Peiling: Zomeruur/winteruur?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Peiling: Zomeruur/winteruur?
Ik pleit schuldig
Dat lijkt me een non sequitur van jewelste.
Ik ben een avond/nachtmens en mag er niet aan denken dat het weer voorbij is met die prachtige zomeravonden.
Ik zou die voor geen geld van de wereld willen inwisselen voor een uurtje meer slaap.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Dan ben je niet helemaal wat men bedoelt met "een avondmens", maar heb je mogelijk een beetje van beide types. (uitleg in onderstaande link)CarpeNoctem schreef: ↑5 september 2018, 12:00Dat lijkt me een non sequitur van jewelste.
Ik ben een avond/nachtmens en mag er niet aan denken dat het weer voorbij is met die prachtige zomeravonden.
Ik zou die voor geen geld van de wereld willen inwisselen voor een uurtje meer slaap.
Persoonlijk, als avondmens, stoort het mij juist dat het tijdens het zomeruur veel te laat licht blijft, en anderzijds moet ik mij forceren om dan vroeger uit bed te geraken.
https://gezondnu.nl/dossiers/gezondheid ... avondmens/
Zeg dit nooit tegen een avondmens! ... Zo is ongeveer een op de tien mensen een ochtendmens, twee op de tien een avondmens en de rest zit daar tussenin. … Ben jij op je best in de ochtend, kom je makkelijk uit bed en kruip je op tijd weer onder de wol? Dan ben jij een ochtendmens! Een avondmens is iemand die maar moeilijk uit bed kan komen, het liefst uitslaapt en ’s avonds echt alle energie van de wereld heeft.
Europese Commissie wil in maart 2019 laatste verplichte omschakeling naar zomertijd
Dus alle lidstaten mogen apart beslissen in welke tijd ze zullen leven. Dat betekent dat er een tijdsverschil mogelijk is tussen bijvoorbeeld Nederland en België. Te zot voor woorden. Hebben we daar een unie voor? En wie gaat er in België over beslissen? Kris Peeters?Schakelen we op zondag 31 maart 2019 voor de laatste keer om naar de zomertijd? Dat is alvast de ambitie van de Europese Commissie die woensdag de lidstaten een formeel voorstel heeft gedaan om de halfjaarlijkse switch tussen zomer- en wintertijd af te schaffen.
Nu ligt er een concrete richtlijn op tafel. De laatste verplichte omschakeling naar de zomertijd zou op zondag 31 maart plaatsvinden. Daarna zouden de lidstaten die permanent voor de wintertijd kiezen op zondag 27 oktober hun klok een laatste keer achteruit zetten.
Om die timing te halen, zouden de lidstaten en het Europees Parlement tegen maart hun fiat moeten geven. Tegen april zou elke lidstaat dan aan de Commissie moeten meedelen of haar inwoners voortaan in permanente zomer- of wintertijd zullen leven.
"En wie gaat er in België over beslissen? Kris Peeters?"
Hopelijk zijn OPVOLGER
Want Kris zou misschien moeten gaan solliciteren voor wc-dame
lang leve het eengemaakte Europa
denk dat het beste is dat elk land zijn eigen goesting doet, NIKS aan Europa bijdraagt, maar er als de kippen bij is om de voordelen ( oa subsidies enz ) op te eisen
Hopelijk zijn OPVOLGER
Want Kris zou misschien moeten gaan solliciteren voor wc-dame
lang leve het eengemaakte Europa
denk dat het beste is dat elk land zijn eigen goesting doet, NIKS aan Europa bijdraagt, maar er als de kippen bij is om de voordelen ( oa subsidies enz ) op te eisen
Allemaal op zijn Oost-Europees doen met andere woorden.
+ 1
en onze kinderen zullen later de tekorten van europa dan wel betalen, of de opvolgers zullen het financiele tekort wel oplossen
"een schuld die vanzelf is gekomen , zal vanzelf wel weggaan" die pipo mochten ze de Nobelprijs geven
en onze kinderen zullen later de tekorten van europa dan wel betalen, of de opvolgers zullen het financiele tekort wel oplossen
"een schuld die vanzelf is gekomen , zal vanzelf wel weggaan" die pipo mochten ze de Nobelprijs geven
Dat doen we al: onze zomertijd (+2) is Oost-Europese tijd, onze wintertijd (+1) Centraal Europese.
Kijk nog eens naar het kaartje dat ik eerder postte, er is een voor de hand liggende scheidingslijn: Benelux, Frankrijk en Spanje naar wintertijd, de rest naar zomertijd. De nautische tijdzonegrenzen lopen verrassend mooi langs Europese landsgrenzen.
(en dan nog zitten we een uur te ver, maar dit zal het meest haalbare compromis zijn.)
Het meest correct zou zijn als de Benelux, Frankrijk en Spanje de tijd van Groot-Brittannië (GMT) overnamen. Dus wintertijd -1 uur en zomertijd -2 uur.
Laatst gewijzigd door Yaris op 15 september 2018, 09:42, 4 keer totaal gewijzigd.
Yaris +1
Wat is het doel van Europa nog, allen een goed betaalde job en het rustoord of vluchtoord voor afgedankte politici.
Wat is het doel van Europa nog, allen een goed betaalde job en het rustoord of vluchtoord voor afgedankte politici.
Blijkbaar zou Nederland al beslissen binnen 6 weken en ze zijn voorstander van de wintertijd.
Hopelijk volgen we hen. Ik zie het niet zitten om in putje winter pas licht te zien om 10 uur 's morgens. En in Nederland komt de zon dan nog eens later op !
Hopelijk volgen we hen. Ik zie het niet zitten om in putje winter pas licht te zien om 10 uur 's morgens. En in Nederland komt de zon dan nog eens later op !
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
I agree to disagree.
Euh, da's wel een heel grove veralgemening.
In Sluis komt de zon eerder op dan in Vlaanderen, West-Vlaanderen uitgezonderd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Als onze regering daar even snel over gaat beslissen als over de vervanging van de F-16's dan zullen we nog wel een paar jaar met het huidige systeem verder blijven doen. Dat zou nog eens iets zijn om een nationaal referendum over te houden. Dat kunnen ze misschien doen samen met de verkiezingen van 2019.
Fout, hoe westelijker en noordelijker hoe later de zon op komt in de winter !CarpeNoctem schreef: ↑15 september 2018, 10:30I agree to disagree.Euh, da's wel een heel grove veralgemening.
In Sluis komt de zon eerder op dan in Vlaanderen, West-Vlaanderen uitgezonderd.
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
De Europese bevolking kan niet beter doen dan naar de evenaar verhuizen. Daar is het heel het jaar om 6.00 u licht en om 18.00 u donker. Gedaan met de discussie. We laten alle Afrikanen naar Europa emigreren en alle Europeanen naar Afrika.
Laatst gewijzigd door Yaris op 15 september 2018, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk zo stilletjes in mijn hoofd dat er héél veel mensen gaan klagen over 1 à 2j, indien omschakelingen tussen Winter- en zomertijd afgeschaft wordt.
Je weet pas wat je mist als het er niet meer is!
Je weet pas wat je mist als het er niet meer is!