De toepassing van de Bogleheads Investement Principles in Belgie
TIP
Re: De toepassing van de Bogleheads Investement Principles in Belgie
Investing in the World
Op de Financial Page blog heeft een 3 voudige serie "Investing in the World"
In deel een en twee is de focus op resp 100% globaal en 100% in eigen land beleggen. Verschillende landen worden onderzocht waaronder Belgie.
In deel drie is de portefeuille 70% aandelen en 30% locale obligaties, net het aandelen gedeelte gesplitst tussen 75% globaal en 25% in eigen land.
Blijkbaar zou Belgie volgens de parameters beschreven in het artikel een Safe Witdrawal Rate van 4,5% gehad hebben.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
IE00B0M63177 is distribuerend; IE00BKM4GZZ66 accumulerend? Spijtig dat bij DeGiro enkel de distribuerende variant tot de gratis kernselectie behoort.
Dividendrendement was 1.6% de vorige 12 maand. Dus je zou een half percentje laten liggen.
Nu je aant nadenken bent over de aankoop heb je de factsheet en KIID document van de Ishares website waarschijnlijk naast je liggen.
Nog andere verschillen?
- beheerskosten
- tracken ze dezelfde index?
- hoeveel aandelen, hoe verdeeld? Geografisch? Stijl Lc,Mc,Lc.
- is er een verschil als je het rendement op dezelfde grafiek plaatst?
Nu je aant nadenken bent over de aankoop heb je de factsheet en KIID document van de Ishares website waarschijnlijk naast je liggen.
Nog andere verschillen?
- beheerskosten
- tracken ze dezelfde index?
- hoeveel aandelen, hoe verdeeld? Geografisch? Stijl Lc,Mc,Lc.
- is er een verschil als je het rendement op dezelfde grafiek plaatst?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.