Fysiek goud/zilver kopen
TIP
Fysiek goud/zilver kopen
Waar ben je het beste af om fysiek goud/zilver te kopen dat je niet zelf in bezit hebt maar dat opgeslagen wordt in en bij een betrouwbare bron?
En wanneer zou volgens jullie een goed moment zijn? Hiervoor belegde ik in etf's
48% iShares Core MSCI World UCITS ETF IE00B4L5Y983
8% iShares Core MSCI EM IMI UCITS ETF IE00BKM4GZ66
8% iShares MSCI EMU UCITS ETF IE00B53QG562
16% SPDR® MSCI World Small Cap UCITS ETF IE00BCBJG560
De overige 20 procent die ik cash heb zou ik willen investeren in goud en vooral ook zilver. 35-65 verdeling.
Aan de zijlijn houd ik een kleine spaarrekening aan voor noodgevallen en heb ik een inkomen waarop ik terug kan vallen.
Dus mijn vragen zijn waar en hoe. Dit is een volledig nieuw hoofdstuk voor me. ETF's heb ik de grondlaag gelegd, ik wil nu extra diversifiëren.
En wanneer zou volgens jullie een goed moment zijn? Hiervoor belegde ik in etf's
48% iShares Core MSCI World UCITS ETF IE00B4L5Y983
8% iShares Core MSCI EM IMI UCITS ETF IE00BKM4GZ66
8% iShares MSCI EMU UCITS ETF IE00B53QG562
16% SPDR® MSCI World Small Cap UCITS ETF IE00BCBJG560
De overige 20 procent die ik cash heb zou ik willen investeren in goud en vooral ook zilver. 35-65 verdeling.
Aan de zijlijn houd ik een kleine spaarrekening aan voor noodgevallen en heb ik een inkomen waarop ik terug kan vallen.
Dus mijn vragen zijn waar en hoe. Dit is een volledig nieuw hoofdstuk voor me. ETF's heb ik de grondlaag gelegd, ik wil nu extra diversifiëren.
Re: Fysiek goud/zilver kopen
Wat ik denk over goud, die tijd is voorbij. Het is een zeldzaam metaal, maar toch komt er steeds goud bij in omloop. De ontginning is veel minder arbeidsintensief dan vroeger. Steeds meer vindplaatsen, denk maar aan de zeebodem. Vroeger kon je pochen met een gouden uurwerk, nu doe je dat met een tesla.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik vind een uurwerk nog altijd meer imposant dan een Tesla. Dat uurwerk blijft. Kijk rolex en zijn onmiskenbare waarde en kijk naar een Ford die vroeger ook als stoeferij erdoor kwam. Sorry maar ik ben het totaal niet eens met wat je zegt.Nakal schreef: ↑12 september 2018, 19:45 Wat ik denk over goud, die tijd is voorbij. Het is een zeldzaam metaal, maar toch komt er steeds goud bij in omloop. De ontginning is veel minder arbeidsintensief dan vroeger. Steeds meer vindplaatsen, denk maar aan de zeebodem. Vroeger kon je pochen met een gouden uurwerk, nu doe je dat met een tesla.
Er is misschien meer ontginning maar er zijn veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer mensen die terugvallen op oude valuta eens de bubbels barsten en ik wil toch mijn portie goud hebben. Al is het om door te spelen aan mijn kinderen om aan te geven dat oude waarde die eens waardevol was, nog steeds waardevol is of zelfs terug enorm waardevol kan worden. Je koopt er geen eten mee maar dat hoeft ook niet. Goud is voor mij een spaaroptie, een die inflatie beter tegengaat dan cash op de bank. Imo. Dus voor mij hoeft de ja/nee discussie niet hoor. Made up my mind. In gold I trust... & silver. Met alle respect voor je opinie natuurlijk.
Bestaat wel, er wordt in NL veel reclame om gemaakt.
Maar zou dat toch niet doen. Als er bedrogen kan worden, dan wordt er bedrogen. Dan beter goud-etf zoals ETFS Metal Securities Limited ETFS Physical Gold.
Zou dan nu kopen.
ps heb op dit forum ondertussen reeds veel over dit onderwerp gelezen
Waarom exact nu kopen? Heb ik dan het geluk gehad het nu in mijn hoofd te halen? Wat is je argumentatie hiervoor? Goud ETF is intressant. Daar zocht ik eerder naar maar dan zou ik dus wel een willen met lage kosten en zoals mijn etf'sSparSpaar schreef: ↑12 september 2018, 19:53Bestaat wel, er wordt in NL veel reclame om gemaakt.
Maar zou dat toch niet doen. Als er bedrogen kan worden, dan wordt er bedrogen. Dan beter goud-etf zoals ETFS Metal Securities Limited ETFS Physical Gold.
Zou dan nu kopen.
ps heb op dit forum ondertussen reeds veel over dit onderwerp gelezen
Goud staat al geruime tijd laag. Goed voor slechte beurstijden zoals men nu verwacht. Ook Bitcoin-beleggers zoeken uitweg.
Centrale banken hechten er veel belang aan.
Kosten: dat zal je zelf moeten opzoeken op Morningstar. Grote uitgevers als ishares zijn goedkoop. Koop etfs met fysieke opslag (geen synthetische).
Hoopje goud kan nooit kwaad.
Fysiek goud en zilver kopen: ga naar een winkel en koop wat in voorraad is (geen bestellingen).
Sukses !
Centrale banken hechten er veel belang aan.
Kosten: dat zal je zelf moeten opzoeken op Morningstar. Grote uitgevers als ishares zijn goedkoop. Koop etfs met fysieke opslag (geen synthetische).
Hoopje goud kan nooit kwaad.
Fysiek goud en zilver kopen: ga naar een winkel en koop wat in voorraad is (geen bestellingen).
Sukses !
Vergeet niet dat de goudprijs noteert in USD.
Regel nr 1 bij edelmetaal : if you can’t hold it, you don’t own it ...
Regel nr 2 bij edelmetaal : regardless the price, “ne kilo blijft ne kilo” - de anciens hier zullen wel nog weten van wie deze uitspraak kwam op een voormalig gratis forum dat plots in de hausse tijd van goud betalend werd
Kun je dat aangeven bij welke bronnen ik best fysiek goud/zilver haal en waar ik het bij verkoop ook terug kwijt kan?
En waarom zouden ETF's van Ishares zo onderdoen? Dan kun je toch evengoed in gevaar zijn met je world ETF's bv.
En wat moet ik daar juist uit begrijpen Tiziano. Dit is een nieuw gebied voor me.
Laatst gewijzigd door StackingG op 13 september 2018, 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat een ongunstige wisselkoers je rendement kan drukken.
Stel je koopt 1kg goud voor 1000 dollar en de eur/usd is 1,5 dan betaal je 666,67 euro.
Als de goudprijsstabiel blijft en de eur/usd beweegt naar 1,7 dan is je kilo goud nog 588,23 euro waard.
Stel je koopt 1kg goud voor 1000 dollar en de eur/usd is 1,5 dan betaal je 666,67 euro.
Als de goudprijsstabiel blijft en de eur/usd beweegt naar 1,7 dan is je kilo goud nog 588,23 euro waard.
Kan je ook niet in euro goud kopen? En zo niet... waarom niet...
En wat zijn mogelijkheden om fysiek hier in belgië (bij je thuis of ergens in een bos) te kopen. Beste bang for buck. Zowel zilver als goud. Vind 1K goud/zilver in huis hebben geen verkeerd idee eigenlijk voor noodgevallen.
En wat zijn mogelijkheden om fysiek hier in belgië (bij je thuis of ergens in een bos) te kopen. Beste bang for buck. Zowel zilver als goud. Vind 1K goud/zilver in huis hebben geen verkeerd idee eigenlijk voor noodgevallen.
Laatst gewijzigd door StackingG op 13 september 2018, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Beste, het onderwerp 'goud' is hier reeds tot in den treure naar boven gespit. Kijk bv eens onder lid Spruitekop, dé deskundige inzake edelmetalen.
Wil toch nog even mijn eigen regels herhalen:
- 'waarom koop ik het ?' (in mijn geval maar voor 30% als belegging, speculatieve dan nog)
- welke zijn de concrete omstandigheden waarin het van nut kan/zal zijn en hoe het op dat ogenblik aanwenden ?
- 'waarom koop ik het ?' (in mijn geval maar voor 30% als belegging, speculatieve dan nog)
- welke zijn de concrete omstandigheden waarin het van nut kan/zal zijn en hoe het op dat ogenblik aanwenden ?
- Een veilige haven. Op deze moment vind ik goud/zilver meer waarde hebben dan het equivalent in euro's/dollars of bitcoins.SparSpaar schreef: ↑13 september 2018, 09:35 Beste, het onderwerp 'goud' is hier reeds tot in den treure naar boven gespit. Kijk bv eens onder lid Spruitekop, dé deskundige inzake edelmetalen.
Verkeerde forum, hoort thuis onder: 'Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen'.
Er zijn daar legio berichten onder de titels: 'Fysiek goud kopen' en 'Fysiek zilver kopen'.
Er zijn daar legio berichten onder de titels: 'Fysiek goud kopen' en 'Fysiek zilver kopen'.