De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Werkgevers vragen voor dezelfde job vandaag een hoger diploma dan pakweg 25 jaar geleden. Daar waar vroeger bv een technische opleiding elektromechanica A2 volstond is nu een Bachelor diploma vereist. Of dat komt door de toegenomen complexiteit van de job of door het ruimer aanbod aan hoger opgeleiden laat ik in het midden. Feit is dat een technische opleiding niveau A2 voor veel werkgevers niet meer volstaat. Denk niet dat het niveau van deze opleiding erg gezakt is, wel dat de opleiding niet mee is geëvolueerd met wat de werkvloer vandaag verwacht.
Er zijn tal van Vlaamse tech bedrijven die wereldtop zijn, maar het zijn geen bedrijven uit de consumer software industrie, en daardoor misschien minder gekend. Maar pakweg een Showpad zou toch iedereen moeten kennen?
Dit zou kunnen. Volgens de internationale rankings zijn de Belgische topuniversiteiten Leuven en Gent, waarbij de KU Leuven steevast in de top 100 staat.
België doet het als land slechter dan Nederland, maar als je puur naar Vlaanderen kijkt, dan doet Vlaanderen het verhoudingsgewijs min of meer even goed als Nederland.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Meen onlangs iets gelezen te hebben dat ons IQ (onder de vorm van probleemoplossend vermogen) sinds de jaren 70 dalende zou zijn. Echter geen idee over motivatie, relevantie, betrouwbaarheid of omvang van de studie.
Zijn er geen interessantere zaken aan het gebeuren op de beurs dan voorgaande posts? rood rood rood op alle beurzen
Betwijfel of Trump's trade war daar zoveel mee te doen heeft. Lijkt me eerder winstneming net voor verlof.
Emerging markets dalen al een twee weekjes (in totaal -6.47%). Vandaag nu ook IWDA -2.15%. Geen idee of het er iets mee te maken heeft, als leek leek het me wel.
Thrombogenics daarentegen doet het goed de voorbije maand, regelmatig +5% (in totaal +50% ofzo). Nog even en ik staan positief
Thrombogenics daarentegen doet het goed de voorbije maand, regelmatig +5% (in totaal +50% ofzo). Nog even en ik staan positief
-
- Full Member
- Contacteer:
Zou de Tesla-waan nu eindelijk op z'n einde lopen? In één woord: "bricolage"
https://www.bloomberg.com/news/articles ... antic-tent
Good luck with your Tesla! (Ya gonna need it)
https://www.bloomberg.com/news/articles ... antic-tent
Good luck with your Tesla! (Ya gonna need it)
https://www.beursduivel.be/Column/27969 ... -zijn.aspx
"Ik kan begrijpen waarom mensen misschien verbaasd zijn over de koersbeweging, als ze denken dat goud altijd moet stijgen in tijden van geopolitieke spanningen. Maar dat is een drogreden, want dat is niet hoe goud werkt. Goud is er echt voor beleggers als een financiële verzekering", aldus Ash.
Wat imoet men dan verstaan onder "financiële verzekering" en wat is het verschil met geopolitieke spanningen?
"Ik kan begrijpen waarom mensen misschien verbaasd zijn over de koersbeweging, als ze denken dat goud altijd moet stijgen in tijden van geopolitieke spanningen. Maar dat is een drogreden, want dat is niet hoe goud werkt. Goud is er echt voor beleggers als een financiële verzekering", aldus Ash.
Wat imoet men dan verstaan onder "financiële verzekering" en wat is het verschil met geopolitieke spanningen?
Mag ik adviseren om die rommel op beursduivel niet te lezen? Dat zijn werkelijk columns, niveau Flair of Libelle. Straalnegeren dus.
Waarom nog in goud vluchten bij spanningen? We hebben in de recente jaren heel veel spanningen en crisissen meegemaakt en telkens daarna veren de beurzen weer op. Goud daarentegen is dood metaal dat niets opbrengt.
De Verenigde Staten vragen aan alle landen hun import van olie uit Iran tegen 4 november volledig stop te zetten als ze Amerikaanse sancties willen vermijden na de terugtrekking van Washington uit het nucleaire akkoord met Iran.
De VS denken dat zij de baas zijn in de wereld en dat ze zomaar kunnen commanderen wat andere landen te doen en te laten hebben . Het wordt hoog tijd dat de wereld zijn afhankelijkheid van de VS vermindert en een nieuwe wereldorde opbouwt zonder de hegemonie van de VS.
De VS denken dat zij de baas zijn in de wereld en dat ze zomaar kunnen commanderen wat andere landen te doen en te laten hebben . Het wordt hoog tijd dat de wereld zijn afhankelijkheid van de VS vermindert en een nieuwe wereldorde opbouwt zonder de hegemonie van de VS.