De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Gisteren was een mooie beursdag voor o.a. Balta en Econocom. Wordt vandaag een mooie dag voor Greenyard?
Wat mij verder opviel is dat WDP de afgelopen weken maar blijft doorstijgen. In mijn portefeuille heeft het nu zelfs AAPL voorbijgstoken, en moet nu enkel nog NVDA voorlaten. Een GVV die een ronkende naam in consumer tech voorbijsteekt, ik had het niet verwacht.
Wat mij verder opviel is dat WDP de afgelopen weken maar blijft doorstijgen. In mijn portefeuille heeft het nu zelfs AAPL voorbijgstoken, en moet nu enkel nog NVDA voorlaten. Een GVV die een ronkende naam in consumer tech voorbijsteekt, ik had het niet verwacht.
Alvast een mooie dag voor J&J. Spijt ( nou ja ), dat ik gisteren niet op de kar van Greenyard gesprongen ben. Er werden hier anders hints genoeg gegeven om dat wel te doen. Ode aan hen.
ASML publiceert mooie cijfers en de 2 posities in mijn port (besi en xfab) gaan mee op dit sentiment.
Hopelijk zijn hun resultaten ook in orde!
Hopelijk zijn hun resultaten ook in orde!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Voor de zomer de CEO gezien. Zijn grootste beklag was de geringe visibiliteit (dus ik vermoed dat dat ook de boodschap zal zijn die prominent naar voor zal blijven komen tijdens de Q2 presentatie). Maar goed, dat zit ondertussen al in de koers. Dus qua speculative value zit er wel iets in.
De Turkse lira keldert en de beurs doet een stapje terug, banken voorop.
Erdogan: "Zij hebben dollars maar wij hebben Allah."
Turkije lijkt me voorlopig geen goede markt om in te zitten.
Vastned was op tijd weg, maar BNP Paribas en ING zullen waarschijnlijk voorzieningen moeten nemen...
Erdogan: "Zij hebben dollars maar wij hebben Allah."
Turkije lijkt me voorlopig geen goede markt om in te zitten.
Vastned was op tijd weg, maar BNP Paribas en ING zullen waarschijnlijk voorzieningen moeten nemen...
https://seekingalpha.com/article/419695 ... e-volume-3
Denk dat het vandaag idd best verstandig is om aandelen met hoge groei vooruitzichten te mijden of alleszins te snoeien, en je portefeuille met "value" aandelen te overladen. Dus puur fundamenteel gebaseerd.
Divergentie tussen growth en value loopt altijd uiteen naarmate een bullmarkt groeit, in de daaropvolgende correctie worden de grote verliezen voornamelijk op de groeiaandelen geleden. (bijstellen multiples, temperen verwachtingen, meer concurrentie, matuurder worden markt, consolidatie van verschillende spelers...)
In mijn port x-ray valt het in dat opzicht precies goed mee:
Denk dat het vandaag idd best verstandig is om aandelen met hoge groei vooruitzichten te mijden of alleszins te snoeien, en je portefeuille met "value" aandelen te overladen. Dus puur fundamenteel gebaseerd.
Divergentie tussen growth en value loopt altijd uiteen naarmate een bullmarkt groeit, in de daaropvolgende correctie worden de grote verliezen voornamelijk op de groeiaandelen geleden. (bijstellen multiples, temperen verwachtingen, meer concurrentie, matuurder worden markt, consolidatie van verschillende spelers...)
In mijn port x-ray valt het in dat opzicht precies goed mee:
Laatst gewijzigd door reteiP op 10 augustus 2018, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Dat slechte nieuws van Turkije was al een tijd bekend.
Het was zelfs al in de gewone kranten te lezen met artikels dat de turken in Europa rijke turken aan het worden zijn met hun euro's en zo.
De trigger van de daling is de S&P die aan zijn bovenste weerstand van zijn stijgend trendkanaal gekomen was en dan begint men nieuws op te rakelen om een reden in de krant te kunnen zetten. Ik heb dit al heel veel meegemaakt. De S&P is de trendsetter voor de beurzen over de hele wereld en de Europese beurzen waren al veel zwakker dan de Amerikaanse, dus zakken ze nog meer.
Het was zelfs al in de gewone kranten te lezen met artikels dat de turken in Europa rijke turken aan het worden zijn met hun euro's en zo.
De trigger van de daling is de S&P die aan zijn bovenste weerstand van zijn stijgend trendkanaal gekomen was en dan begint men nieuws op te rakelen om een reden in de krant te kunnen zetten. Ik heb dit al heel veel meegemaakt. De S&P is de trendsetter voor de beurzen over de hele wereld en de Europese beurzen waren al veel zwakker dan de Amerikaanse, dus zakken ze nog meer.
amai, sterk Dirk.Dirk2 schreef: ↑10 augustus 2018, 14:20 Dat slechte nieuws van Turkije was al een tijd bekend.
jij moet toch al serieuse winsten gemaakt hebben als je het zo kan voorspellen.
sjiek gedaan.
Bedankt voor de uitleg! Menigeen dacht - waarschijnlijk door al dat fake news in de kranten - dat de daling van de beurs, en met name van de bankaandelen, veroorzaakt werd door de de crisis van de Turkse lira en de risico's voor de financiële stabiliteit, maar het was natuurlijk gewoon weer de S&P die aan zijn bovenste weerstand van zijn stijgend trendkanaal gekomen was...
Jammer dat die zaken altijd alleen maar achteraf verklaard kunnen worden!
Banken krijgen wel klappen.. ECB maakt zich zorgen. Yields op obligaties lopen op is it 2008 all over again?
Edit kijk de Buffett portfolio maar eens gaan sinds start in september 2017
Edit kijk de Buffett portfolio maar eens gaan sinds start in september 2017
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zij hebben Erdogan, wij hebben Dirk2
Van mij mogen de Turkse lira en economie ineenklappen, hoe sneller hoe liever. Des te eerder zullen de Turken in opstand komen tegen hun grote leider.