Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Als je niet onmiddellijk een koopwaardig dollar aandeel wil en je exposure aan dollars wel gelijk wil houden kan je een obligatie overwegen.dreaZ schreef: ↑1 augustus 2018, 11:23 Ik zit met een (bij wijze van spreken) teveel aan dollars en ik weet niet goed wat ermee doen. Iemand een goede $$$ aandelentip? (Uitwisselen in EUR lijkt mij op dit moment niet opportuun.) Ik zag Skywork Solutions hier maar dat is geen structurele oplossing :-) Bedankt!
Je hebt dan toch een klein rendement (dat weliswaar wellicht onvoldoende zal zij om een negatieve evolutie van de wisselkoers te niet te doen) tov de cash aan te houden.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
-
- Hero Member
- Contacteer:
Umi schreef: ↑1 augustus 2018, 11:48Geen idee, maar vergeet niet dat die sector zeer cyclisch is & dat de werkloosheid in bvb. USA nu op een all time low staat. 68 euro, dat is een opwaarts potentieel van 25%? Dat is er maar zeer beperkt voor zo'n cyclisch aandeel? daar zou ik toch meer marge op nemen. Kijk maar eens naar de LT grafiek, je ziet duidelijk waar de economie vertraagde... (zonder doji-kaarsen te moeten gebruiken )Groeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑1 augustus 2018, 09:21 Iemand die Randstad koopwaardig vindt? Aardige cash conversion gezien lage marges. Synergievoordelen Manpower, lage schuldgraad, mooie dividenden gesteund door FCF. Faire waarde rond 68 m.i.
Randstad lijkt me een mooi bedrijf om te kopen als het slecht gaat met de economie.
Is berekend met een DCF die traditioneel bij mij heel wat meer marge bevat dan een 18x vks multiple. Dus mss kom je met een hogere multiple een hogere waarde uit
Dat verandert de zaak mogelijks.Groeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑1 augustus 2018, 17:15
Is berekend met een DCF die traditioneel bij mij heel wat meer marge bevat dan een 18x vks multiple. Dus mss kom je met een hogere multiple een hogere waarde uit
Voor zeer cyclische aandelen neem ik meestal een multiple van 15x.
Mee eens. Twee jaar geleden door mij getipt op €34 en het aandeel staat nu dus eerder relatief hoog naar mijn gevoel.Umi schreef: ↑1 augustus 2018, 11:48Geen idee, maar vergeet niet dat die sector zeer cyclisch is & dat de werkloosheid in bvb. USA nu op een all time low staat. 68 euro, dat is een opwaarts potentieel van 25%? Dat is er maar zeer beperkt voor zo'n cyclisch aandeel? daar zou ik toch meer marge op nemen. Kijk maar eens naar de LT grafiek, je ziet duidelijk waar de economie vertraagde... (zonder doji-kaarsen te moeten gebruiken )Groeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑1 augustus 2018, 09:21 Iemand die Randstad koopwaardig vindt? Aardige cash conversion gezien lage marges. Synergievoordelen Manpower, lage schuldgraad, mooie dividenden gesteund door FCF. Faire waarde rond 68 m.i.
Randstad lijkt me een mooi bedrijf om te kopen als het slecht gaat met de economie.
Dit is inderdaad een zeer cyclisch bedrijf en we zitten nu waarschijnlijk in de buurt van de top van de cyclus.
Ik geloof in dit bedrijf en zou best willen bijkopen, maar ik wacht dus voorlopig rustig af.
Een aandeel dat al een tijdje mijn aandacht trekt is Jensen Group. Nadat ze in hun Q1 update in mei lieten weten dat hun orderboek minder gevuld is (en de opbrengsten over H1 waarschijnlijk lager zullen uitvallen dan vorig jaar), is het aandeel serieus afgestraft (bijna -30% intussen). Nochtans lijkt het me een sterk en goed geleid bedrijf dat de afgelopen jaren op een gezonde manier een mooie groei liet optekenen. Door de terugval van de koers lijkt het me een mooi instapmoment voor de lange termijn. Volgende week komen ze met hun halfjaarresultaten, ik twijfel nog of ik die ga afwachten of meteen een pakketje ga aanschaffen.
Sssssst, ik lonk er al naar en het orderboekje is dun.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik dacht nu de pond gedaald is zouden er daar geen slagen te doen zijn? Zoals een Shell? Of is het nu nog te vroeg of te speculatief?
Ik denk dat Shell op zich vrij weinig met het pond te maken heeft; het bedrijf is wereldwijd actief en hun business wordt eerder gedomineerd door de dollar (olieprijs).de stucker schreef: ↑3 augustus 2018, 21:32 Ik dacht nu de pond gedaald is zouden er daar geen slagen te doen zijn? Zoals een Shell? Of is het nu nog te vroeg of te speculatief?
Valutakoersen voorspellen is een hachelijke zaak. Mocht er uiteindelijk toch geen brexit komen is het echter wel duidelijk welke kant het op zal gaan, maar wie gaat daar op voorhand op inzetten?
Britse aandelen in mijn portefeuille zijn o.a. Centrica (energie), Intu Properties (winkelvastgoed) en MAN Group (fondsmanager).
Telenor mss?
Bah, uw eigen post quoten! Bedankt voor de tips iedereen. Ik heb mij eerst op Berkshire H. gericht (daar voelde ik mij het best mee) maar mijn limiet was iets te gierig en de vogel is ondertussen gaan vliegen. Ik ga dit weekend rondsnuffelen naar een obligatie en/of tracker in USD maar daar heb ik geen ervaring mee dus dat kan nog even duren. Ook de aandelen die werden aangeraden staan op de radar. Vandaag heb ik wat dollars ingewisseld voor euro's, dat verlicht mijn lijden :-).
Zou nu toch in dollar blijven. Wie weet wat hangt Fortis boven het hoofd ?
De Tijd blaast warm en koud tegelijk. Het zou alles bij elkaar niet zo erg zijn, maar wie gelooft die mensen pardon banken nog ? Bij Fortis moet de angst hen om het hart slaan bij de herinnering aan de 'run on the bank' in 2008 (ik stond zelf ook in de rij).
De Tijd blaast warm en koud tegelijk. Het zou alles bij elkaar niet zo erg zijn, maar wie gelooft die mensen pardon banken nog ? Bij Fortis moet de angst hen om het hart slaan bij de herinnering aan de 'run on the bank' in 2008 (ik stond zelf ook in de rij).
Iemand overlaatst nog eens gekeken naar OMV AG? Ik heb er vorige week (heel vluchtig en snel) eens naar gekeken, en dat lijkt op het eerste zicht vreed interessant wat free cash flows en schuldratio's betreft. Een mini-Total, zeg maar. Met upstream en downstream oliehandel.
Mijn eerste preliminaire indrukken: https://seekingalpha.com/article/419638 ... n-cash-cow
Mijn eerste preliminaire indrukken: https://seekingalpha.com/article/419638 ... n-cash-cow
Trump keurt defensiebudget van 716 miljard dollar goed.
Welke aandelen kunnen hier voordeel uithalen, een paar voorbeelden Lockheed Martin, Raytheon, Boeing, Lockheed Martin, L-3 Communications, Northrop grumman, enz.
Ethisch, misschien neen, maar zijn onze banken en de politiek dat ?
Welke aandelen kunnen hier voordeel uithalen, een paar voorbeelden Lockheed Martin, Raytheon, Boeing, Lockheed Martin, L-3 Communications, Northrop grumman, enz.
Ethisch, misschien neen, maar zijn onze banken en de politiek dat ?
Geen meer. Je bent te laat. Dit nieuws zit al in de huidige prijs van die aandelen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.