dure zichtrekeningen
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: dure zichtrekeningen
Bij kbc zijn de kosten voor kbc-online inbegrepen in hun Comfortrekening (jaarkost 35 euro, mét Visa) en in hun Compactrekening (jaarkost 22 euro, zónder Visa).lievew schreef: Ik betaal 15,75 kosten voor abonnement kbc-online van 1-1-2009 tot 31-12-2009. Is dat normaal? Jullie ook ?
Voor de gewone zichtrekening moet je blijkbaar bijbetalen voor online-bankieren.
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
Costi del Prodottostoffel schreef:je kan natuurlijk ook voor minder gaan bij bovenstaande, bij mij kbc was 22euro kosten ... en ik dacht mij te herinneren dat belgie op dat vlak nog een van de goedkoopste was? is het niet zo dat in Italie dat een pak duurder is? 100 euro of zo?centenkliever schreef: Record bank meldde in een rondschrijven de toegepaste prijzen bij concurrenten; als de vermelde prijzen idd kloppen is het toch wel straf dat deze rekeningen nog zouden bestaan.
AXA € 33,92
KBC - Comfort rekening € 40,00
Centea-Servicerekening + € 48,60
Dexia Red-rekening € 50,00
Fortis easy Pack € 55,40
Canone zero e zero spese di gestione
Bij BMP (ofte 'den Italiaan') in Italië, betaal je zero m.a.w. noppes
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
normaal is anders maar dit wordt idd door KBC aangerekend, bovenop ook nog €10 voor bankkaartlievew schreef: Ik betaal 15,75 kosten voor abonnement kbc-online van 1-1-2009 tot 31-12-2009. Is dat normaal? Jullie ook ?
Die bankkosten is de reden waarom ik Dexia heb verlaten (idd, 28 euro voor blue rekening) voor Argenta. kost me niets en nog eens gratis visa kaart erbij. Online bankieren is misschien wat minder, maar ach... Ik kan er mee leven en op termijn zal Argenta online ook wel verbeteren.
wij hebben een gemeenschappelijke rekening bij kbc, en bij ons hebben ze niets aangerekend, alleen 5 euro omdat we een bankkaart met een foto hebben.
abonnenmentskosten voor kbc online hebben we nooit moeten betalen (dat zit in ons pakket inbegrepen, nl de compact-rekening). maar ik dacht toch dat ze vorig jaar wel een dikke 20 euro kosten hadden aangerekend.
Dit jaar zijn ze ons precies vergeten
Of zijn er nog waarbij kbc niks heeft aangerekend?
abonnenmentskosten voor kbc online hebben we nooit moeten betalen (dat zit in ons pakket inbegrepen, nl de compact-rekening). maar ik dacht toch dat ze vorig jaar wel een dikke 20 euro kosten hadden aangerekend.
Dit jaar zijn ze ons precies vergeten
Of zijn er nog waarbij kbc niks heeft aangerekend?
allez, qua scheve informatie vanwege Record Bank kan dat dan wel weer tellen.centenkliever schreef: Record bank meldde in een rondschrijven de toegepaste prijzen bij concurrenten; als de vermelde prijzen idd kloppen is het toch wel straf dat deze rekeningen nog zouden bestaan.
AXA € 33,92
KBC - Comfort rekening € 40,00
Centea-Servicerekening + € 48,60
Dexia Red-rekening € 50,00
Fortis easy Pack € 55,40
Ik weet al niet hoe ze aan díe cijfers komen, bovendien namen ze dan nog eens duurdere formules.
AXA:
* Rekening + kaart = 17,00 € + 8,00 € = 25,00 €
Als je bovendien bepaalde dingen doet (zelf uittreksel online printen, overschrijvingen elektronisch doet, domiciliëringen hebt, proton af en toe oplaadt, geld afhaalt bij hun self service, ....) krijg je "Bonussen" . Als het echt je primaire zichtrekening is, waar je je dagelijkse geldbeheer mee doet, dan herleid je de prijs quasi tot 0,00 € (geld cadeau geven doen ze dacht ik niet ).
KBC:
*Comfort-rekening is de duurste, en die kost je 35,00 € (quasi alle diensten, incl. credit-card)
*Compact-rekening is middelmaat kost je 22,00€ (quasi alle diensten, excl. credit-card)
* Zichtrekening is goedkoopst (12,00 €), als je bijna niets van diensten nodig hebt. Anders loopt de soms per dienst op.
Centea:
* Service: 22,60 €
* Service Plus: 39,60 €
* Zichtrekening (geen kaart): 7,00 € + blijkbaar 5,00 € voor een basispakketje verrichtingen
Dexia:
* Classic: 12,00 €
* Blue (geen credit card): 28,00 €
* Red (met credit card): 50,00 €
* Gold: 76,00 €
* Platinum (met een Master Card Platinum): 200,00 €
Fortis:
* Zichtrekening: 12,00 € (geen bankkaart)
* Basic pack: 19,20 €
* Easy pack: 31,20 €
* Service pack: 69,00 €
Voor de goedkope formules dus bij te betalen als je toch bepaalde extra diensten zou willen
Waarom mensen eventueel voor duurdere rekeningen kiezen ? Voor allerhande extra diensten, zoals
een of meer bankkaarten, luxueuzere kredietkaart(en), binnen- en buitenlandse afhalingen, self automaten, service aan het loket of in kantoor (ook avonden en/of zaterdagen) (hoe ga je bv. bij rabobank.be een bankcheque laten opmaken met geld van je spaarrekening??), internet-, sms- en telefoon-diensten, rekeningsverzekeringen, direct vervangkaarten bij diefstal/verlies, evt. geen franchise bij misbruik v/e ontvreemde kaart, afschriften afdrukken aan automaat of opgestuurd, extra reisverzekeringen bij kredietkaarten, toegang tot beleggingsdiensten van een bank, ledenmagazines, kortingen, persoonlijke adviezen, kortingen op verzekeringsdiensten, korting voor beleggingsdiensten, of zelfs wegvallen kosten effectenrekening en de verzekering erop, niet-bancaire voordelen, zoals kortingen op pakweg reizen, evenementen, restaurants, ...
M.a.w. : de getallen gegeven in dat rondschrijven kloppen niet eens, men pikt er daarenboven nog eens de duurdere "luxueuzere" rekeningen uit met diensten die helemaal niet te vinden zijn bij goedkope, en bovendien zijn ze helemaal niet genuanceerd want er wordt geen vergelijking gemaakt van de diverse mogelijkheden....
Laatst gewijzigd door ikke op 8 januari 2009, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben nog student, dus dat zit er voor mij nog niet in.louise schreef:Daarom heb ik een visakaart bij ArgentaArcane schreef: Andere banken rekenen soms tientallen euro's aan voor kredietkaarten. Dat betekent dat de bijdrage bij Citibank zelfs nog mag verdubbelen, het is nog altijd goedkoper dan andere banken.
Daar al eens over nagedacht?
En sowieso vind ik Citibank heel wat soepeler op dat vlak. Geen domiciliëring bv. Had dit bij Fortis, en heb zo nog meegemaakt dat het geld al van mijn rekening was nog voor ik mijn afrekening gekregen had. Niet echt aangenaam. Bij Citi krijg ik gewoon een rekening thuisgestuurd, en dan heb ik meestal nog een drietal weken om te betalen. Véél makkelijker.
En daar komt nog het online raadplegen bij, alsook Citi internet number en (wel niet voor studenten) Citi cash transfer. Dus zo slecht is het allemaal niet.