Verzekering rechtbijstand
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Verzekering rechtbijstand
Wanneer men een rechtsbijstand privé wenst ,wat is de kostprijs ongeveer hiervan?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Verzekering rechtbijstand
zit meestal standaard in uw familiale ...
In sommige brandverzekeringen zit dit ook, opletten dat je dan geen dubbele verzekering hebt.
Omni-contracten RB zijn ook interessant (bijna niemand heeft dit) voor contractuele geschillen.
Vb. ik had 10 jaar garantie op de omvormer van mijn zonnepalen. Na 7 jaar gaf deze de geest en de installateur stuurde mij van het kastje naar de muur. RB-verzekering heeft een brief laten sturen door een advocaat en was snel geregeld (+ verloren GSC door zijn nalatigheid)
In sommige brandverzekeringen zit dit ook, opletten dat je dan geen dubbele verzekering hebt.
Omni-contracten RB zijn ook interessant (bijna niemand heeft dit) voor contractuele geschillen.
Vb. ik had 10 jaar garantie op de omvormer van mijn zonnepalen. Na 7 jaar gaf deze de geest en de installateur stuurde mij van het kastje naar de muur. RB-verzekering heeft een brief laten sturen door een advocaat en was snel geregeld (+ verloren GSC door zijn nalatigheid)
Wat ik eigenlijk zoek is een soort verzekering dat je bijstaat bij alle conflicten dat je kan hebben.
bvb. ziekenhuis,werkgever,gemeente of staat
Wanneer het dan toch tot een rechtszaak zou komen alle advocaatkosten betaald worden.
bvb. ziekenhuis,werkgever,gemeente of staat
Wanneer het dan toch tot een rechtszaak zou komen alle advocaatkosten betaald worden.
awel, eens googelen om 'rechtsbijstand omni-contract'
Ok thanks voor de tips
@waterboy - ook eens www.das.be bekijken
Ik zou vooral ook eens naar de uitsluitingen en beperkingen kijken in de voorwaarden van de polis.
Geen enkele maatschappij gaat de deur te wijd open zetten voor het creëren van ruzies waarbij zij dan opdraaien voor de kosten.
Bv : vanaf wanneer dekking ? Hoeveel tussenkomsten ? Maximum kosten voor tussenkomsten ? Welke geschillen zijn uitgesloten ?
No pun intended towards the topic starter.
Geen enkele maatschappij gaat de deur te wijd open zetten voor het creëren van ruzies waarbij zij dan opdraaien voor de kosten.
Bv : vanaf wanneer dekking ? Hoeveel tussenkomsten ? Maximum kosten voor tussenkomsten ? Welke geschillen zijn uitgesloten ?
No pun intended towards the topic starter.
Als je zoiets zoekt, zou ik echt bij DAS of bij ARAG gaan. Dat zijn feitelijk de enige 2 echte onafhankelijke rechtsbijstandsverzekeraar. Bovendien hebben beide een goed product (zowel contractueel als extra-contractueel). Hou er wel rekening mee dat dit al gauw 300 EUR/jaar gaat kosten. De andere op de markt Defendo (KBC), Euromex (Baloise), Lar (AXA), Providis (AG Insurance),... zijn allemaal gebonden aan een verzekeringsmaatschappij en zijn bezwaarlijk onafhankelijk... Ik zou bijvoorbeeld geen grote schade willen hebben als je rechtsbijstand bij LAR zit en de veroorzaker bij AXA.
Kijk bovendien naar je vergoedingslimieten. Met een omni-contracten dekking tot 6.500 EUR (zoals Ethias het doet), ben je immers ook niets. Voor zover ik mij kan herinneren is DAS wel veruit de beste op de markt. Zowel qua dekkingen als qua limieten. Maar dit gaat je uiteraard wel iets kosten .
Het is zoals het gezegde If you pay peanuts, you get monkeys .NS2SN schreef: ↑21 juli 2018, 11:25Als je zoiets zoekt, zou ik echt bij DAS of bij ARAG gaan. Dat zijn feitelijk de enige 2 echte onafhankelijke rechtsbijstandsverzekeraar. Bovendien hebben beide een goed product (zowel contractueel als extra-contractueel). Hou er wel rekening mee dat dit al gauw 300 EUR/jaar gaat kosten. De andere op de markt Defendo (KBC), Euromex (Baloise), Lar (AXA), Providis (AG Insurance),... zijn allemaal gebonden aan een verzekeringsmaatschappij en zijn bezwaarlijk onafhankelijk... Ik zou bijvoorbeeld geen grote schade willen hebben als je rechtsbijstand bij LAR zit en de veroorzaker bij AXA.
Kijk bovendien naar je vergoedingslimieten. Met een omni-contracten dekking tot 6.500 EUR (zoals Ethias het doet), ben je immers ook niets. Voor zover ik mij kan herinneren is DAS wel veruit de beste op de markt. Zowel qua dekkingen als qua limieten. Maar dit gaat je uiteraard wel iets kosten .