Waar voordelig cash US Dollar omruilen naar Euro?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Waar voordelig cash US Dollar omruilen naar Euro?
Heb zelf ooit in het verleden ook eens een probleem gehad bij een andere bank waar het lokale kantoor me niet kon/wou helpen. Na contact met het hoofdkantoor kon het opeens wel. Ben er ondertussen geen klant meer.
-
- Newbie
- Contacteer:
Deutsche bank heeft geen al te beste reputatie. Ook gelezen dat de kredietwaardigheid wankelde onder een stresstest. De
" Gründlichkeit " is er niet vanzelfsprekend. Blijkbaar willen ze ook niets te maken hebben met de FATCA en weigeren ze Amerikaanse klanten en ook anderen die zelfs maar een link hebben met de VS. Ze hebben mijn relatie met hen beëindigd omdat ik een Amerikaans telefoonnummer heb ten dienste van mijn Amerikaanse klanten. Niet erg, er zijn wel betere banken.
Ik ervaar die tegenwoordige nazi-attitude tov cash geld als absurd.JW1 schreef: ↑2 maart 2016, 09:59 @pukkie: Elke bank zal wel vragen waar die 10000 dollar vandaan komt en dat al dan niet melden als verdachte transactie. En aangezien het bewijs van afhaling rekening er niet meer is ...
Cash=je bent een crimineel tenzij je het tegendeel kan bewijzen
Ik zou het onder de matras stoppen als hedge tegen een verdere crash van de euro![]()
Ik gebruik bij kopen ter plekke altijd cash.
Simpel omdat dat maakt dat je minst afhankelijk bent van derden.
Iemand met een betaalkaart, is afhankelijk van elektriciteit, van een verbonden netwerk en van server(s).
Kijk maar naar die uitvallen van zelfs die server(s), vaak rond drukke koopmomenten. Je staat daar dan aan de kassa, niet in staat te betalen.
En net zoals met cash, waar sommigen sukkelen om de briefkes en de munten bijeen te garen, zie je er bij die kaartbetalingen ook sukkelen met foute codes, of nog vaker: saldo is op. Als je cash hebt weet je veel rapper of je kan betalen, en je kunt zelfs voor het binnenkomen rap eens checken. Ze hebben dan ergens 6 kaarten, en zitten die dan 1 na 1 te proberen tot ergens 1 wèl genoeg saldo heeft. En soms zelfs geen 1. Dan beginnen ze zaken uit hun koopwaar te halen, kassierster zegt zoveel, proberen ze weer, gaat weer niet, massa's tijdverlies.
Met cash heb ik zo een gesukkel nog nooit gezien. Het enige dat tijdverlies geeft zijn die mensen die hun kleingeld niet regelmatig eens gebruiken, om dan in 1 keer een geldbom aan de kassa te geven. Maar dat gebeurt maar weinig.
Ik voorkom dat ik teveel kleingeld heb door op voorhand na de comma uit te rekenen, om dan "bij te geven", zodat de kassa geen, of minder kleingeld moet teruggeven. Ik bepaal soms zelfs wat ik koop op die basis. Een pak meer of minder om uit te komen op mijn kleingeld te kunnen bijgeven.
Omdat sommigen cash gebruiken om gedwongen betalingen aan Staat te ontlopen, straft Staat iedereen.
Dat is ook nazi-attitude: een heel dorp tegen de muur zetten als repressaille voor verzet door enkelen.
Dat gepest / limiteren van cashbetalers is typisch voor overheden die de extreme toer opgaan.
In de geschiedenis ook zo geweest.
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
Als je slim bent kan je op voorhand je saldo checken op je mobiele app wat er nog van geld op je kaart staat dus dat is geen argument om cash te promoten...
Daar ik geen smartphone heb, kan ik dit niet checken via een mobiele app.
Maar ik weet altijd over hoeveel geld ik ongeveer kan beschikken met mijn betaalkaart(en) en voor grote onverwachte uitgaven kan ik altijd nog een kredietkaart gebruiken.
Cash betalen doe ik in ons land, normaal gezien, alleen voor bedragen van minder dan 10€.
Voor het buitenland zal ik wél extra cash voorzien (afhankelijk van de reisbestemming en eventueel in plaatselijke munt). Maar waar mogelijk, zal ik op reis altijd met een van mijn creditcards betalen.
Bij mijn internetbanken en mijn plaatselijk Argentakantoor kan ik geen vreemde munten aankopen. Toen ik bij mijn laatste reis US-dollars nodig had, heb ik die aangekocht op de luchthaven bij Travelex. Niet goedkoop, maar je kunt daar bij de terugkomst je eventuele overschot gratis inwisselen mits je het aankoopbewijs kunt voorleggen.

Maar ik weet altijd over hoeveel geld ik ongeveer kan beschikken met mijn betaalkaart(en) en voor grote onverwachte uitgaven kan ik altijd nog een kredietkaart gebruiken.
Cash betalen doe ik in ons land, normaal gezien, alleen voor bedragen van minder dan 10€.
Voor het buitenland zal ik wél extra cash voorzien (afhankelijk van de reisbestemming en eventueel in plaatselijke munt). Maar waar mogelijk, zal ik op reis altijd met een van mijn creditcards betalen.
Bij mijn internetbanken en mijn plaatselijk Argentakantoor kan ik geen vreemde munten aankopen. Toen ik bij mijn laatste reis US-dollars nodig had, heb ik die aangekocht op de luchthaven bij Travelex. Niet goedkoop, maar je kunt daar bij de terugkomst je eventuele overschot gratis inwisselen mits je het aankoopbewijs kunt voorleggen.
Dit heeft niks met slim of domheid te maken, gewoon met luiheid om indien onzeker / anderen ook toegang, te controleren. Van cash in je portefeuille ben je zeker, of je zou al ongeweten bestolen moeten zijn geweest.
Dat is dus wèl een argument om cash te promoten.
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
En waar ruil je nu voordelig je USD in ?

Bij Binckbank kost het je 0,5%.