Compagnie Bois Sauvage
TIP
Re: Compagnie Bois Sauvage
vroeg me af waarom het geen koopkans was voor wie ze wel al bezit
Op die manier. Begrijp je vraag. Had ik niet aan gedacht omdat mijn positie al groot genoeg is. Ongeveer 7% van mijn aandelenportefeuille.
Maar bijkopen doe ik meestal enkel bij echte "uitschuivers".Maar ben niet te beroerd om toe te geven dat ik hier al af en toe spijt van heb gehad. Maar dan bedoel ik andere aandelen.
Maar bijkopen doe ik meestal enkel bij echte "uitschuivers".Maar ben niet te beroerd om toe te geven dat ik hier al af en toe spijt van heb gehad. Maar dan bedoel ik andere aandelen.
sometimes you win, sometimes you lose (behalve de mixer die wint altijd een beetje) , tis de bottom line die telt
het bijkoop verhaal snap ik niet altijd helemaal
enkel als je denkt dat dat aandel de alllerbeste koop op de markt is zou ik bijkopen.
als je een ander aandeel kent dat volgens jou beter is zou je best dat ander aandeel kopen ipv bij te kopen wat je al hebt
of zie ik iets over het hoofd.
het bijkoop verhaal snap ik niet altijd helemaal
enkel als je denkt dat dat aandel de alllerbeste koop op de markt is zou ik bijkopen.
als je een ander aandeel kent dat volgens jou beter is zou je best dat ander aandeel kopen ipv bij te kopen wat je al hebt
of zie ik iets over het hoofd.
Niet echt. In grote lijnen denk ik dit ook. Vandaar dat ik enkel bijkoop bij uitschuivers en indien ik nog geloof in dit aandeel. Beschouw dit een beetje als de inzet verhogen en ben dar erg voorzichtig mee. Gewicht in mijn port blijft prioritair. Vaak laat men zich hierbij leiden door hebzucht of "verlagen gemiddelde" wat leidt tot fictieve winst.
Hallo, ik heb 2 vragen:
Welke zijn op dit moment de holdings die noteren met de grootste discount?
Wie heeft ervaringen met ME DIRECT vermogensbeheer?
Welke zijn op dit moment de holdings die noteren met de grootste discount?
Wie heeft ervaringen met ME DIRECT vermogensbeheer?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wat gediversifieerde holding met volledige zichtbaarheid betreft doet Belreca met 40% discount het niet slecht.
https://www.belreca.be/Portefeuille.pdf
Wat Bois Sauvage betreft, als iemand tijd en zin heeft kan hij via de balanscentrale en oude portefeuillegegevens eens uitpluizen of https://www.euronext.com/nl/products/eq ... PXB/quotes op zich nog met een discount noteert.
In de goede oude tijd kreeg je er 17,5 Bois Sauvage voor. (las net dat ze hun positie Recticel van de hand deden)
-
- Hero Member
- Contacteer:
www.italmobiliare.it zit daar ook wel aan, maar heb geen idee waarom ze blijven zakken 

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
ECFC - meerderheidsaandeelhouder van COMB is wel héél weinig liquide: dit jaar slechts 3 (drie!) transacties met in het total 7 aandelen. Als je geld nodig hebt geraak je dit aan de straatstenen niet kwijt - tenzij met een nog veel grotere discount.doorwinterd schreef: ↑22 augustus 2018, 13:39Wat Bois Sauvage betreft, als iemand tijd en zin heeft kan hij via de balanscentrale en oude portefeuillegegevens eens uitpluizen of ECFC op zich nog met een discount noteert...

-
- Hero Member
- Contacteer:
(wie dat geld nodig heeft kan één van zijn 9 andere liquide aandelen verkopen, of heeft onvoldoende spreiding)Belca2 schreef: ↑22 augustus 2018, 16:45ECFC - meerderheidsaandeelhouder van COMB is wel héél weinig liquide: dit jaar slechts 3 (drie!) transacties met in het total 7 aandelen. Als je geld nodig hebt geraak je dit aan de straatstenen niet kwijt - tenzij met een nog veel grotere discount.doorwinterd schreef: ↑22 augustus 2018, 13:39Wat Bois Sauvage betreft, als iemand tijd en zin heeft kan hij via de balanscentrale en oude portefeuillegegevens eens uitpluizen of ECFC op zich nog met een discount noteert...
![]()
Naar mijn mening zijn illiquide markten één van de weinige voordelen voor de kleine belegger die zaken wat opvolgt.
Ik stam nog uit de tijd dat je buitenlandse certificaten, recticel VV, cobepa VV met regelmaat 10% lager kon kopen dan het onderliggende, of producten met minimale terugbetaling (grootbank) even 20% onder de prijs, ook al vervielen ze een jaar nadien, zelfs opties in Bru met een intrinsieke x10 of afgeleide producten op Dow toen die al gesloten was wegens 9/11 . Dit alles dankzij een gebrek aan liquiditeit.
Dan zwijgen we nog over aandelen als Finoutremer, Moustier, Auximines, Mosane, Surongo, belgo-Katanga moceau-Zolder, Afrifina, Mecaniver, Werister etc etc
Hoe kon je jaren als 2002 of 2007-2008 met een positief rendement afsluiten? Niet dankzij liquiditeit maar dankzij een gebrek eraan.
Het is er nog, het voordeel. Maar veel minder en veel beter verborgen.
Uit het Halfjaarverslag blijkt dat de netto inventariswaarde nu €488.5 bedraagt. Aan een slotkoers van €406 noteert COMBS nu met een korting van 16.8%
Het netto resultaat (over de eerste 6 maanden) steeg van €21.5M naar €48.9M. Meer dan een verdubbeling. Niettegenstaande de uiterst voorzichtige prognose van het management doet dit dromen van een nieuwe dividend verhoging, waarmee COMBS de kaap van 10 opeenvolgende jaren van dividend verhogingen bereikt. Een nieuwe aristocraat in de maak.
Het netto resultaat (over de eerste 6 maanden) steeg van €21.5M naar €48.9M. Meer dan een verdubbeling. Niettegenstaande de uiterst voorzichtige prognose van het management doet dit dromen van een nieuwe dividend verhoging, waarmee COMBS de kaap van 10 opeenvolgende jaren van dividend verhogingen bereikt. Een nieuwe aristocraat in de maak.
Ook hier net zoals bij Brederode en Sofina sterke cijfers. Voor in te stappen is het wel een beetje laat tenzij je met wat kruimels winst tevreden bent op korte termijn.

Aandeel wordt vandaag besproken in Z beurs.
Geen idee als het echt nieuws is of niet, maar ik kwam het tegen.
https://derijkstebelgen.be/nieuws/durfk ... ngle-titleHet bedrijf ÿnsect haalde 110 miljoen euro op. 10 miljoen daarvan komt van de Belgische holding Bois Sauvage.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Resultaten zijn hier ook bekend gemaakt. Teleur stellend!NAV van 403 euro koers 389 euro. Dit moet een record zijn kwa onderwaardering. Zijn er hier nu nog mensen die deze peperdure holding in bezit hebben? 

Ik heb nog een positie via een schenking, geen idee wat ik met dit aandeel moet. Heb gelezen dat er wel eens een bod zou komen om het van de beurs te halen?