De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Zit je nog steeds voor 100% in die ganse lijst fondsen die je hier ooit postte? Snap je strategie eigenlijk niet goed.
Zelf heb ik mij equity blootstelling sinds eind juni beperkt tot 35% dus defensief. De rest cash. Laatste keer dat ik iets (bij)kocht was overigens begin feb na die 10% correctie.
Once again right move right mpment juiste strategie. Macro beleggen is toppie well done O6. En ook minder effectentaks
@yaris kijk eens opm miinkapitaal naar de mixer.06 misschoen ietsvoor jou
@yaris kijk eens opm miinkapitaal naar de mixer.06 misschoen ietsvoor jou
Laatst gewijzigd door pietpiraat op 6 september 2018, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb inderdaad nog dezelfde lijst, met uitzondering van een Latijns-Amerikaans fonds dat ik net op tijd verkocht heb (staat nu op een YTD verlies van 10%).
Mijn strategie is tweeërlei:
Mijn strategie is tweeërlei:
- buy and hold
- zoveel mogelijk diversifiëren
Ok, waar zijn al ze die wachten op een "dipje" om "bij te tanken". Is dit niet het moment?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Yaris, als je in zoveel fondsen zit waarom neem je niet gewoon IWDA of CSPX? Dan stond je YTD nog steeds +7% of +12%.
Ben overigens zelf geen fan van IWDA omdat ik geen toegevoegde waarde zie in Europa, etc. Mijn belangrijkste trackers zijn dus CSPX en CNDX.
Ben overigens zelf geen fan van IWDA omdat ik geen toegevoegde waarde zie in Europa, etc. Mijn belangrijkste trackers zijn dus CSPX en CNDX.
De beurs is deprimerend dit jaar. Ze stijgt wat en daalt terug. Ze stijgt niet genoeg om je blij te maken en daalt ook niet genoeg om het als een koopkans te zien.
De brede wereldmarkt staat Ytd +4,8%,Door de aanhoudende daling van de beurzen is mijn jaarwinst weggeveegd. En het is nog niet gedaan.
als je de emerging markets weglaat en enkel op de meer stabiele ontwikkelde markten focussen dan staan we Ytd op +6,8.
Er zijn market die beter deden dan de gecombineerde wereldmarkten, er zijn markten die slechter deden dan dit gemiddelde.
Indien jij een beter resultaat hebt, proficiat.
Indien jij geen beter resultaat hebt dan de brede markt, bekijk dan even je keuzes; misschien is het beter om zelf geen keuzes te maken en gewoon voor het marktgemiddelde te gaan.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Mijn portefeuille heeft een geannualiseerd rendement van 5% op 7 jaar. Dat kan beter - sommigen zullen een hoger rendement halen met hun portefeuille. Maar het kan ook slechter. Ik ben er tevreden mee en dat is wat telt. Als iedereen tevreden is over zijn portefeuille zijn we allemaal gelukkig.
Zolang dit niet de voortekenen zijn van een echte beurskrach is het aanvaardbaar. Maar heb zelf een slecht gevoel. Jullie ook ?
Flink deel in goud zou geruststellend zijn ... Maar hoe ?
Flink deel in goud zou geruststellend zijn ... Maar hoe ?
Helemaal niet, af en toe crasht de beurs. Onmogelijk te voorspellen wanneer. Gewoon buy en hold en over 10 jaar staat de beurs een stuk hoger.
Ben altijd blij als de beurs zakt. Dan kan ik goedkoper inkopen.
en als de beurs stijgt bent U blij dat U rijker wordt.
dat verdient een liedje
https://www.youtube.com/watch?v=de7dWrGjOVU
sparspaar bij de meeste grootbanken kan je goud per kilo kopen.
dat verdient een liedje
sparspaar bij de meeste grootbanken kan je goud per kilo kopen.
misschien kan je een paar berichten van B7 lezen, hij doet echt wil inspanning om zijn visie begrijpelijk uit te leggen ?
Jij snapt het Piet. Win-win.pietpiraat schreef: ↑6 september 2018, 19:59 en als de beurs stijgt bent U blij dat U rijker wordt.
dat verdient een liedje