Bijstortingen arpe
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Re: Bijstortingen arpe
GEPE heette het bij MK. Dat was pas een ramp, plots is het augustus en zit er nog maar €0 in je potje. Omgekeerd kan ook. Je kan een 'GO' krijgen in januari en dat het eind januari al 20% lager staat.
Re: Bijstortingen arpe
GEPE is een markt-timing mechanisme.
Dit is niet gespreid beleggen zoals het gebruikelijk word gedefinieerd (vaste bedragen op vooraf bepaalde ogenblikken).
Effectief Markt-timing is zeer moeilijk. Beleggers die proberen de markt te timen halen veelal een gevoelig lager rendement dan zij die geprogrammeerd gespreid instappen of zij die in eenmalig beleggen.
Dit is niet gespreid beleggen zoals het gebruikelijk word gedefinieerd (vaste bedragen op vooraf bepaalde ogenblikken).
Effectief Markt-timing is zeer moeilijk. Beleggers die proberen de markt te timen halen veelal een gevoelig lager rendement dan zij die geprogrammeerd gespreid instappen of zij die in eenmalig beleggen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.