Termijnrekening op Credit Europe
TIP
Re: Termijnrekening op Credit Europe
ik wil ook een termijnrekening bij CE openen, maar als ik her en der met mensen praat die in de bankwereld actief zijn, krijg ik toch maar gefronste wenkbrauwen. En als "leek" denk ik dan ook: waarom kan deze bank zoveel meer intrest op een termijnrek geven dan alle andere banken???
Wat denken jullie hiervan?
Het lijkt aantrekkelijk allemaal en zelfs als je onder de garantiegrens blijft , bezorgt het je toch heel wat kopzorgen ( zie maar naar het Kauphtingforum hier) als er echt problemen ontstaan. De crisis is verre van gedaan. Ik denk dat we nu een korte rustpauze hebben en ik denk dat voorzichtigheid de boodschap blijft. Een bank die zoveel kan geven doet in de huidige omstandigheden inderdaad de wenkbrauwen fronzen!
De banken hebben zelf veel meer risico genomen men hun kernvermogen ( geld dat ze absoluut niet mogen kwijtspelen) door dit deels te beleggen in producten waar ze zelf niet meer aan uit konden. ING biedt momenteel een basisrente aan die 60% hoger is dan de ECB rente. Als men de promotionele aangroeipremie voor de eerste 6 maanden van Kaupthing Edge in rekening neemt heeft Kaupthing met hun 4.25%+2% nooit meer dan 47% boven de ECB rente geboden.matroos schreef: ik wil ook een termijnrekening bij CE openen, maar als ik her en der met mensen praat die in de bankwereld actief zijn, krijg ik toch maar gefronste wenkbrauwen. En als "leek" denk ik dan ook: waarom kan deze bank zoveel meer intrest op een termijnrek geven dan alle andere banken???
Sinds het losbarsten van de crisis in België ( Fortis, Dexia, Ethias, ING & KBC overheidsinterventie, gerechterlijk toezicht Kaupthing, ..) is het aangewezen om je centen een beetje te spreiden.
Als je jezelf snel zorgen maakt kan je beter niet meer dan 20.000 € bij Credit Europe zetten. De hoge termijnrekeningen van Credit Europe vormen wel een alternatief voor mensen die een deel van hun centen in beursproducten beleggen.
Laatst gewijzigd door Stier op 5 januari 2009, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Volgens mij is dit niet nodig!jafra schreef: Onlangs een termijnrekening bij CE geopend en kon dus ook niet vermelden dat na deze termijn het bedrag moest worden overgeboekt en dus niet worden verlengd !
Ik heb hierover een mailtje gestuurd naar CE en ontving ongeveer een uurtje later dit bericht:
Dit moet schriftelijk per brief of fax bevestigd worden met
handtekening.
Met vriendelijke groeten,
Afkomstig van
Client Service Representative
Credit Europe Bank N.V.
Misschien een antwoord op jullie vraag ?
Ik heb als niet-klant een aanvraag voor het openen van een termijnrekening gedaan, en kreeg zowel de aanvraagpapieren voor de spaarrekening (want nodig om te kunnen over boeken naar een termijnrekening) als de termijnrekening. Bij de voorwaarden van de spaarrekening en termijndeposito staat er onder punt 14 (Verlenging van een termijndeposito) heel duidelijk vermeld: 'Een aflopende deposito inclusief de opgebouwde rente wordt automatisch gestort op de spaarrekening. Op verzoek van de rekeninghouder kan een nieuw depositocontract geopend worden.'
Je moet dus enkel contact opnemen als je de termijnrekening automatisch wil laten verlengen, niet omgekeerd. Wat ook logisch is en denk ik zelfs wettelijk bepaald is. Volgens mij hebben ze u misbegrepen en denken ze dat het gaat om het al dan niet jaarlijks uitkeren van de rente dan wel te laten kapitaliseren. En dat kan je zowel schriftelijk als on line aangeven, dus zullen ze gedacht hebben dat wat u toen heeft aangeduid nu wou laten veranderen.
Laatst gewijzigd door Kurt op 5 januari 2009, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
Het zijn wel degelijk de tarieven die vermeld staan onder antwoord 101 die bij CE van toepassing zijn.
Bruto interest p.j. Netto interest p.j.*
3 maanden 5,00% p.j. 4,25%
6 maanden 5,25% p.j. 4,46%
9 maanden 5,25% p.j. 4,46%
12 maanden 5,50% p.j. 4,68%
24 maanden 5,75% p.j. 4,89%
36 maanden 5,70% p.j. 4,85%
48 maanden 5,70% p.j. 4,85%
60 maanden 5,65% p.j. 4,80%
Ze zijn dus van hun 6% 'on-line' voor 12m, teruggekomen naar 5,50%bruto = 4.68% netto
Ze zijn dus van hun 6% 'on-line' voor 12m, teruggekomen naar 5,50%bruto = 4.68% netto
Laatst gewijzigd door centenkliever op 5 januari 2009, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
u bedoelt teregkomen naar 5,50%centenkliever schreef: Het zijn wel degelijk de tarieven die vermeld staan onder antwoord 101 die bij CE van toepassing zijn.
Ze zijn dus van hun 6% 'on-line' teruggekomen naar 5,75%bruto = 4.89% netto
Want ik weet niets van 6% op 2 jaar
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Waiting for the financial meltdown...
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
klopt wat u zegt 6% was voor 12 m nu is het dus 5,50% voor 12 mRoeland schreef:u bedoelt teregkomen naar 5,50%centenkliever schreef: Het zijn wel degelijk de tarieven die vermeld staan onder antwoord 101 die bij CE van toepassing zijn.
Ze zijn dus van hun 6% 'on-line' teruggekomen naar 5,75%bruto = 4.89% netto
Want ik weet niets van 6% op 2 jaar![]()
en 5.75% voor 24 m
Ik heb ook de nodige documenten aangevraagd voor het openen van een termijnrekening bij Credit Europe.
Maar wat me opviel aan de envelop is dat men nog gebruikt maakt van zegels in belgische franken. 4 Zegels. Misschien een rake kronkel in mijn hersens. Maar dit komt toch niet echt professioneel over. We zitten toch al 6 jaar in het euro tijdperk.
Maar wat me opviel aan de envelop is dat men nog gebruikt maakt van zegels in belgische franken. 4 Zegels. Misschien een rake kronkel in mijn hersens. Maar dit komt toch niet echt professioneel over. We zitten toch al 6 jaar in het euro tijdperk.
Misschien hebben ze nog ergens een oude voorraad ongebruikte zegels gevonden.JurgenC79 schreef: Ik heb ook de nodige documenten aangevraagd voor het openen van een termijnrekening bij Credit Europe.
Dat is toch positief.
Hoe minder kosten, hoe meer ze de klanten kunnen vergoeden voor hun centen.
Daar heeft ooit eens iets over op spaargids gestaan. Er blijkt een verzendingsfirma te bestaan waar men bv. zulke oude postzegels aan bv. 80% van de nominale waarde kan kopen;JurgenC79 schreef: Ik heb ook de nodige documenten aangevraagd voor het openen van een termijnrekening bij Credit Europe.
Mogelijk beschouwen ze het ook als een reclamestunt. Het is een manier om op te vallen. Ooit ergens gelezen dat zelfs negatieve reclame ook ten gunste aan een bedrijf komt.
Een tijdje geleden gebruikten ze nog met de hand geschreven briefomslagen.
Het probleem met CE is dat ze mi veel te weinig personeel hebben. Volgens een verklaring van een personeelslid van CE vorig jaar op spaargids zelfs , hebben ze de overschakeling van Finansbank ( Turks ) naar CE ( Grieks, met nederlandse licentie, en één grote Turkse aandeelhouder ) hun voltallig personeel in Belgie ontslagen.
Nu zouden er nog 9 mensen werken . Als ik mij goed herinner hadden ze vorig jaar
12 000 klanten.
Denk dat die mensen die bij CE in Belgie werken, nog bijna slavenarbeid doen, door het geringe aantal personeelsleden.
Soms zijn er wachttijden van bijna 2 maanden om een rekening te openen.
Voor de rest nooit klagen gehad over CE, altijd hun betalingen correct.
-
- Newbie
- Contacteer:
Iedereen mijn beste wensen. Ik heb in november online termijnrekeningen geopend met looptijden 3 maand en 2 jaar. Als bevestiging hiervan kreeg ik een gewoon rekeninguittreksen van de spaarrekening, waar telkens een som afgehaald was voor het openen van de deposito's. Nergens iets moeten aanduiden over automatisch verlengen of niet.BartVW schreef:Ik heb daar geen bevestigingsbrief van gekregen, ik heb er 2 genomen om 17/11.Centiempje83 schreef: Ik heb die termijnrekening online geopend, maar ik ben nergens iets tegengekomen van verlenging of niet. Ik heb gewoon een bepaald bedrag kunnen ingeven, dan de duur (in mijn geval 12 maanden), en dan wanneer dat de renteuitkering moest gebeuren (jaarlijks of bij vervaldatum, maar voor een periode van 12 maanden kon uiteraard alleen de tweede optie). En daarna kreeg ik enkel een overzichtje van al de kenmerken van de termijnrekening en moest ik gewoon nog bevestigen.
Wanneer kon jij dan aanduiden dat je dit niet automatisch wil laten verlengen (is misschien goed om weten voor als ik er nog eentje zou openen)?
Als ik nu de simulatie opnieuw uitvoer zie ik ook nergens een optie om te zeggen dat die niet automatisch moet verlengd worden.
Op 2 januari heb ik weer een nieuwe termijnrekening voor 1 jaar geopend, weer online. Weer nergens iets gezien over verlengen of niet. Vandaag heb ik hiervoor een bevestigingsbrief gekregen, met die opmerking dat er automatisch verlengd zou worden als ik niet binnen de 10 dagen na ingang reageer.
Twee keer identiek dezelfde handeling uitgevoerd, en twee verschillende afhandelingen.
Behalve deze bevestigingsbrief over de termijnrekening, heb ik vandaag ook nog een tweede brief gekregen met daarin de uittreksel van de intresten op de spaarrekening.
Ik heb deze brieven snel opengemaakt, en heb pas achteraf gezien dat de ene omslag in de typische CE-stijl vertoonde: oude postzegels in BEF adres afzender vermeldt CE in Belgie. De tweede omslag wost "port payé" , was dus niet afgestempeld, en vermeldde als afzender CE in Amsterdam. Beginnen ze nu ook oude enveloppen uit nederland te gebruiken, of is CE Belgie bijna opgedoekt en wordt ons geld vanuit Nederland beheerd?
Duidelijk is anders - welk adres moet je dan gebruiken om te reageren op die brief? Ik weet niet meer uit welkeomslag ik hem gehaald heb, en dan nog, welk adres is correct?
begin me toch zorgen te maken,
is iedereen er zeker van dat dit een fatsoenlijke bank is??
is iedereen er zeker van dat dit een fatsoenlijke bank is??
ik heb dit weekend ingeschreven op de site van CE en de papieren aangevraagd voor spaarrekening + termijnrekening. Ik heb nergens een bevestiging bijv. via mail gekregen. Is dit normaal? Iemand ervaring mee hoe lang het duurt eer de papieren in de bus liggen na aanvraag via de site?
Ik heb op 1 jan. en 2 jan. telkens één termijnrekening online geopend. Hun software werkt alleszins een pak sneller en efficiënter dan die van sommige andere online banken.
Deze termijnrekeningen werden onmiddellijk online zichtbaar en de bedragen werden in real time gedebiteerd van mijn Top Intrest rekening. Vandaag (7 jan.) heb ik al 2 brieven ontvangen met bevestiging van de gegevens voor beide termijnrekeningen. Beide omslagen zijn weliswaar gefrankeerd met oude Belgische postzegels (afgestempeld in Antwerpen). Ik heb horen zeggen dat bedrijven oude postzegels in grote pakketten kunnen opkopen tegen een lagere kostprijs dan de waarde van de postzegel. Waarschijnlijk kunnen ze op die manier kosten besparen en ons o.a. daardoor betere voorwaarden bieden dan de concurrentie.
In de brief staat letterlijk "Op de einddatum wordt op de volgende rekening de rente en het termijndeposito bijgeschreven na afhouding van de taksen:" dan volgt het rekeningnummer van de Top Intrest Rekening. De volgende zin zegt dan weer "wanneer wij van u geen andersluidende aanwijzingen hebben ontvangen zullen wij uw termijndeposito met dezelfde looptijd tegen de op dat moment geldende rentevoorwaarden verlengen". Mij lijken beide zinnen tegenstrijdig. Iemand al ervaring mee?
Deze termijnrekeningen werden onmiddellijk online zichtbaar en de bedragen werden in real time gedebiteerd van mijn Top Intrest rekening. Vandaag (7 jan.) heb ik al 2 brieven ontvangen met bevestiging van de gegevens voor beide termijnrekeningen. Beide omslagen zijn weliswaar gefrankeerd met oude Belgische postzegels (afgestempeld in Antwerpen). Ik heb horen zeggen dat bedrijven oude postzegels in grote pakketten kunnen opkopen tegen een lagere kostprijs dan de waarde van de postzegel. Waarschijnlijk kunnen ze op die manier kosten besparen en ons o.a. daardoor betere voorwaarden bieden dan de concurrentie.
In de brief staat letterlijk "Op de einddatum wordt op de volgende rekening de rente en het termijndeposito bijgeschreven na afhouding van de taksen:" dan volgt het rekeningnummer van de Top Intrest Rekening. De volgende zin zegt dan weer "wanneer wij van u geen andersluidende aanwijzingen hebben ontvangen zullen wij uw termijndeposito met dezelfde looptijd tegen de op dat moment geldende rentevoorwaarden verlengen". Mij lijken beide zinnen tegenstrijdig. Iemand al ervaring mee?
Behalve deze bevestigingsbrief over de termijnrekening, heb ik vandaag ook nog een tweede brief gekregen met daarin de uittreksel van de intresten op de spaarrekening.
Ik heb deze brieven snel opengemaakt, en heb pas achteraf gezien dat de ene omslag in de typische CE-stijl vertoonde: oude postzegels in BEF adres afzender vermeldt CE in Belgie. De tweede omslag wost "port payé" , was dus niet afgestempeld, en vermeldde als afzender CE in Amsterdam. Beginnen ze nu ook oude enveloppen uit nederland te gebruiken, of is CE Belgie bijna opgedoekt en wordt ons geld vanuit Nederland beheerd?
Duidelijk is anders - welk adres moet je dan gebruiken om te reageren op die brief? Ik weet niet meer uit welkeomslag ik hem gehaald heb, en dan nog, welk adres is correct?
[/quote]
Ik ontvang mijn uittreksels van CE in een enveloppe "port payé" met adres:
Credit Europe bank N.V.
P.O.Box 12036
1100 AA Amsterdam
The Netherlands
maar het adres op mijn uittrekselsis:
Credit Europe
Mechelsesteenweg 66
2018 Antwerpen
[/quote]
Ik ontvang mijn uittreksels van CE in een enveloppe "port payé" met adres:
Credit Europe bank N.V.
P.O.Box 12036
1100 AA Amsterdam
The Netherlands
maar het adres op mijn uittrekselsis:
Credit Europe
Mechelsesteenweg 66
2018 Antwerpen