Peiling: Zomeruur/winteruur?
Re: Peiling: Zomeruur/winteruur?
Inderdaad daarom anticiperen, ik denk dat mensen gewoon iets nodig hebben om over te zagen
En de extra opgedane vitamine D dan?
PS: Heb jij mijn post over gradueel anticiperen gelezen?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Dat zijn dan diegene die online kopen en die dan morgen hun pakje willen ontvangen dat ze vandaag om 23.59 besteld hebben.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ondertussen was de laatste hete zomer in 2018
On topic ik stel voor dat we zomeruur behouden en overstappen naar de GMT
Jazeker: en wat is er dan mis met nooit meer 2 X per jaar aan onze uurwerken te morrelen?
1) Dan heeft niemand meer last van in het voorjaar plots van de ene dag op de andere, één uur vroeger te moeten opstaan.
2) En niemand heeft er nog last van, dat het in het najaar plots van de ene dag op de andere één uur vroeger donker wordt.
Daar zorgt Moeder Natuur gewoon zélf voor: elke dag lengen de dagen één of twee minuutjes vanaf ongeveer 21 december tot ongeveer 21 juni en daarna beginnen ze weer langzaam aan te korten.
Iedereen heeft de kans om daaraan te wennen op een natuurlijke manier.
Maar neen! Een bende politiekers beslissen daar anders over en wij worden verplicht om mee te draaien in die mallemolen.
Ik heb 2 jonge kinderen en die hebben daar geen probleem mee. Wissel gebeurt ook altijd in het weekend, dus desnoods blijven ze nog even liggen of zijn ze eens abnormaal 'vroeg' op voor een zondag.
Denk dat als ik hen zeg dat het alternatief is om in de zomer een uur vroeger naar binnen te komen omdat het donker wordt, hun keuze rap gemaakt zal zijn.
In ons land hebben hebben we momenteel in de wintertijd 1 uur verschil met de GMT en tijdens de zomertijd 2 uur verschil.
Dus als we zouden terugkeren naar de GMT (zoals vóór WO II), dan zou dat zeker géén zomeruur zijn.
Mijn moeder herinnerde zich nog dat het normale uur (GMT) waaronder België viel, door de Duitse bezetters éénmalig werd veranderd (en nadien nooit meer ongedaan gemaakt) naar wat wij tegenwoordig "het winteruur" noemen.
Sindsdien wijken we 1 uur af. En dat vind ik meer dan genoeg. Zomertijd moet afgeschaft worden om terug wat "normaler" te zijn.
Bij GMT zouden er hier nog wat méér klagers aan bod komen.
Het heeft geen meerwaarde om jaarlijkse 2 maal aan onze uurwerken te morrelen. Als onze politici naar de mensen luisteren zouden ze dit moeten begrepen hebben. Of we dan +1 of +2 kiezen is volgens mij bijzaak. Ik verkies persoonlijk +2.Nefertari schreef: ↑3 september 2018, 11:00Jazeker: en wat is er dan mis met nooit meer 2 X per jaar aan onze uurwerken te morrelen?
1) Dan heeft niemand meer last van in het voorjaar plots van de ene dag op de andere, één uur vroeger te moeten opstaan.
2) En niemand heeft er nog last van, dat het in het najaar plots van de ene dag op de andere één uur vroeger donker wordt.
Daar zorgt Moeder Natuur gewoon zélf voor: elke dag lengen de dagen één of twee minuutjes vanaf ongeveer 21 december tot ongeveer 21 juni en daarna beginnen ze weer langzaam aan te korten.
Iedereen heeft de kans om daaraan te wennen op een natuurlijke manier.
Maar neen! Een bende politiekers beslissen daar anders over en wij worden verplicht om mee te draaien in die mallemolen.
Het feit dat je spreekt over kinderen "die in de zomer liever geen uur vroeger naar binnen komen", bewijst dat je het hier niet over zeer jonge kinderen hebt, maar over kinderen die al een tijds- of uur-besef hebben.
Daar gaat het hier niet over.
Ik kan ergens begrijpen dat jonge(re) mensen, die nooit anders gekend hebben, dit allemaal normaal vinden.
Maar ik ben van de generatie die zich wél nog herinnert hoe het voordien was, en ik kén dus het verschil.
Maar ook jonge(re) mensen die veel met dieren en/of met baby's omgaan, moeten toch beter weten?!
Luister eens naar wat bvb veehouders hierover te vertellen hebben, of vraag het eens aan mensen die in kindercrèches werken.
Het gaat trouwens niet alleen over vroeger opstaan of slapen gaan, maar ook de etenstijden worden plots van de ene dag op de andere overhoop gehaald. (Baby's kunnen daar zeer slecht op reageren, want hun natuurlijke klok werkt wél nog)
Maar ik ben van de generatie die zich wél nog herinnert hoe het voordien was, en ik kén dus het verschil.
Maar ook jonge(re) mensen die veel met dieren en/of met baby's omgaan, moeten toch beter weten?!
Luister eens naar wat bvb veehouders hierover te vertellen hebben, of vraag het eens aan mensen die in kindercrèches werken.
Het gaat trouwens niet alleen over vroeger opstaan of slapen gaan, maar ook de etenstijden worden plots van de ene dag op de andere overhoop gehaald. (Baby's kunnen daar zeer slecht op reageren, want hun natuurlijke klok werkt wél nog)
Mijn kinderen zijn 1 en 4; het zomeruur is voor ons ronduit dramatisch. Een kleuter diets maken dat hij in zijn bed moet terwijl buiten de zon nog volop schijnt, het is absoluut geen sinecure.
Mijn vriendin heeft er niet opeens 2 kinderen van meer dan 1m40 uitgeperst, hoor, die zijn nog niet zo lang geleden ook klein geweest. And guess what, nooit problemen gehad. Nochtans zijn wij het type ouders die strikt omgaan met het tijdstip waarop ze moeten gaan slapen, zeker vroeger. Dus opeens verschoof dat een uur.
Ach ja, het zal van de mensen zelf afhangen, de één zal er beter tegen kunnen dan de andere.
Compleet dezelfde ervaring. Het geleidelijk korter of langer worden van de dagen is geen probleem, maar die plotse verschuiving van een uur, niet te doen.
Je kunt de wandklok wel een uur vooruitdraaien, maar de biologische klok kun je niets wijs maken.