' Application.
Runtime Error
Description: An exception occurred while processing your request. Additionally, another exception occurred while executing the custom error page for the first exception. The request has been terminated.
Greets,
Eddy
Wanneer komt die nieuwe website er?
Ter info: de mail toepassing in de beveiligde omgeving crasht steeds met de volgende foutmelding
Server Error in '/online' Application.
Runtime Error
Description: An exception occurred while processing your request. Additionally, another exception occurred while executing the custom error page for the first exception. The request has been terminated.
Greets,
Eddy
Re: Nieuwe website en TIS-methode
Beste, de TIS berekeningsmethode zit momenteel in testfase en proberen we nog voor de lancering van de nieuwe website live te hebben. Een definitieve datum kunnen we voorlopig nog niet communiceren, maar zal in principe binnen enkele maanden zijn. Van zodra deze nieuwe berekeningsmethode in gebruik is, worden klanten hiervan op de hoogte gesteld.
De foutmelding die u krijgt in de mailtoepassing hebben we intern doorgegeven. Kunt u ons eventueel via een privébericht op Spaargids uw naam en klantennummer bezorgen? Dit maakt het iets gemakkelijker voor onze diensten om na te kijken.
De foutmelding die u krijgt in de mailtoepassing hebben we intern doorgegeven. Kunt u ons eventueel via een privébericht op Spaargids uw naam en klantennummer bezorgen? Dit maakt het iets gemakkelijker voor onze diensten om na te kijken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Verleden donderdag 14 juni 2018 naar Medirect infosessie geweest (Van der Valk Hotel Borgerhout) Heb daar de vraag gesteld : Berekenen jullie de Reynderstaks volgens de TIS methode ? indien de TIS waarden bekend zijn,berekenen ze volgens TIS methode, want dat zijn ze WETTELIJK verplicht. Dan gaf ik voorbeeld van mijn verkoop "mixed fund" op dezelfde dag bij Medirect en Keytrade, fonds met identieke ISIN nr en zelfde classificatie klasse particulier. Resultaat:5% meeropbrengst na Reynderstaks bij Keytrade. Dan werd gevraagd na infosessie onder vier ogen hierover verder te praten … Resultaat: Medirect laat deze berekening uitvoeren door derden in Engeland en daar kan het nog al eens fout lopen met Belgische en/of andere voor GB-buitenlandse-taksen. Medirect ging deze engelse "derden" verwittigen en mij op de hoogte brengen. Deze berekening zit dus NIET in een (computer)systeem van Medirect. (Bij Keytrade zit TIS berekening wel in hun "eigen" computersysteem.) TIS-methode heeft NIETS NIKS NADA te maken met "Nieuwe website" In juli ga ik weer een "stukje" van dat fonds bij Medirect en Keytrade verkopen … en mijn conclusies trekken.
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt bij de verkoop van identieke fondsen bij Rabobank en Keytrade. Rabobankkoste mij 4% van de meerwaarde meer dan bij Keytrade. Spijtig genoeg heb ik niet dezelfde mix-fondsen aangekocht bij Medirect en bij Keytrade zodat ik kan vergelijken. Zolang Medirect geen correcte TIS (met zekerheid) kan berekenen doe ik mijn aankopen bij Keytrade en betaal met plezier 9.95€ wat véél minder is dan wat het niet gebruik (of niet correcte berekening) van de TIS-methode mij kan kosten in de toekomst.
@kamau bedankt om ons op de hoogte te houden, hopelijk komt alles in orde.
@kamau bedankt om ons op de hoogte te houden, hopelijk komt alles in orde.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Bedankt op de druk hoog te houden.
Waarover ging die infosessie ?
'k Heb er niets van gehoord...
'k Heb er niets van gehoord...
Bedankt ! Maar daar ben ik niet in geïnteresseerd.
Als het infosessies zijn waar je nog wat van kan bijleren, zoals bij Keytrade bv., dan ga ik wel.
Als het infosessies zijn waar je nog wat van kan bijleren, zoals bij Keytrade bv., dan ga ik wel.
Beste,
Sinds 2 juli 2018 berekent MeDirect de meerwaardebelasting op basis van de TIS waarden (taxable income per share), indien het fonds deze waarde berekent . Indien de fondsbeheerder geen TIS waarden ter beschikking stelt, dan wordt de belasting berekend op de meerwaarde die voortkomt uit de vastrentende effecten. Er zijn een aantal internationale fondsenhuizen die de BE TIS waarden niet berekenen omdat deze enkel van toepassing is in België.
Hoe gebeurt dit in de praktijk?
Bij verkoop wordt de meerwaardebelasting eerst berekend op de meerwaarde die voorkomt uit de vastrentende effecten. Indien voor uw fondsenverkooporder de BE TIS waarde beschikbaar is, zult u via een correctie van uw orderbevestiging, de herberekening met de BE TIS waarde kunnen bekijken. Het eventueel teveel betaalde bedrag wordt op uw MeDirect cash rekening gestort. Deze correctie neemt normaal één werkdag in beslag.
De meerwaardebelasting of Reynderstaks is enkel van toepassing bij verkoop van volgende fondsen:
1. Fondsen aangekocht voor 31/12/2017
kapitalisatiefondsen en trackers die voor 25% of meer investeren in vastrentende beleggingen zoals obligaties.
distributiefondsen en trackers die voor 25% of meer investeren in vastrentende beleggingen, en die niet 100% van hun rente-inkomsten uitkeren.
2. Fondsen aangekocht na 1/1/2018
kapitalisatiefondsen en trackers die voor 10% of meer investeren in vastrentende beleggingen zoals obligaties.
distributiefondsen en trackers die voor 10% of meer investeren in vastrentende beleggingen, en die niet 100% van hun rente-inkomsten uitkeren.
In alle gevallen geldt een meerwaardebelasting of roerende voorheffing van 30%.
Voor eventuele verdere vragen, kunt u steeds onze klantendienst contacteren van maandag tot vrijdag van 9u00 tot 20u00 en op zaterdag van 9u00 tot 14u00.
Sinds 2 juli 2018 berekent MeDirect de meerwaardebelasting op basis van de TIS waarden (taxable income per share), indien het fonds deze waarde berekent . Indien de fondsbeheerder geen TIS waarden ter beschikking stelt, dan wordt de belasting berekend op de meerwaarde die voortkomt uit de vastrentende effecten. Er zijn een aantal internationale fondsenhuizen die de BE TIS waarden niet berekenen omdat deze enkel van toepassing is in België.
Hoe gebeurt dit in de praktijk?
Bij verkoop wordt de meerwaardebelasting eerst berekend op de meerwaarde die voorkomt uit de vastrentende effecten. Indien voor uw fondsenverkooporder de BE TIS waarde beschikbaar is, zult u via een correctie van uw orderbevestiging, de herberekening met de BE TIS waarde kunnen bekijken. Het eventueel teveel betaalde bedrag wordt op uw MeDirect cash rekening gestort. Deze correctie neemt normaal één werkdag in beslag.
De meerwaardebelasting of Reynderstaks is enkel van toepassing bij verkoop van volgende fondsen:
1. Fondsen aangekocht voor 31/12/2017
kapitalisatiefondsen en trackers die voor 25% of meer investeren in vastrentende beleggingen zoals obligaties.
distributiefondsen en trackers die voor 25% of meer investeren in vastrentende beleggingen, en die niet 100% van hun rente-inkomsten uitkeren.
2. Fondsen aangekocht na 1/1/2018
kapitalisatiefondsen en trackers die voor 10% of meer investeren in vastrentende beleggingen zoals obligaties.
distributiefondsen en trackers die voor 10% of meer investeren in vastrentende beleggingen, en die niet 100% van hun rente-inkomsten uitkeren.
In alle gevallen geldt een meerwaardebelasting of roerende voorheffing van 30%.
Voor eventuele verdere vragen, kunt u steeds onze klantendienst contacteren van maandag tot vrijdag van 9u00 tot 20u00 en op zaterdag van 9u00 tot 14u00.