De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Seehofer heeft zijn hand overspeeld. De Duitse media verklaren hem zonder uitzondering gek (en gebruiken nog minder fraaie woorden dan dat), zijn eigen partijleiding is opstandig en de rangen in de CDU sluiten zich achter Merkel. Ondertussen slaapwandelt de CSU in alle peilingen richting een afstraffing in de aankomende deelstaatverkiezingen. Het zal nu zoeken zijn naar een eervolle exitformule voor Seehofer.
In Beieren is de CDU ondertussen populairder in (hypothetische) peilingen dan de CSU. Dat is ongezien. Seehofer's strategie om de opkomst van de AfD te counteren was om zijn partij om te vormen tot een 'AfD-light'. Daarmee vergat hij echter dat de CSU in wezen een volkspartij in een welvarende staat is en geen protestpartij. In een recente enquete van de lokale kwaliteitskrant, de Süddeutsche Zeitung, gaf 40 % van de respondenten op de vraag "wat is de grootste bedreiging voor Beieren?" als antwoord "de CSU". Migratie en vastgoedprijzen deelden met nog geen 15 % elk een verre tweede plaats.
EDIT: Seehofer blijft nu toch, het compromisvoorstel dat bereikt werd wijkt amper af van hetgeen Merkel op haar Europese minitop afsprak. Vernederend voor Seehofer: dreigen om de coalitie op te blazen als je je zin niet krijgt, je zin niet krijgen en gewoon op post blijven. http://www.sueddeutsche.de/politik/eil- ... -1.4036302
In Beieren is de CDU ondertussen populairder in (hypothetische) peilingen dan de CSU. Dat is ongezien. Seehofer's strategie om de opkomst van de AfD te counteren was om zijn partij om te vormen tot een 'AfD-light'. Daarmee vergat hij echter dat de CSU in wezen een volkspartij in een welvarende staat is en geen protestpartij. In een recente enquete van de lokale kwaliteitskrant, de Süddeutsche Zeitung, gaf 40 % van de respondenten op de vraag "wat is de grootste bedreiging voor Beieren?" als antwoord "de CSU". Migratie en vastgoedprijzen deelden met nog geen 15 % elk een verre tweede plaats.
EDIT: Seehofer blijft nu toch, het compromisvoorstel dat bereikt werd wijkt amper af van hetgeen Merkel op haar Europese minitop afsprak. Vernederend voor Seehofer: dreigen om de coalitie op te blazen als je je zin niet krijgt, je zin niet krijgen en gewoon op post blijven. http://www.sueddeutsche.de/politik/eil- ... -1.4036302
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Die prijzen zijn excl. BTW en bovendien VS-prijzen.
Tesla heeft nu zijn quota gehaald maar in het verleden is ook al gebleken dat achteraf de teugels gevierd werden en dat die quota dan niet meer gehaald werden.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Blijkbaar gemiddeld $50.000 of meer, inclusief de nodige opties. Zo komt er de broodnodige cash binnen die Tesla kan doen overleven.
Heb mij vandaag nog wat aandelen Ageas aangeschaft.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Voor dat zachte prijsje krijg je een auto zonder remtestSpruitekop schreef: ↑3 juli 2018, 00:08Die prijzen zijn excl. BTW en bovendien VS-prijzen.
Tesla heeft nu zijn quota gehaald maar in het verleden is ook al gebleken dat achteraf de teugels gevierd werden en dat die quota dan niet meer gehaald werden.
https://eu.usatoday.com/story/tech/2018 ... 755689002/
Vandaag omhoog, maandag omlaag, want: shocking, de taxatie gaat door
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Wat me toch opvalt... Er zijn ontzettend veel 'zware verliezers' (-10% & véél meer) dit jaar op de continumarkt...
Ik vergeet er wss nog enkelen.
de telecommers
Aperam
Balta
Bpost
Bekaert
EVS
Econocom
Greenyard
Hamon
Jensen
Nyrstar
Ontex (voorlopig toch)
Sioen
Smartphoto
Tessenderlo
Vandevelde
Daarnaast nog vele 'kleinere verliezen' zoals Picanol & Texaf met een YTD -8%
Ik vergeet er wss nog enkelen.
de telecommers
Aperam
Balta
Bpost
Bekaert
EVS
Econocom
Greenyard
Hamon
Jensen
Nyrstar
Ontex (voorlopig toch)
Sioen
Smartphoto
Tessenderlo
Vandevelde
Daarnaast nog vele 'kleinere verliezen' zoals Picanol & Texaf met een YTD -8%
"Trump administration announces list of tariffs on $200 billion in Chinese goods"
https://www.cnbc.com/2018/07/10/white-h ... riffs.html
Dit begint al aardig uit de hand te lopen. Vraag me af wanneer de GOP meerderheid in het Congress eindelijk eens hun mond open gaan trekken. Republikeinen waren toch voorstander van free trade.
https://www.cnbc.com/2018/07/10/white-h ... riffs.html
Dit begint al aardig uit de hand te lopen. Vraag me af wanneer de GOP meerderheid in het Congress eindelijk eens hun mond open gaan trekken. Republikeinen waren toch voorstander van free trade.
Tja, republikeinen zijn voorstander van de vrije markt in theorie.
Maar je hebt een punt kan me ondanks de sterke anti china gevoelens niet inbeelden dat alle republikeinen staan te springen voor een handelsoorlog.
Maar je hebt een punt kan me ondanks de sterke anti china gevoelens niet inbeelden dat alle republikeinen staan te springen voor een handelsoorlog.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Zolang er hoop is dat die importheffingen tot een betere deal voor de USA gaan leiden, zullen de Republikeinen wel blijven meewerken, maar als er écht een handelsoorlog losbarst dan is dat not good voor de beurs en voor business en dan zullen ze wel tot inkeer komen. Tenzij het allemaal fake news is natuurlijk...
Wat zouden de gevolgen zijn als China, uit wraak voor de handelsbeperkingen, haar miljarden aan dollars (vreemde valuta, staatobligaties ,...) van de hand doet?
Ooit eens gelezen dat China hiermee de USA $ ten gronde kan richten.
Ooit eens gelezen dat China hiermee de USA $ ten gronde kan richten.
Als ze bestaande obligaties op de secundaire markt verkoopt, zal dat voor de VS weinig tot geen effect hebben. Voor China zelf zal het tot een aanzienlijk verlies leiden, aangezien zo'n enorm volume aan obligaties niet verkocht raakt zonder de prijs ervan ernstig te drukken.
Problematischer zou zijn als China stopt met het kopen van nieuwe Amerikaanse uitgiftes. Dat zou de Amerikaanse overheidsrente doen stijgen, al kan niemand zeggen met hoeveel. Anderzijds loopt China dan het risico dat de Yuan stijgt, wat hun eigen export zou schaden.
Het obligatiebeleid wijzigen is dus voor China ook riskant, waardoor ik me niet kan voorstellen dat ze dat wapen zouden inzetten zolang er nog uitzicht op een oplossing is. Maar wie weet waar China toe bereid is als het te veel in een hoekje geduwd wordt...
Problematischer zou zijn als China stopt met het kopen van nieuwe Amerikaanse uitgiftes. Dat zou de Amerikaanse overheidsrente doen stijgen, al kan niemand zeggen met hoeveel. Anderzijds loopt China dan het risico dat de Yuan stijgt, wat hun eigen export zou schaden.
Het obligatiebeleid wijzigen is dus voor China ook riskant, waardoor ik me niet kan voorstellen dat ze dat wapen zouden inzetten zolang er nog uitzicht op een oplossing is. Maar wie weet waar China toe bereid is als het te veel in een hoekje geduwd wordt...
Tussentijdse verkiezingen komen eraan in de VS. Niets is slechter voor je imago als parij dan interne verdeeldheid + Trumpiaanse standpunten zijn populairder bij die-hard Republikeinse kiezers dan de standpunten van de Republikeinse partij.
Denk dus dat tegengas vanuit het Congres ten vroegste na de verkiezingen mag verwacht worden.
Dat op zich gaat ook voor de VS een negatief effect hebben, lagere prijzen op de secundaire markt zorgen ervoor dat investeerders een hogere rente zullen eisen voor nieuwe uitgiftes. Maar China heeft nog wel meer achter de hand als het op handelsoorlog aankomt, de eigen termijnmarkt voor olie in yuan is daar een van. De jongste gas deal met Rusland is trouwens al in yuan, verder valt het af te wachten of China in de pas gaat blijven lopen met de Amerikaanse politiek tegenover bv Iran en Noord Korea.dw schreef: ↑11 juli 2018, 14:43 Als ze bestaande obligaties op de secundaire markt verkoopt, zal dat voor de VS weinig tot geen effect hebben. Voor China zelf zal het tot een aanzienlijk verlies leiden, aangezien zo'n enorm volume aan obligaties niet verkocht raakt zonder de prijs ervan ernstig te drukken.
Klopt. Anderzijds: toenemende onderzekerheid bij een dergelijke escalatie van de handelsoorlog stuwt de vraag naar overheidsobligaties (al dan niet ten onrechte), wat de rente van Amerikaanse obligaties zou drukken. SocGen en andere analisten stellen dat dat het effect van een Chinese verkoop zou moeten neutraliseren, al is zoiets natuurlijk onmogelijk te met zekerheid te voorspellen. Al bij al lijkt het obligatiewapen me er eentje dat China niet kan gebruiken zonder even hard in het eigen vel te snijden.
Overschakelen op alternatieve munten voor internationale transacties lijkt me wel iets dat China zonder al te veel risico kan invoeren. Lijkt me ook niet meer dan wenselijk overigens, nu zitten we in de absurde situatie dat de VS het bijvoorbeeld moeilijk kan maken voor Europese bedrijven om handel te drijven met Iran. Overstappen naar een 'mandje' van reservemunten zal vroeg of laat onvermijdelijk worden als de VS de dollar op dergelijke wijze blijft misbruiken.
Overschakelen op alternatieve munten voor internationale transacties lijkt me wel iets dat China zonder al te veel risico kan invoeren. Lijkt me ook niet meer dan wenselijk overigens, nu zitten we in de absurde situatie dat de VS het bijvoorbeeld moeilijk kan maken voor Europese bedrijven om handel te drijven met Iran. Overstappen naar een 'mandje' van reservemunten zal vroeg of laat onvermijdelijk worden als de VS de dollar op dergelijke wijze blijft misbruiken.