Dollar vs Euro
TIP
Re: Dollar vs Euro
Uw dik opgelegde onzin hoeven we hier dus ook niet , Niels. Met dirk2 hebben we al last genoeg. Bij voetbalkrant zoeken ze nog leuke schrijvers, probeer het daar eens. Ta, lad.
Europese indices bijna -2%, IWDA +0,02% thanks EUR/USD
Onder de 1.14 nu al. Gaat wel erg snel.
Overal onzekerheid troef. Meer goud.
De euro was rond 16.00u ei zo na onder 1,13 dollar gezakt maar heeft zich goed hersteld naar 1,1350 dollar.
Alles zakt: aandelen, goud, euro, olie.
alleen de belastingen stijgen
zou er zo geen investeringfonds in belastingen kunnen opgericht worden
zou er zo geen investeringfonds in belastingen kunnen opgericht worden
De dollar is vandaag fel verzwakt door Trump die kritiek had op de renteverhogingen door de Fed, waarvan hij de huidige voorzitter Jerome Powell nota bene vorig jaar zelf benoemd heeft. Trump heeft natuurlijk liever dat de Fed geen renteverhogingen doorvoert om de economie niet af te remmen en de beurzen niet te beroeren zodat hij bij de volgende presidentsverkiezingen in 2020 kan pronken met een bloeiende economie en een hard gestegen aandelenmarkt.
Omdat de kans zeer klein is dat ik dit jaar nog USD-aandelen of obligaties ga bijkopen, heb ik wat USD omgezet in euro. Niet teveel want als de dollar verder door zou stijgen, moet ik er nog wat kunnen verkopen.
De dollar zakt weer hard. Een euro is bijna 1,16 dollar waard. Dalende koersen van Amerikaanse aandelen + een dalende dollar = dubbel verlies in euro.
goud doet het niet slecht vandaag
Vreemd dat de euro zo goed stand houdt en zelfs stijgt: van 1,1250 dollar een paar dagen geleden naar 1,14 dollar nu. Je zou verwachten dat de munt zou dalen ten gevolge van de Brexitchaos, want dat is slecht nieuws voor de hele Europese Unie.
Ondertussen zitten we terug onder de 1,12. Geen grote schommelingen maar die ruk naar boven ( ten nadele van de USD) zit er voorlopig niet in. Ik ga nog wat omzetten naar euro, 1/5 van mijn USD-cash.
Is dat geen contradictie?