Keytrade: Chipkaart onleesbaar
Keytrade: Chipkaart onleesbaar
Door de fusie van Record en ING ben ik voor mijn Visa kaart overgestapt naar Keytrade. Hun aanbod leek mij het beste voor mijn sporadisch gebruik.
Bij de ontvangst echter begonnen de problemen. De PIN wijzigen was een ramp, bijna elk bankautomaat wierp de kaart meteen uit met de melding dat de kaart onleesbaar was. Uiteindelijk (na iets van een 5 automaten) waren het enkel Belfius en Argenta die de kaart aanvaarde waarvan enkel Argenta mij toeliet de code te wijzigen.
Na contact opgenomen te hebben met de helpdesk dit probleem genegeerd. Ik gebruik de kaart toch nooit om geld af te halen in een kantoor vanwege de hoge kostprijs.
Na 3 maand later werd ik al 3 maal geconfronteerd met "chipkaart onleesbaar" meteen nadat de kaart in het kaartlezer gaat en dit in de winkels Brico, Carrefour en een café. Bij die laatste is de magneetstrook wel een oplossing.
Mijn vraag, klinkt deze ervaring bekend in jullie oren?
Sowieso zal ik de support van Keytrade contacteren, maar als dit een algemeen probleem is dan zoek ik misschien beter naar een andere aanbieder dan op een oplossing van hun te wachten.
Thanks
Bij de ontvangst echter begonnen de problemen. De PIN wijzigen was een ramp, bijna elk bankautomaat wierp de kaart meteen uit met de melding dat de kaart onleesbaar was. Uiteindelijk (na iets van een 5 automaten) waren het enkel Belfius en Argenta die de kaart aanvaarde waarvan enkel Argenta mij toeliet de code te wijzigen.
Na contact opgenomen te hebben met de helpdesk dit probleem genegeerd. Ik gebruik de kaart toch nooit om geld af te halen in een kantoor vanwege de hoge kostprijs.
Na 3 maand later werd ik al 3 maal geconfronteerd met "chipkaart onleesbaar" meteen nadat de kaart in het kaartlezer gaat en dit in de winkels Brico, Carrefour en een café. Bij die laatste is de magneetstrook wel een oplossing.
Mijn vraag, klinkt deze ervaring bekend in jullie oren?
Sowieso zal ik de support van Keytrade contacteren, maar als dit een algemeen probleem is dan zoek ik misschien beter naar een andere aanbieder dan op een oplossing van hun te wachten.
Thanks
Re: Keytrade: Chipkaart onleesbaar
Andere kaart vragen, en als je het dan nog hebt, wegwezen bij Keyrade
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Soms helpt het om met een doek een aantal keer over de chip te wrijven.
Heb dit ook geregeld voor met mijn bankkaart (niet van Keytrade) en zelfs de chip op mijn ID-kaart, als ze die in bv. een ziekenhuis willen inlezen.
Heb dit ook geregeld voor met mijn bankkaart (niet van Keytrade) en zelfs de chip op mijn ID-kaart, als ze die in bv. een ziekenhuis willen inlezen.
Bij een nieuwe kaart zou je dit niet mogen hebben, bij een oudere kaart zou dit al eens kunnen. Heb een collega op het werk die bij keytrade zit, hier nog nooit over horen iets zeggen, nieuwe kaart aanvragen.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Is wat ik wilde horen. Thanks voor de feedback.
Support vraag bij Keytrade is overigens binnen. Hopelijk snel een nieuwe dan en hoop op beterschap.
Wij hebben hier al jarenlang elk een Visa kaart van Keytrade en geen van ons beiden heeft ooit problemen ondervonden. Waarschijnlijk toeval als je daar pech mee hebt.
Opmerking bij sporadisch gebruik: om gratis te blijven, moet men minstens 12 verrichtingen per jaar doen met de Keytrade Visa.
Opmerking bij sporadisch gebruik: om gratis te blijven, moet men minstens 12 verrichtingen per jaar doen met de Keytrade Visa.