Apple Inc
TIP
Re: Apple Inc
AAPL 200,00 USD.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mss nog een tip voor hun Iphones: Ik heb nooit begrepen waarom de moeite doen om een super zuinig systeem op poten te zetten om dan vervolgens een kleinere batterij te plaatsen. Zonder de technische complexiteit te kunnen beoordelen zou je kunnen denken dat Apple als enige in staat zou moeten zijn een compacte smartphone in de markt te zetten die ca 5 dagen meegaat zonder opladen - instant KO voor de concurrentie?
Een smartphone die vijf dagen meegaat zonder opladen zou een gigantische batterij vereisen waardoor de smartphone zelf ook gigantisch dik zou zijn. Terwijl Apple er juist naar streeft om alles dunner en platter te maken, zoals hun MacBooks. Vorm primeert boven functionaliteit.
Waar haal je het vandaan dat het iPhone systeem energiezuiniger is? De sterkte van Apple is juist de brute rekenkracht die ze in die platte iPhones weten te proppen.
https://www.extremetech.com/mobile/2560 ... ell-wallop
Dat is algemeen geweten toch?sintorama schreef: ↑2 augustus 2018, 09:04 Waar haal je het vandaan dat het iPhone systeem energiezuiniger is? De sterkte van Apple is juist de brute rekenkracht die ze in die platte iPhones weten te proppen.
De batterij in een iPhone is ook een pak kleiner dan die van een Android systeem, terwijl de autonomie meestal hoger is...
Zoals Umi zegt.
Zeker nu in het geval van de iphone 8 heb je nu en de beste chip in een smartphone en dan nog eens het zuinigste.
De Iphone kan je in videotest niet vergelijken met Samsung aangezien samsung amoled heeft waardoor zwart echt zwart is. Daardoor is samsung sowieso in het voordeel bij video's omdat er veel donkere elementen zitten.
Bij webbrowsen haalt de iphone 8 met 1821 mAh 9u en 25 minuten.
De accuduur van de s9+ met 3500 mAh is 8u10 minuten.
dus zeeg nog eens dat apple niet zuinig is...
Zeker nu in het geval van de iphone 8 heb je nu en de beste chip in een smartphone en dan nog eens het zuinigste.
De Iphone kan je in videotest niet vergelijken met Samsung aangezien samsung amoled heeft waardoor zwart echt zwart is. Daardoor is samsung sowieso in het voordeel bij video's omdat er veel donkere elementen zitten.
naast die zuinige chip is 'iOS' ook veel zuiniger dan Android.boonpwnz schreef: ↑2 augustus 2018, 09:59 Zoals Umi zegt.
ps is iPhone voor de X ook niet overgeschakeld naar Amoled?
Ik zeg niet dat Apple niet zuinig is, maar het verschil is nu ook weer niet zo groot dat ze de autonomie tot 5 dagen kunnen brengen zonder de telefoon dikker of groter te maken. Het verschil in CPU kracht daarentegen is ENORM. Op single core verslaat een iPhone 7 zelfs de topmodellen van Samsung die een jaar recenter zijn. Apple ligt een factor 2 voor op de concurrentie.
In ieder geval bewijzen de cijfers dat Tim Cook voorlopig de raad van het spaargids forum niet nodig heeft om de strategie ivm het ontwerp van hun telefoons te bepalen.
In ieder geval bewijzen de cijfers dat Tim Cook voorlopig de raad van het spaargids forum niet nodig heeft om de strategie ivm het ontwerp van hun telefoons te bepalen.
Klopt en dan zie je ook het verschil bij videokijken. Nu ik snap wel dat Samsung hier eerste eindigt vanwege hun jarenlange expertise met amoled
Accuduur bij video kijken (helderheid @ 250cd/m²)
Smartphone
tijd in uren en minuten (hoger is beter)
Samsung Galaxy S8
18u
Google Pixel 2
13u41m
Apple iPhone SE
13u19m
Apple iPhone X
12u28m
Apple iPhone 7 Plus
9u48m
Apple iPhone 8 Plus
8u44m
Apple iPhone 8
8u43m
Autonomie van 5 Dagen... wie heeft dat nodig? Het is toch een automatisme om hem elke nacht op te laden?sintorama schreef: ↑2 augustus 2018, 10:10 Ik zeg niet dat Apple niet zuinig is, maar het verschil is nu ook weer niet zo groot dat ze de autonomie tot 5 dagen kunnen brengen zonder de telefoon dikker of groter te maken. Het verschil in CPU kracht daarentegen is ENORM. Op single core verslaat een iPhone 7 zelfs de topmodellen van Samsung die een jaar recenter zijn. Apple ligt een factor 2 voor op de concurrentie.
Zolang je maar een (lange) dag doorkomt is het OK toch..
Over 't algemeen kan ik perfect meerdere dagen met 1 batterijlading doen. Maar ik loop dan ook niet de hele dag te youtuben of te facebooken.
Anderzijds, als ik met de fiets rijd en de GSM als GPS gebruik dan houdt hij het maar een 5-tal uur vol.
Een grotere autonomie zou dus zeker geen kwaad kunnen.
Anderzijds, als ik met de fiets rijd en de GSM als GPS gebruik dan houdt hij het maar een 5-tal uur vol.
GPS slorpt idd veel energie, maar 5uur lijkt me toch vrij snel?sintorama schreef: ↑2 augustus 2018, 12:14 Over 't algemeen kan ik perfect meerdere dagen met 1 batterijlading doen. Maar ik loop dan ook niet de hele dag te youtuben of te facebooken.
Ik houd het iig zo lang niet (meer) vol op de fiets

Wel, het scherm staat dan ook de hele 5 uur op, dat zal wel de grootste verslinder zijn. Ik rijd ook geen 5 uur onafgebroken op de fiets, maar 2 uur oprijden, dan 1 uur rondtoeren, en dan 2 uur terugrijden = 5 uur. Daar gaat dus wel een hele dag over, maar nergens de mogelijkheid om op te laden.
ge kunt u ne dynamo installeren & ipv een lamp, sluit ge daar uwe gsm op aansintorama schreef: ↑2 augustus 2018, 12:28
Wel, het scherm staat dan ook de hele 5 uur op, dat zal wel de grootste verslinder zijn. Ik rijd ook geen 5 uur onafgebroken op de fiets, maar 2 uur oprijden, dan 1 uur rondtoeren, en dan 2 uur terugrijden = 5 uur. Daar gaat dus wel een hele dag over, maar nergens de mogelijkheid om op te laden.