De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Slecht voorbeeld. Ik ben een enorme fan van airshows, en de Rafale is echt wel een veel mooier vliegtuig .
En dat niet alleen, het zal onze staatskas ook veel minder kosten aan onderhoud e.d. tov de F-35. En dan heb ik het nog niet over de aankoopprijs.
Het rare is, dat Van de Put nu helemaal anders klinkt dan dik 2 jaar geleden. Want toen was hij helemaal niet pro de F-35. Je moet maar eens googlen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Zelden zo gelachen. Dus er zijn echt nog mensen die geloven dat ze geïnformeerd worden door naar TV te gapen?annetje schreef: ↑22 juni 2018, 20:08 Als kind moesten wij verplicht naar het nieuws kijken op TV. Of het ons interesseerde of niet. En er mocht toen ook niet gesproken worden, zodat iedereen kon luisteren en volgen.
Onlangs hadden we er het op 't werk nog over. Het was opvallend dat naast mij en de oudere collega's er niemand naar het nieuws keek. Zelfs niet luisterde op de radio.
't Geen ze meekregen beperkte zich tot wat ze op hun smartphone voorbij zagen komen .
Hoe kan je dan nog een diepgaand gesprek over zulke onderwerpen voeren ?
Mijn -niet zo diepgaande- analyse: Als dat het criterium is stel ik voor dat we onze mijnenvegers vervangen door galjoenen en onze Minimi's door musketten.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Technisch is de F-35 de enige goede keuze maar er is ook de politieke kant van de zaak: gaan we wapens kopen van een “bondgenoot” die twijfelt of hij Navoleden ter hulp gaat snellen die niet genoeg bijdragen en die een handelsoorlog tegen ons wil beginnen? Zou Europa zich niet beter engageren tot een eigen defensie met o.a. een nieuw eigen gevechtsvliegtuig? Het probleem is dat Europa geen geld wil uitgeven aan defensie en we er nog op rekenen dat de grote Amerikaanse broer ons wel zal komen verdedigen tegen de Russen.
Wanneer mijn collega’s over tv-programma’s praten dan gaat het over voetbal, Temptation Island of De Mol.
Ik moet bekennen, Temptation Island is ook mijn guilty pleasure, de eerste paar afleveringen toch daarna heb ik er ook weer genoeg van, de zever.
Tegenwoordig is het blijkbaar zeer moeilijk om kwaliteitsvolle programma's te maken. Of is het uit puur gemak dat de televisiemakers toch weten dat de Vlamingen opnieuw gaan kijken naar het 10de seizoen van the voice? En dan zal ik maar zwijgen over die herhaal kanalen zoals Discovery of NG. De laatste tijd is mijn favorite kanaal Bloomberg.
Ik heb nog een kabel abonnement, vooral voor het nieuws (ook al vertrouw ik de onafhankelijkheid van het nieuws niet) en ja omdat het gewoon standaard is. Vaak staat de tv hier op maar ben ik toch niet aan het kijken, is zowat achtergrond geruis.
Tegenwoordig is het blijkbaar zeer moeilijk om kwaliteitsvolle programma's te maken. Of is het uit puur gemak dat de televisiemakers toch weten dat de Vlamingen opnieuw gaan kijken naar het 10de seizoen van the voice? En dan zal ik maar zwijgen over die herhaal kanalen zoals Discovery of NG. De laatste tijd is mijn favorite kanaal Bloomberg.
Ik heb nog een kabel abonnement, vooral voor het nieuws (ook al vertrouw ik de onafhankelijkheid van het nieuws niet) en ja omdat het gewoon standaard is. Vaak staat de tv hier op maar ben ik toch niet aan het kijken, is zowat achtergrond geruis.
Op Nederland (NPO) zenden ze nog veel kwaliteitsvolle informatieve programma's uit.
En ook de liefhebbers van series komen daar goed aan hun trekken.
En ook de liefhebbers van series komen daar goed aan hun trekken.
Geen vliegtuigen kopen zal ons nog minder kosten.annetje schreef: ↑22 juni 2018, 21:18Slecht voorbeeld. Ik ben een enorme fan van airshows, en de Rafale is echt wel een veel mooier vliegtuig .
En dat niet alleen, het zal onze staatskas ook veel minder kosten aan onderhoud e.d. tov de F-35. En dan heb ik het nog niet over de aankoopprijs.
Het rare is, dat Van de Put nu helemaal anders klinkt dan dik 2 jaar geleden. Want toen was hij helemaal niet pro de F-35. Je moet maar eens googlen.
Zijn er na Irak, Libie, Syrie enz nog andere landen die terug naar het stenen tijdperk moeten gebombardeerd worden en waaraan onze dappere piloten mogen meewerken ? Irak alleen al 1/2 mio dode kinderen.
Vliegtuigen zijn enkel van nut tegen landen die zich niet kunnen verdedigen. Ga maar na.
Leve canzonissima, de witte van Zichem, hoger-lager en pak de poen show. Vroeger was alles beter en de jeugd van tegenwoordig .... kan het iets minder zuur aub. Precies of het vroeger allemaal beter was. Die staatsschuld is ook de schuld van de jeugd zeker. Een wantrouwen in de jeugd is van alle tijden. Ja, ook toen jullie ‘jeugd’ waren dacht men zo ver jullie! Heb vertrouwen in oud én jong. Al da conservatief gedoe en al dat achteruit kijken naar vroeger zal niet helpen om de uitdagingen van vandaag het hoofd te bieden, met of zonder F35.
Leve canzonissima, de witte van Zichem, hoger-lager en pak de poen show. Vroeger was alles beter en de jeugd van tegenwoordig .... kan het iets minder zuur aub. Precies of het vroeger allemaal beter was. Die staatsschuld is ook de schuld van de jeugd zeker. Een wantrouwen in de jeugd is van alle tijden. Ja, ook toen jullie ‘jeugd’ waren dacht men zo ver jullie! Heb vertrouwen in oud én jong. Al da conservatief gedoe en al dat achteruit kijken naar vroeger zal niet helpen om de uitdagingen van vandaag het hoofd te bieden, met of zonder F35.
Ik vrees alleen dat België zo'n beslissing niet kan nemen. De Navo staat nu al te pushen.
Het zou onverantwoord zijn nog meer te besparen op defensie. We maken deel uit van een bondgenootschap en moeten ons deel bijdragen. De wereld is geen vredevolle en veilige plek.
Mag ik als millenial een schokkende suggestie doen?omega6 schreef: ↑22 juni 2018, 16:18 Het valt mij op dat millenials zeer apatisch staan tov politiek. Het enige wat telt is ikke ikke. Als je dan een probleem hebt als immigratie lult iedereen er wat over maar gebeurt er uiteindelijk niks. Ooit word je dan wakker in een land als Belgie waar de immigranten de lakens zullen uitdelen.
Misschien vind jij gewoon andere dingen een probleem dan de doorsnee millenial (en vice versa uiteraard).
Er zijn rationele argumenten om positief te staan tegenover migratie (vergrijzing, tekort aan werknemers in 'vuile' jobs, culturele verrijking etc.). Het is ook mogelijk om eerder neutraal tegenover migratie te staan, bijvoorbeeld omdat je beseft dat ze aan het huidig tempo nooit met genoeg zullen zijn om 'de lakens uit te delen'. Ondanks alle media-heisa is het migratiecijfer de laatste jaren enorm gedaald - vooral dankzij de Turkije-deal - en we zien dat het aantal kinderen per vrouw in migrantenfamilies vanaf de derde generatie pijlsnel daalt.
Millenials zijn overigenis goed vertegenwoordigd in het kiespubliek van (extreem-) rechtse partijen; er zijn dus duidelijk ook millenials die jouw mening delen. Logisch ook: opleidingsniveau en in mindere mate geslacht zijn veel betere predictors van anti-migratiesentiment dan leeftijd. Het is tot nu toe natuurlijk wel zo dat elke generatie beter opgeleid is dan de vorige, dus op het eerste zicht lijken jongere generaties inderdaad 'liberaler' dan oudere.
We kunnen dit spelletje trouwens gemakkelijk omkeren. Neem eens problemen zoals verkeersveiligheid, gezondheidsbeleid of klimaatsverandering: daar zijn het millenials die de kar trekken en zijn de 'oudjes' vaker apathisch. Al geldt ook hier weer de bemerking dat het moeilijk is om opleidingsniveau en leeftijd los te koppelen.
En ik verlaat je nog met dit: http://www.bbc.com/capital/story/201710 ... ung-adults
Elke generatie sinds de uitvinding van het schrift - en waarschijnlijk lang daarvoor - vond de volgende generatie luier, apatischer en meer verwend dan de hunne. Aangezien de mensheid desondanks er toch elke eeuw beter aan toe is dan in de vorige, kan dat niet meer dan een illusie zijn.
LOL ... ik meen me te herinneren dat het in "onzen tijd" net iets moeilijker was om een (universitair) diploma te halen dan tegenwoordig ... rugzakje hier, credits daar, tolerantiepunten ginder, Erasmusje meepikken met garantie op hoge punten, ... als je ziet hoe we steeds verder wegzakken in allerlei internationale ranglijsten ...
De jongere generatie 'liberaler' dan oudere ? Nog zoiets, in "onzen tijd" waren jongeren links en toen ze ouder werden evolueerden ze naar rechts ... nu is de gemiddelde jongere als rechts tegen dat ze kunnen tellen ...
Je kunt diezelfde argumenten ook gebruiken contra migratie. Vergrijzing is in onze regio een probleem dat zichzelf zal oplossen eenmaal de baby-boomers onder de grond liggen. Je kan trouwens de vraag stellen of het niet gezonder en beter voor het milieu zou zijn mocht de bevolking wat afnemen. Een tekort aan laaggeschoolde werknemers is er al helemaal niet, in tegendeel, door het overaanbod zijn de lonen zo laag dat het verschil met een uitkering niet motiveert om zulke jobs aan te nemen. Of culturele verrijking echt werkt is nog maar de vraag, in de praktijk zie je gemeenschappen ontstaan die maar weinig onderling contact hebben. De verrijking van onze keuken en eetgewoonte is er wel, al kan je je afvragen of de van ver geïmporteerde voeding wel zo goed is voor het klimaat.
Iedere generatie zegt dat in zijn tijd moeilijker was dan in het heden. Wanneer jij naar unief ging zei de generatie ervoor het ook. Daarbij weet ik van oudere ingenieurs op het gebied van elektronica dat ze het niet meer zouden zien zitten om naar unief te gaan omdat het vakgebied veel complexer en uitgebreider is gekomen dan pakweg de jaren eind 70 a 80. Zij zeggen zelf dat ze het geluk hebben gehad om het te zien groeien tot wat het nu is.geebee schreef: ↑24 juni 2018, 10:25LOL ... ik meen me te herinneren dat het in "onzen tijd" net iets moeilijker was om een (universitair) diploma te halen dan tegenwoordig ... rugzakje hier, credits daar, tolerantiepunten ginder, Erasmusje meepikken met garantie op hoge punten, ... als je ziet hoe we steeds verder wegzakken in allerlei internationale ranglijsten ...
De jongere generatie 'liberaler' dan oudere ? Nog zoiets, in "onzen tijd" waren jongeren links en toen ze ouder werden evolueerden ze naar rechts ... nu is de gemiddelde jongere als rechts tegen dat ze kunnen tellen ...
Maar ik durf toegeven dat de generatie voor ons het "nog" moeilijker had op de universiteit.Nairo schreef: ↑24 juni 2018, 11:10Iedere generatie zegt dat in zijn tijd moeilijker was dan in het heden. Wanneer jij naar unief ging zei de generatie ervoor het ook. Daarbij weet ik van oudere ingenieurs op het gebied van elektronica dat ze het niet meer zouden zien zitten om naar unief te gaan omdat het vakgebied veel complexer en uitgebreider is gekomen dan pakweg de jaren eind 70 a 80. Zij zeggen zelf dat ze het geluk hebben gehad om het te zien groeien tot wat het nu is.geebee schreef: ↑24 juni 2018, 10:25
LOL ... ik meen me te herinneren dat het in "onzen tijd" net iets moeilijker was om een (universitair) diploma te halen dan tegenwoordig ... rugzakje hier, credits daar, tolerantiepunten ginder, Erasmusje meepikken met garantie op hoge punten, ... als je ziet hoe we steeds verder wegzakken in allerlei internationale ranglijsten ...
Ik zie bij de huidige generatie universiteitsstudenten velen die slagen die in "onzen tijd" niet eens het eerste jaar gingen overleven ... maar met het huidige systeem van credits en rugzakjes en andere toestanden kunnen ze er bij manier van spreken 10 jaar over doen om hun diploma te behalen ... en aangezien de universiteiten worden betaald op basis van slaagcijfers moet ik er wellicht ook geen tekeningske bij maken zeker ?
https://www.demorgen.be/wetenschap/dumb ... -b3c59f7c/