Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Ik niet alleszins.
Je kunt het ook afvragen van mohawk inc maar denk om toch pakket bij te kopen.
Spectaculaire duik van FB. Maar ook een spectaculaire stijging van FB de voorbije 2 maanden.
Staat gewoon terug op het niveau van mei ... dus niet te blind op staren.
Staat gewoon terug op het niveau van mei ... dus niet te blind op staren.
Inderdaad, de spectaculaire duik is heel wat minder spectaculair als je kijkt naar wat het aandeel de afgelopen maanden/jaren gedaan heeft. Ik vind het nog altijd overgewaardeerd.
Anderzijds, de daling is een gevolg van bijkomende investeringen op vlak van security, privacy, fake news etc. Die investeringen gaan wegen op de winstgevendheid, maar dit lijkt me een gezonde investering om facebook een beter en betrouwbaarder platform te maken. Op lange termijn is dit een noodzakelijke investering.
Anderzijds, de daling is een gevolg van bijkomende investeringen op vlak van security, privacy, fake news etc. Die investeringen gaan wegen op de winstgevendheid, maar dit lijkt me een gezonde investering om facebook een beter en betrouwbaarder platform te maken. Op lange termijn is dit een noodzakelijke investering.
SjansekePoldermol schreef: ↑22 juli 2018, 22:25 Wel, ik had het vooral als een call-optie op de volatiliteit, toen die zo laag stond vorig jaar. Dus Flow heeft in dat opzicht zijn nut bewezen, en ik ben er momenteel terug uit (in mijn persoonlijke portefeuille. In de NEPO staat er inderdaad nog een positie die diende om een geschreven call af te dekken, die nu wellicht/misschien waardeloos zal aflopen).
Sinds kort heb ik Altran op mijn watchlist staan. Voor zover ik het begrijp voeren zij R&D-achtige activiteiten uit voor derden (correct me if I'm wrong). Dat spreekt me op zich wel aan.
Onlangs hebben zij voor de hoofdprijs een branchegenoot in de VS overgenomen, met private equity als verkopende partij. Laatst viel er al meteen een lijk uit de kast bij die nieuwe "aanwinst" (op zich marginaal lijkende spookorder(s)). Het is mij niet helemaal duidelijk of de verkopende partij daar nog (gedeeltelijk) voor aansprakelijk kan en/of zal worden gesteld.
Op basis van de cijfertjes lijkt dit aandeel me aantrekkelijk te worden. De grafiek heeft echter nog veel weg van een vallend mes, zonder echt duidelijk steunniveau (potentiele steunzone 7,75-8,25, had ik met potlood in mijn watchlist gezet). Ik zou dan ook graag de halfjaarcijfers (6 september) en eventueel daaraan voorafgaande communicatie afwachten voor ik een positie in neem.
Wie weet me meer te vertellen over Altran en/of heeft er een mening over?
Onlangs hebben zij voor de hoofdprijs een branchegenoot in de VS overgenomen, met private equity als verkopende partij. Laatst viel er al meteen een lijk uit de kast bij die nieuwe "aanwinst" (op zich marginaal lijkende spookorder(s)). Het is mij niet helemaal duidelijk of de verkopende partij daar nog (gedeeltelijk) voor aansprakelijk kan en/of zal worden gesteld.
Op basis van de cijfertjes lijkt dit aandeel me aantrekkelijk te worden. De grafiek heeft echter nog veel weg van een vallend mes, zonder echt duidelijk steunniveau (potentiele steunzone 7,75-8,25, had ik met potlood in mijn watchlist gezet). Ik zou dan ook graag de halfjaarcijfers (6 september) en eventueel daaraan voorafgaande communicatie afwachten voor ik een positie in neem.
Wie weet me meer te vertellen over Altran en/of heeft er een mening over?
Ik ken Altran als leverancier. Het verschil met een IT consultancy bureau is dat ze mensen hebben met een engineering achtergrond ipv een pure IT achtergrond. Ze helpen bvb bij het ontwikkelen van engineering software.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik ga mij hier niet al te populair maken, maar enig oordeel over Barclays?
Toegegeven, ronduit triestig track record en zijn vaker van CEO gewisseld dan van kousen, maar ze hebben dat cash betaald in de beurskoers en zouden nu via de transformatie (met o.m afstoten non-core assets) toch basis moeten gelegd hebben voor verdere winstgroei en stijgend dividend. H1 op 2 augustus en benieuwd of Staley eindelijk de eerste resultaten toont.
Ik kocht aan 1,39 GBP, wat me toen sterke onderwaardering leek en overweeg verder op te bouwen.
Toegegeven, ronduit triestig track record en zijn vaker van CEO gewisseld dan van kousen, maar ze hebben dat cash betaald in de beurskoers en zouden nu via de transformatie (met o.m afstoten non-core assets) toch basis moeten gelegd hebben voor verdere winstgroei en stijgend dividend. H1 op 2 augustus en benieuwd of Staley eindelijk de eerste resultaten toont.
Ik kocht aan 1,39 GBP, wat me toen sterke onderwaardering leek en overweeg verder op te bouwen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Iemand die Randstad koopwaardig vindt? Aardige cash conversion gezien lage marges. Synergievoordelen Manpower, lage schuldgraad, mooie dividenden gesteund door FCF. Faire waarde rond 68 m.i.
Ik zit met een (bij wijze van spreken) teveel aan dollars en ik weet niet goed wat ermee doen. Iemand een goede $$$ aandelentip? (Uitwisselen in EUR lijkt mij op dit moment niet opportuun.) Ik zag Skywork Solutions hier maar dat is geen structurele oplossing :-) Bedankt!
Geen idee, maar vergeet niet dat die sector zeer cyclisch is & dat de werkloosheid in bvb. USA nu op een all time low staat. 68 euro, dat is een opwaarts potentieel van 25%? Dat is er maar zeer beperkt voor zo'n cyclisch aandeel? daar zou ik toch meer marge op nemen. Kijk maar eens naar de LT grafiek, je ziet duidelijk waar de economie vertraagde... (zonder doji-kaarsen te moeten gebruiken )Groeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑1 augustus 2018, 09:21 Iemand die Randstad koopwaardig vindt? Aardige cash conversion gezien lage marges. Synergievoordelen Manpower, lage schuldgraad, mooie dividenden gesteund door FCF. Faire waarde rond 68 m.i.
Randstad lijkt me een mooi bedrijf om te kopen als het slecht gaat met de economie.
Fortive Corp. was de industriële/technologie poot van Danaher (heb ik al) die sinds 2015 zelfstandig op de beurs staatdreaZ schreef: ↑1 augustus 2018, 11:23 Ik zit met een (bij wijze van spreken) teveel aan dollars en ik weet niet goed wat ermee doen. Iemand een goede $$$ aandelentip? (Uitwisselen in EUR lijkt mij op dit moment niet opportuun.) Ik zag Skywork Solutions hier maar dat is geen structurele oplossing :-) Bedankt!
+/- vergelijkbaar met Alfa Laval (als je toch dichter bij huis wil komen...
Eventueel ook Roper Technologie
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Als je enkel aan het wachten bent op een gunstige wisselkoers kan je misschien beter je geld parkeren in een obligatie om je risico te beperken. Je aandeel zou maar eens een dip moeten hebben net wanneer de wisselkoers meezit.dreaZ schreef: ↑1 augustus 2018, 11:23 Ik zit met een (bij wijze van spreken) teveel aan dollars en ik weet niet goed wat ermee doen. Iemand een goede $$$ aandelentip? (Uitwisselen in EUR lijkt mij op dit moment niet opportuun.) Ik zag Skywork Solutions hier maar dat is geen structurele oplossing :-) Bedankt!
Als je toch een aandeel zoekt: eventueel een holding zoals Berkshire Hathaway of (verder van huis) Jardine? Typisch relatief veilige (en rendabele) keuzes binnen de aandelenmarkt. Of een breed gespreide ETF?
Dacht juist hetzelfde te schrijven. Een brede ETF of holding, en anders cash.
Ik snap wel niet goed van waar de redenering komt dat het geen goed moment is om naar EUR om te zetten. Op korte termijn kun je toch geen wisselkoersen voorspellen?
Ik snap wel niet goed van waar de redenering komt dat het geen goed moment is om naar EUR om te zetten. Op korte termijn kun je toch geen wisselkoersen voorspellen?