Ab Inbev
TIP
Re: Ab Inbev
Wat ik elders heb gepost over de schuldafbouw:
Dutra:
Met de natte vinger, en met volgende veronderstellingen:
- EBITDA-groei van 6%
- VKS-groei van 5%
- Dividendgroei van 3% in 2018-2020 en 6% vanaf 2021
- €/S van 1,2 (wisselkoersen zijn notoir onvoorspelbaar en gaan zeker niet stabiel blijven zoals in mijn scenario)
- Geen verdere overnames of desinvesteringen
- alle cijfers in $ tenzij anders aangegeven
- Opmerkingen over veronderstellingen of suggesties voor andere variables welkom
Ze gaan trouwens ook meer cash puren uit het werkkapitaal. Ok, dat is eindig maar met die cash kan je wel even goed de schuld verlagen.jens_dev schreef:Veel meer, en gelukkig maar ook. Anders zou dat deleveragen naar hun "ideale" net debt/ebitda van 2 wel heeeeel lang duren (: Het dividend kost aan huidige €/$ op jaarbasis zo'n $8,5 miljard. De vrije kasstroom bedroeg vorig jaar $11,3 miljard en zal dit boekjaar volgens mij rond de $12 miljard uitkomen. Je kan de schuld dus jaarlijks met enkele miljarden afbouwen. Ik ga ook uit van een gestaag stijgende vrije kasstroom en een ebitda die jaarlijks met 6-7% groeit. Als het dividend stabiel blijft, zou dat deleveragen dus ieder jaar sneller moeten gaan doordat het verschil tussen vrije kasstroom en uitbetaalde dividenden groter wordt.Freddy schreef: en kunnen ongeveer 800 miljoen EUR per jaar afbetalen aan schulden met de niet-uitgekeerde winsten.
Dutra:
In 2017, we reached an average level of negative 13.4% of net revenue. The decline reported in '17 was a direct consequence of the SAB consolidation, which was a much less efficient level of core working capital as a percentage of net revenue. This is another area of synergy potential when applying our traditional company cash conversion efficiencies in the combined footprint.
Wanneer zou AB InBev weer op z'n ideale leverage van 2 zitten? Goh, je kan wel scenario's in Excel zetten, maar er zijn veel variables. Evolutie EBITDA, evolutie vrije kasstroom, groei dividend en verhouding €/$,...On the core working capital, the slide shows that from the former ABI side, we have been improving, core working capital as a percentage of net revenue by 1, sometimes 2 percentage points year-over-year. This trend continues. And when you see the decline of the 15.2% to 13.4%, you should expect former ABI to continue to improve and then as we add the former SAB at low- to mid-single digits, negative, core working capital as a percentage of total revenue, so that is the 13.4%. From that point, I would expect the combined company to continue to expand. We expect to do faster on the former SAB side. There is no reason why former SAB should not come to similar levels of former ABI. I'm not detailing here market by market, but overall, I see us both similar, comparable companies. And therefore, core working capital should be an area of relevant contribution for the overall cash flow.
Met de natte vinger, en met volgende veronderstellingen:
- EBITDA-groei van 6%
- VKS-groei van 5%
- Dividendgroei van 3% in 2018-2020 en 6% vanaf 2021
- €/S van 1,2 (wisselkoersen zijn notoir onvoorspelbaar en gaan zeker niet stabiel blijven zoals in mijn scenario)
- Geen verdere overnames of desinvesteringen
- alle cijfers in $ tenzij anders aangegeven
- Opmerkingen over veronderstellingen of suggesties voor andere variables welkom
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Op een week tijd ongeveer 8% naar omlaag...
Gisteren mijn kleine positie verkocht (diende als diversificatie van tech -- de sector waarin ik meestal investeer).
Persoonlijk mijn slechtste investering ooit, enkele jaren geleden gekocht aan €100 (nog voor de overname van SABMiller). Gelet op het ontvangen dividend geen extreem verlies, maar de biermarkt lijkt er de laatste jaren niet op vooruit te gaan.
We zullen binnen 6 tot 12 maanden zien of het de correcte beslissing was.
Persoonlijk mijn slechtste investering ooit, enkele jaren geleden gekocht aan €100 (nog voor de overname van SABMiller). Gelet op het ontvangen dividend geen extreem verlies, maar de biermarkt lijkt er de laatste jaren niet op vooruit te gaan.
We zullen binnen 6 tot 12 maanden zien of het de correcte beslissing was.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik heb mijn allereerste positie gekocht aan 79,28. 12 stuks maar. Nog gratis transactie tegoed bij Binck over
Ik heb er destijds een stuk of 100 gekocht voor minder dan € 25, dus ik sta voorlopig nog op winst.
Het is wat mij betreft nu wel een defensief aandeel geworden waar ik voorlopig niet veel groei meer van verwacht.
Het is wat mij betreft nu wel een defensief aandeel geworden waar ik voorlopig niet veel groei meer van verwacht.
Omzet stijgt, volumes blijven onder druk.
Meeste resultaten boven prognoses:
-) prognose omzetsgroei 3,6% 1-) resultaat 4,7%
-) prognose
-) prognose omzetsgroei 3,6% 1-) resultaat 4,7%
-) prognose
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
[quote=Crassus post_id=347533 time=1525846764 user_id=26130]
-) prognose omzetsgroei 3,6% -) resultaat 4,7%
-) prognose recurente ebita 6,1 -) resultaat 6,6%
Benieuwd naar de reactie.
-) prognose omzetsgroei 3,6% -) resultaat 4,7%
-) prognose recurente ebita 6,1 -) resultaat 6,6%
Benieuwd naar de reactie.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Een vraagje van een leek; wanneer ik kijk in het jaarverslag van 2017 zie ik in de cashflowstatement bij dividends paid $ 9275 staan. Als ik dit deel door het uitstaande aantal aandelen van 2010 kom ik op $ 4,61 per aandeel uit. Dit klopt echter niet want elders in het jaarverslag staat dividend per share $ 4,31. Zijn er nog meer aandelen die ik mee moet tellen in de berekening? Wat doe ik verkeerd?
Alvast dank
Alvast dank
Jaarverslag goed doornemen. Er zijn aandelen die nog niet officieel 'in omloop' zijn, maar wel meetellen, gerelateerd aan de SABMiller aankoop.
Dank voor deze info. Ik zal eens beginnen zoeken
Moet wel zeggen dat de naamsverandering van jupiler voor het WK naar Belgium geniaal was.
Alle gratis merchandise die ze hebben meegegeven daar staat overal Belgium op met logo van jupiler en wordt dus gedragen door super veel mensen ook de vlaggen hangen aan de huizen enzo.
Echt een geniale zet, zonder dat de mensen het beseffen maken ze reclame voor hun bier en ab inbev met tegelijkertijd voor België te supporteren. En zo surfen ze mee op de marketing machine van het WK en de rode duivels. Echt wie daar op gekomen is.. Top!
Alle gratis merchandise die ze hebben meegegeven daar staat overal Belgium op met logo van jupiler en wordt dus gedragen door super veel mensen ook de vlaggen hangen aan de huizen enzo.
Echt een geniale zet, zonder dat de mensen het beseffen maken ze reclame voor hun bier en ab inbev met tegelijkertijd voor België te supporteren. En zo surfen ze mee op de marketing machine van het WK en de rode duivels. Echt wie daar op gekomen is.. Top!
In 2014 en 2016 zag ik overal vlaggen, banners en t-shirts van Belgische vlaggen met daarop in het groot 'Jupiler'. Geen enkel land in de wereld laat het toe dat een merk reclame maakt op de vlag van het land.
Het zou me niet verwonderen mochten kindjes in Equador, Colombia, Zimbabwe, ... ergens op school de vlaggen van de verschillende landen moeten aanleren en dat daar een Belgische met Jupiler-vermelding tussen zou zitten.
Eigenlijk is dat geen geniale zet, nu staat er 'Belgium' op die vlaggen. Over 4 jaar, WK van 2022, is 80% van de bevolking dit alweer vergeten.
Trouwens, sowieso is een WK of EK goed voor de kwartaalcijfers, die maand wordt enorm veel gezopen. Hoe verder we geraken hoe zotter de menigte zal worden en hoe meer zatlappen er zullen rondlopen. Jupiler is een toegankelijk en goedkoop merk. Supporters gaan zich niet volkappen met premium bieren.
Het zou me niet verwonderen mochten kindjes in Equador, Colombia, Zimbabwe, ... ergens op school de vlaggen van de verschillende landen moeten aanleren en dat daar een Belgische met Jupiler-vermelding tussen zou zitten.
Eigenlijk is dat geen geniale zet, nu staat er 'Belgium' op die vlaggen. Over 4 jaar, WK van 2022, is 80% van de bevolking dit alweer vergeten.
Trouwens, sowieso is een WK of EK goed voor de kwartaalcijfers, die maand wordt enorm veel gezopen. Hoe verder we geraken hoe zotter de menigte zal worden en hoe meer zatlappen er zullen rondlopen. Jupiler is een toegankelijk en goedkoop merk. Supporters gaan zich niet volkappen met premium bieren.
Zelfs al zou de consumptie van Jupiler VERDUBBELEN in juni, dan nog zou je daar quasi niets van merken in de jaarcijfers.
Inbev heeft op het wk ingezet op Bud!
Kijk maar naar de troffee die de man van de match krijgt.
Van jupiler zal het niet komen!
Kijk maar naar de troffee die de man van de match krijgt.
Van jupiler zal het niet komen!
Jupiler is alleen in België een groot merk en België is sowieso verwaarloosbaar in de cijfers van de groep. Die tijdelijke rebranding zal dus geen potten breken (cf. rebranding Bud > America 2 jaar geleden). En zo'n rebranding kost natuurlijk ook een hoop geld...
AB InBev kopen omdat je sterke verkoopcijfers voor Jupiler/Belgium verwacht, is zoals Apple kopen omdat je sterk in de iPad gelooft. Die activiteiten wegen gewoon te weinig door in de totale activiteiten van de groep; too small to move the needle.
AB InBev kopen omdat je sterke verkoopcijfers voor Jupiler/Belgium verwacht, is zoals Apple kopen omdat je sterk in de iPad gelooft. Die activiteiten wegen gewoon te weinig door in de totale activiteiten van de groep; too small to move the needle.