Onvrede nieuw platform
Onvrede nieuw platform
Via deze weg wil ik mijn onvrede uiten over het nieuwe platform (spaarrekeningen). Ten eerste is nergens een limiet te vinden van overshrijving naar externe rekening. Blijkbaar is dit 50.000 euro per dag. Ten tweede, bij het aanmaken van een overschrijving moet je erg veel gegevens invullen zelfs een BIC nummer (kom nu, voor een Belgische rekening zou dit toch zeker niet nodig moeten zijn). Ten derde, de foutmelingen als iets niet lukt zijn totaal nietszeggend. In de vorm van: "Er is iets mis gegaan voor meer informatie contacteer onze klantendienst".
Bovendien vind ik de nieuwe inlogprocedure omslagtig. Ik moet nu een nummer onthouden als mijn gebruikersnaam, kan dit niet gewoon met een echte gebruikersnaam. Zijn er nog personen niet tevreden? Momenteel ben ik een ontevreden klant. Overweeg om terug naar NIBC te gaan, hun interface is clean en lean. Dat van ME3 is er precies een van internetbankieren anno 2005.
Bovendien vind ik de nieuwe inlogprocedure omslagtig. Ik moet nu een nummer onthouden als mijn gebruikersnaam, kan dit niet gewoon met een echte gebruikersnaam. Zijn er nog personen niet tevreden? Momenteel ben ik een ontevreden klant. Overweeg om terug naar NIBC te gaan, hun interface is clean en lean. Dat van ME3 is er precies een van internetbankieren anno 2005.
Re: Onvrede nieuw platform
Ik ben ook allerminst onder de indruk. Ik was zelfs mijn wachtwoord vergeten. De procedure om een nieuw te krijgen is ongelooflijk omslachtig (ik wist bijvoorbeeld mijn geheime vraag niet meer- geheime vragen vind ik ook zo'n debiel ding). En blijkbaar weet IT niet hoe ze de geheime vraag moeten opnieuw instellen, dus mijn geheime vraag blijft default op het huidige staan 

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Onvrede nieuw platform
Nummer onthouden doet mijn browser.Galactic schreef: ↑27 juni 2018, 22:43
Bovendien vind ik de nieuwe inlogprocedure omslagtig. Ik moet nu een nummer onthouden als mijn gebruikersnaam, kan dit niet gewoon met een echte gebruikersnaam. Zijn er nog personen niet tevreden? Momenteel ben ik een ontevreden klant. Overweeg om terug naar NIBC te gaan, hun interface is clean en lean. Dat van ME3 is er precies een van internetbankieren anno 2005.
Wachtwoord onthouden doet mijn browser.
Dit wordt bij mezelf in mijn browser voor mij bijgehouden.
Dus het enige nog nodig om in te loggen is nog uwe gsm.
Estate Guru believer.
Re: Onvrede nieuw platform
Vind de log in geen verbetering.
Ze moeten hetzelfde doen als binck, enkel een text bericht als je echt iets wil doen.
Eens iets checken kan zonder.
Ze moeten hetzelfde doen als binck, enkel een text bericht als je echt iets wil doen.
Eens iets checken kan zonder.
Re: Onvrede nieuw platform
Bwa ik vind voor de update al het opvragen van het wachtwoord behoorlijk omslachtig.
Eerst mailtje sturen naar Medirect dan telefoontje krijgen en daar vragen ze dan waar ik woon, geboortedatum, hoeveel er op mijn rekening stond. Dan wanneer ik ongeveer mijn rekening had geopend en dan vroegen ze nog mijn veiligheidsvragen. Allemaal via de telefoon maar uiteindelijk heb ik wel men wachtwoord gekregen

Re: Onvrede nieuw platform
Iets nieuws, is vaak eng, neen?
Re: Onvrede nieuw platform
Ik ben zoiezo van de strekking dat als je het niet beter maakt je er inderdaad beter af blijft, en dat is voor deze zeker van toepassing. Iets nieuws moet een verbetering zijn, niet een achteruitgang... Bij een andere niet te noemen bank vul ik een gebruikersnaam in en een wachtwoord. Op mijn smartphone krijg ik dan een notificatie welke ik moet valideren met de vingerafdrukscanner en/of pincode en dit werkt fantastisch (en ook over WIFI verbinding). Nu voor dat SMSje kan ik ook nog eens elke keer naar buiten gaan wegens binnen geen ontvangst. SMS'jes is iets van 1998.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Berichten: 1241
- Lid geworden op: 05 jan 2014
- Contacteer:
Re: Onvrede nieuw platform
Ik vind het nieuwe platform een hele verbetering, maar dat is niet echt een prestatie...
Dit gezegd zijnde is MeDirect niet direct (pun intended
) geschikt als bank voor de dagdagelijkse bankzaken.
Dit gezegd zijnde is MeDirect niet direct (pun intended

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Re: Onvrede nieuw platform
In 1982 moest je 5 jaar wachten op je bestelling van je nieuwe tweedehandse Trabant ...


By the way, er bestaan zelfs nog mensen zonder gsm, laat staan een smartphone ... zoals ik


Re: Onvrede nieuw platform
Re: Onvrede nieuw platform
Ik vind het ook geen verbetering.
De PC wordt hier niet alleen door mij gebruikt. Dus nrs en wachtwoorden laten "onthouden" is geen optie voor mij.
Vrouwen zijn meestal ook niet "vergroeid" met hun GSM. Om de SMS te krijgen, moet ik die dan telkens gaan zoeken op een tafel of in een handtas.
Gelukkig hoef ik slechts sporadisch in te loggen. MeDirect zou ik nooit als hoofdbank kunnen gebruiken.
De PC wordt hier niet alleen door mij gebruikt. Dus nrs en wachtwoorden laten "onthouden" is geen optie voor mij.
Vrouwen zijn meestal ook niet "vergroeid" met hun GSM. Om de SMS te krijgen, moet ik die dan telkens gaan zoeken op een tafel of in een handtas.
Gelukkig hoef ik slechts sporadisch in te loggen. MeDirect zou ik nooit als hoofdbank kunnen gebruiken.
Re: Onvrede nieuw platform
Ik snap de ergernis niet goed.. je accountnummer staat in je uitreksels, als het de gsm van je vrouw is, vraag je die wanneer je beslist in te loggen, en niet eenmaal je 2 stappen verder bent die procedure?
Het zal een oude generatie-kwestie zijn
Het zal een oude generatie-kwestie zijn

Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor